فناوری

OpenAI بر روی یک مدل‌ پیشرفته‌تر هوش مصنوعی با قابلیت استدلال کار می کند

گزارش جدیدی از رویترز ادعا می‌کند که OpenAI در حال توسعه فناوری است تا قابلیت‌های استدلالی پیشرفته‌ای را به مدل‌های هوش مصنوعی خود تحت یک پروژه مخفی با نام رمز Strawberry ارائه کند. بر اساس یک سند داخلی که رویترز مشاهده کرده، یکی از اهداف این پروژه این است که مدل‌های هوش مصنوعی این شرکت را قادر سازد تا به طور مستقل اینترنت را به منظور “برنامه‌ریزی از پیش” برای کارهای پیچیده‌تر بررسی کنند.

رویترز به نقل از منابع ناشناس، گزارش داد پروژه‌ای که قبلاً با نام Q* (با تلفظ “ستاره Q”) شناخته می‌شد، برای بهبود قدرت استدلال هوش مصنوعی طراحی شده بود. هدف از این پروژه، پاسخ به سوالات پیچیده علوم و ریاضیات و همچنین انجام تحقیقات عمیق به‌طور مستقل و قابل‌اعتماد است.

در این مرحله، اطلاعات زیادی در مورد پروژه “Strawberry” از OpenAI ناشناخته باقی مانده، از جمله میزان پیشرفت آن و اینکه آیا این همان سیستمی است که در جلسه اخیر کارکنان با مهارت‌های “استدلال انسان‌مانند” نشان داده شد یا خیر. با این حال، توانایی این هوش مصنوعی برای انجام “تحقیقات عمیق”، که هدف اصلی Strawberry است، می‌تواند جهش بزرگی نسبت به فناوری‌های موجود باشد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا