نرم افزار و اینترنت

ویژگی جدید یوتیوب موزیک جستجوی صوتی شما را بسیار ساده تر می کند

یوتیوب موزیک در حال ارائه یک ویژگی جدید جستجوی صدا شبیه به ویژگی Hum to Search گوگل است. با استفاده از این ویژگی، کاربران می توانند آهنگ مورد علاقه خود را در کاتالوگ 100 میلیون آهنگ رسمی یوتیوب موزیک تنها با صدا پیدا کنند.

طبق گزارش 9To5Google، برخی از کاربران در ماه می، حتی قبل از عرضه رسمی این ویژگی، به آن دسترسی داشتند. وقتی این ویژگی در دسترس قرار گیرد، کاربران باید روی دکمه ذره‌بین در گوشه سمت راست بالای یوتیوب موزیک ضربه بزنند. این کار به آنها امکان دسترسی به دکمه شکل موج که در کنار دکمه میکروفون ظاهر می‌شود را می‌دهد.

با انجام این کار، یک صفحه فول اسکرین با عنوان “Play, sing, or hum a song” باز می‌شود. می‌توانید روی دکمه در پایین فشار داده و آهنگی را پخش کنید، بخوانید یا زمزمه کنید تا آن را پیدا کنید. صفحه نتایج، هنر جلد، نام آهنگ، هنرمند، آلبوم، سال و وضعیت دانلود را نشان می‌دهد. همچنین دکمه‌های پخش یا ذخیره در کتابخانه را نشان می‌دهد. قابلیت جستجوی صدای YouTube Music در حال حاضر برای اندروید و iOS شروع به کار کرده است.

علاوه بر این، یوتیوب موزیک بالاخره گزینه‌های Mark as played یا Mark as unplayed را برای پادکست‌ها اضافه کرده است. وقتی کاربر منوی سرریز را برای یک قسمت پادکست باز می‌کند، گزینه‌های “Mark as played” یا “Mark as unplayed” را خواهد دید. یک پیام نان تست با عنوان “Episode marked as played” این عمل را تأیید می‌کند.

گوگل آزمایش این ویژگی را در دسامبر 2023 آغاز و اعلام کرد که این ویژگی تا سه ماه دیگر عرضه خواهد شد. با این حال، هفت ماه طول کشید تا این ویژگی برای YouTube Music عرضه شود. طبق گزارش‌ها، ویژگی Mark as played برای پادکست‌های YouTube Music اکنون برای اندروید، iOS و وب در حال انتشار است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا