آموزش

آموزش حذف مخاطبین در تلگرام

تلگرام در تمامی پلتفرم‌های اصلی مانند اندروید، آی‌اواس، مک اواس و ویندوز در دسترس است. وقتی در هر پلتفرمی وارد تلگرام می‌شوید، تمام مخاطبین پلتفرم را با حساب تلگرام شما همگام‌سازی می‌کند. اگر از طریق رایانه یا گوشی شخص دیگری وارد حساب تلگرام خود شده باشید، بیشتر مخاطبین آنها به حساب خود اضافه می شوند. اگر در تلگرام مخاطبینی دارید که نمی‌شناسید و از دریافت نوتیفیکیشن‌های مکرر خسته شده‌اید، می‌توانید با چند مرحله ساده آنها را حذف کنید و از تکرار این مشکل جلوگیری کنید.

حذف مخاطب در اندروید

برای حذف یک مخاطب در تلگرام اندروید، ابتدا روی منوی همبرگر در گوشه سمت چپ بالا ضربه بزنید و Contacts را انتخاب کنید. سپس، مخاطب مورد نظر را به مدت طولانی فشار دهید تا علامت سبز ظاهر شود. اگر می‌خواهید بیش از یک مخاطب را حذف کنید، می‌توانید روی مخاطبین بیشتری ضربه بزنید. سپس روی نماد سطل زباله در گوشه سمت راست بالای صفحه ضربه بزنید. در نهایت، روی گزینه “Delete” در اعلان ظاهر شده ضربه بزنید تا تأیید کنید که می‌خواهید مخاطبین را از حساب تلگرام خود حذف کنید.

حذف مخاطب در iOS

برای حذف یک مخاطب در iOS، برنامه تلگرام را باز کنید و روی “Contacts” در گوشه سمت چپ پایین ضربه بزنید. سپس، مخاطبی را که می‌خواهید حذف کنید فشار دهید و در منوی ظاهر شده روی “Delete Contact” ضربه بزنید.

برای تأیید حذف مخاطب در تلگرام، دوباره روی “Delete Contact” در اعلان ضربه بزنید تا مخاطب دیگر در لیست شما ظاهر نشود. همچنین می‌توانید با باز کردن صفحه مخاطبین، فشار طولانی روی یک مخاطب و سپس انتخاب “Select” از منو، چندین مخاطب را حذف کنید. بعد روی مخاطبینی که می‌خواهید حذف شوند ضربه زده تا آنها را انتخاب کنید و در نهایت روی “Delete Contacts” در پایین صفحه کلیک کنید. برای حذف مخاطبین از حساب تلگرام خود، روی اعلان Delete Contacts ضربه بزنید.

حذف مخاطب در دسکتاپ

می‌توانید مخاطبین را از برنامه تلگرام روی دسکتاپ خود حذف کنید. متأسفانه، امکان حذف چندین مخاطب به طور همزمان وجود ندارد و باید این کار را یک به یک انجام دهید. پس از باز کردن برنامه دسکتاپ تلگرام، روی منوی همبرگر در گوشه بالا سمت چپ کلیک کنید و گزینه Contacts را از منو انتخاب کنید.

برای حذف مخاطب در تلگرام، ابتدا در پنجره بازشو روی مخاطب مورد نظر کلیک کنید تا چت با آنها باز شود. سپس، روی نماد سه نقطه در گوشه بالا سمت راست کلیک کرده و گزینه “View Profile” را انتخاب کنید. در پنجره بازشده، به پایین بروید و روی “Delete Contact” کلیک کنید. در نهایت، برای تأیید حذف، روی “Delete” کلیک کنید.

غیرفعال کردن همگام سازی مخاطبین

اگر نمی‌خواهید تلگرام به طور خودکار مخاطبین را به حساب شما اضافه کند، می‌توانید این ویژگی را در تنظیمات برنامه غیرفعال کنید. گزینه غیرفعال کردن همگام‌سازی مخاطبین فقط در اندروید و iOS موجود است. در اندروید، روی منوی همبرگر در گوشه بالا سمت چپ ضربه بزنید و به Settings > Privacy and Security بروید. بخش Contacts را به پایین اسکرول کنید و Sync Contacts را خاموش کنید. برای غیرفعال کردن همگام‌سازی مخاطبین در آیفون، به Settings > Privacy and Security > Data Settings بروید و گزینه Sync Contacts را در بخش Contacts خاموش کنید.

همگام‌سازی شماره‌های ناشناس با حساب شما یکی از خطرات استفاده از تلگرام در دستگاه شخص دیگری است. اگرچه این کار تهدید امنیتی ایجاد نمی‌کند، اما حذف مداوم آن‌ها می‌تواند آزاردهنده باشد. با غیرفعال کردن همگام‌سازی مخاطبین، دیگر با این مشکل مواجه نخواهید شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا