گجت و پوشیدنی

مقایسه سامسونگ گلکسی واچ 7 و واچ اولترا

سامسونگ در سال 2024 چند گجت پوشیدنی جدید معرفی کرده که گلکسی واچ 7 و گلکسی واچ اولترا از مهم‌ترین آنها هستند. در دنیایی که پر از گزینه‌های مختلف برای بستن یک کامپیوتر کوچک به مچ دست است، نسل جدید ساعت‌های گلکسی سامسونگ پیشرفت‌های قابل توجهی داشته‌اند. اما این ساعت‌ها در مقایسه با یکدیگر چگونه هستند؟ در این راهنما، ما به بررسی مشخصات و قیمت این ساعت‌ها می‌پردازیم تا به شما کمک کنیم تصمیم بگیرید کدام یک برای شما مناسب‌تر است.

قیمت و مشخصات

به نظر می‌رسد که سامسونگ با عرضه گلکسی واچ 7 و گلکسی واچ اولترا، گزینه‌های متنوعی را برای علاقه‌مندان به ساعت‌های هوشمند فراهم کرده است. این ساعت‌ها با اندازه‌ها و قابلیت‌های مختلف، از جمله اتصال LTE، به کاربران امکان انتخاب بر اساس نیازها و بودجه‌شان را می‌دهند. گلکسی واچ 7 در دو اندازه 40 میلی‌متر و 44 میلی‌متر عرضه می‌شود و قیمت مدل‌های بلوتوثی آن به ترتیب 299.99 دلار و 329.99 دلار است. اگر به اتصال LTE نیاز دارید، باید برای مدل 40 میلی‌متری 349.99 دلار و برای مدل 44 میلی‌متری 379.99 دلار بپردازید. گلکسی واچ اولترا نیز با قیمت پایه 649.99 دلار برای مدل بلوتوثی عرضه می‌شود و اگر نسخه LTE را ترجیح می‌دهید، باید 50 دلار بیشتر پرداخت کنید.

مدل گلکسی واچ 7 گلکسی واچ اولترا
قیمت 299 دلار 649 دلار
اندازه 40 و 44 میلیمتری 47 میلیمتری
رنگ سبز، نقره ای، کرم سفید تیتانیوم، خاکستری تیتانیوم، نقره ای تیتانیوم
ابعاد 40 میلیمتر: 40.4 در 9.7 میلیمتر
44 میلیمتر: 44.4 در 9.7 میلیمتر
47.4 در 47. 1 در 12.1 میلیمتر
وزن 40 میلیمتر: 28.8 گرم
44 میلیمتر: 33.8 گرم
60.5 گرم
صفحه نمایش 40 میلیمتر: 1.3 اینچ 432 در 432 پیکسل
44 میلیمتر: 1.5 اینچ 480 در 480 پیکسل
1.5 اینچ 480 در 480 پیکسل
باتری 40 میلیمتر: 300 میلی آمپر ساعت
44 میلیمتر: 425 میلی آمپر ساعت
590 میلی آمپر ساعت
ماندگاری 5ATM و IP68 10ATM و IP68
ارتباطات LTE (اختیاری)، بلوتوث 5.3، وای فای 2.4+ 5 گیگاهرتز، NFC LTE (اختیاری)، بلوتوث 5.3، وای فای 2.4+ 5 گیگاهرتز، NFC
سازگاری اندروید 11 یا بالاتر اندروید 11 یا بالاتر
فضای ذخیره سازی 32 گیگابایت 32 گیگابایت
پردازنده اگزینوس W1000 اگزینوس W1000
سنسورها سنسور BioActive سامسونگ، سنسور دما، شتاب سنج سنسور BioActive سامسونگ، سنسور دما، شتاب سنج

طراحی و صفحه نمایش

در حالی که گلکسی واچ 7 به طراحی قاب دایره‌ای کلاسیک سامسونگ وفادار مانده، گلکسی واچ اولترا با قاب مربعی‌تر، تغییرات جذابی را به ارمغان می‌آورد. سامسونگ این طراحی را “Cushion Case” نامیده که به نظر من شبیه به ساعت‌های مچی کلاسیک با قاب بالشتکی مکانیکی قدیمی است. گلکسی واچ 7 دارای قاب آلومینیومی است، در حالی که گلکسی واچ اولترا از قاب تیتانیوم درجه 4 بهره می‌برد که بالاترین استحکام بدون آلیاژ را دارد. گلکسی واچ 7 تا عمق 50 متر در برابر آب مقاوم است، در حالی که گلکسی واچ اولترا تا عمق 100 متر مقاومت می‌کند که با اپل واچ اولترا 2 برابری می‌کند.

گلکسی واچ اولترا همچنین در محدوده وسیع‌تری از ارتفاعات شدید نسبت به گلکسی واچ 7 کار می‌کند، از جمله 500 متر زیر سطح دریا و 9000 متر بالاتر، که آن را به انتخابی وسوسه‌انگیز برای ورزشکاران افراطی و کوهنوردان تبدیل می‌کند. همچنین دارای دکمه سریع قابل تنظیم، آژیر اضطراری و حداکثر روشنایی صفحه نمایش 3000 نیت برای مشاهده آسان در نور شدید خورشید است.

در زمینه صفحه نمایش، گلکسی واچ 7 نسخه 40 میلی‌متری صفحه نمایش 1.3 اینچی AMOLED (432 در 432 پیکسل) دارد، در حالی که هر دو مدل گلکسی واچ 7 نسخه 44 میلی‌متری و گلکسی واچ اولترا مجهز به صفحه نمایش 1.5 اینچی AMOLED (480 در 480 پیکسل) هستند. همه مدل‌ها یک لایه محافظ شیشه‌ای یاقوت کبود دارند که از گزینه‌های مصنوعی مانند گوریلا گلس سخت‌تر است. گلکسی واچ 7 نسخه 40 میلی‌متری در رنگ‌های سبز یا کرم و مدل 44 میلی‌متری در رنگ‌های سبز یا نقره‌ای موجود است. در همین حال، مدل اولترا در رنگ‌های سفید، خاکستری و نقره‌ای عرضه می‌شود.

سنسورها

هر دو مدل دارای جدیدترین حسگر سلامتی BioActive سامسونگ هستند که در مقایسه با نسخه‌های گذشته، دقت بهتری را در سراسر صفحه نوید می‌دهد. این آرایه حسگر به‌روز شده شامل سنسور ضربان قلب PPG، سنسور ECG و اکسیژن‌خوان خون است که با یک سنسور جدید تجزیه و تحلیل امپدانس بیوالکتریک (BIA) ترکیب می‌شود و می‌تواند ترکیب بدن را بخواند.

هر ساعت هوشمند گلکسی جدید دارای سنسور دما، شتاب‌سنج، فشارسنج، سنسور ژیروسکوپ، سنسور ژئومغناطیسی و سنسور نور است. شما همان پردازنده اگزینوس W1000 با 2 گیگابایت حافظه و 32 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی را بدون توجه به مدلی که انتخاب کرده، دریافت می‌کنید. این مدل دوم از 16 گیگابایت در گلکسی واچ 6 افزایش یافته است. اینها همچنین اولین مدل‌های گلکسی واچ سامسونگ با آنتن GPS دو فرکانس هستند که برای ردیابی موقعیت مکانی بهتر، حتی در مناطق پر درخت یا شهری، طراحی شده‌اند.

سیستم عامل و ویژگی های سلامتی

گلکسی واچ 7 و اولترا اولین دستگاه‌هایی هستند که سیستم عامل Wear OS 5 را اجرا می‌کنند و به طیف گسترده‌ای از برنامه‌های بومی و شخص ثالث دسترسی دارند. این ساعت‌ها با تراشه‌های NFC امکان پرداخت‌های بدون تماس از طریق کیف پول سامسونگ را فراهم می‌کنند و دارای ویژگی جدید “پاسخ‌های پیشنهادی” مبتنی بر هوش مصنوعی هستند که به شما کمک می‌کند با کمترین تلاش، ارتباطات خود را بهتر مدیریت کنید. همچنین، ژست Double Pinch جدید سامسونگ که شبیه به حرکت Double Tap اپل واچ است، به این ساعت‌ها اضافه شده و قابلیت‌های بیشتری را با یک دست فراهم می‌کند. گلکسی رینگ نیز از این ژست جدید پشتیبانی می‌کند.

گلکسی واچ اولترا و گلکسی واچ 7 با تاکید بر سلامتی، طیف گسترده‌ای از معیارهای کل‌نگر و داده‌های تمرینی را پایش می‌کنند و بینش، نکات آموزشی و هشدارهای نظارت بر سلامت را ارائه می‌دهند. شما می‌توانید بیش از 100 نوع تمرین را با هر یک از دستگاه‌ها ردیابی کنید، اما فقط اولترا فعالیت‌های پیچیده چند ورزشی مانند ورزش‌های سه‌گانه را بررسی می‌کند. همچنین داده‌های آموزشی دقیق‌تری را از اولترا دریافت می‌کنید. به عنوان مثال، دوچرخه‌سواران می‌توانند قدرت آستانه عملکردی (FTP) خود را در کمتر از پنج دقیقه یاد بگیرند. کاربران Ultra همچنین مناطق HR شخصی را دریافت می‌کنند.

با این حال، هر دو دستگاه ویژگی‌های تمرینی مفیدی مانند حالت مسابقه را ارائه می‌دهند که به شما امکان داده عملکرد تمرینی فعلی خود را با تلاش‌های گذشته برای پیگیری پیشرفت در طول زمان مقایسه کنید. همچنین می‌توانید با ردیابی محصولات نهایی گلیکوزیسیون پیشرفته (AGE) اطلاعاتی در مورد ترکیب بدن مشاهده کنید و سلامت متابولیک را بررسی کنید. اینها تصویری دقیق از سن بیولوژیکی فعلی شما ارائه می‌دهند و رژیم غذایی و عادات سبک زندگی را در نظر می‌گیرند.

هر دو دستگاه علاوه بر این، امتیاز انرژی روزانه مبتنی بر هوش مصنوعی را ارائه می‌دهند که تمام داده‌های سلامتی، تناسب اندام و خواب شما را به همراه نکات سلامتی روزانه در نظر می‌گیرد. ردیابی خواب نیز یک تطابق بین 7 و اولترا است. به علاوه، کاربران هشدارهایی را برای علائم آپنه خواب، همراه با اعلان‌های نامنظم ریتم قلب دریافت می‌کنند. همچنین می‌توانید ECG را در محل با هر ساعت هوشمند انجام دهید.

عمر باتری

به گفته سامسونگ، گلکسی واچ اولترا 100 ساعت در حالت ذخیره انرژی و 48 ساعت در حالت صرفه‌جویی در مصرف انرژی (با GPS) ارائه می‌دهد که در مقایسه با گلکسی واچ 6، 40 ساعت بیشتر است. گلکسی واچ 7 نسخه 40 میلی‌متری از باتری 300 میلی‌آمپر ساعتی و مدل بزرگ‌تر 44 میلی‌متری از باتری 435 میلی‌آمپر ساعتی استفاده می‌کند. انتظار می‌رود که هر دو اندازه عمر باتری قابل مقایسه با گلکسی واچ 6 را فراهم کنند. در همین حال، اولترا دارای باتری عظیم 590 میلی‌آمپر ساعتی است.

جمع بندی

به نظر می‌رسد که رقابت بین ساعت‌های هوشمند سامسونگ و اپل به اوج خود رسیده است. گلکسی واچ اولترا با طراحی مقاوم و ویژگی‌های پیشرفته خود، به طور مستقیم با اپل واچ اولترا رقابت می‌کند. این دو ساعت هوشمند دارای ویژگی‌های مشابهی هستند، اما تفاوت‌هایی نیز دارند که می‌تواند انتخاب بین آن‌ها را تحت تأثیر قرار دهد. در همین حال، گلکسی واچ 7 به عنوان یک به‌روزرسانی نسبتاً تکراری برای واچ 6 معرفی شده است. این ساعت هوشمند بیشتر در محدوده قیمت و امکانات اپل واچ 9 و گوگل پیکسل واچ 2 قرار دارد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا