کنسول و بازی

الکترونیک آرتز جزئیاتی از بازی EA Sports FC 25 را منتشر کرد

در این وقفه کوتاه تابستانی بین یورو 2024 و شروع مجدد لیگ‌های فوتبال اروپا، زمان آن فرا رسیده است که ببینیم EA برای نسخه بعدی سری FIFA چه برنامه‌هایی دارد. امسال تغییرات بسیاری ایجاد شده، اما بدون شک مهم‌ترین خبر این است که EA Sports FC 25 برای نخستین بار در تاریخ این مجموعه، فوتبال زنان را به حالت حرفه‌ای معرفی خواهد کرد.

پنج لیگ برتر زنان به عنوان حالت Manager یا Player Career در دسترس خواهند بود: سوپر لیگ زنان انگلستان، NWSL در آمریکا، و لیگ‌های دسته اول فرانسه، اسپانیا، و آلمان. لیگ قهرمانان زنان اروپا نیز در دسترس است. تمام ویژگی‌ها مانند شرایط شغلی مردان طراحی شده‌اند تا برابری تضمین شود. با این وجود، مدل مالی فوتبال زنان با بودجه‌های کمتر، قراردادهای کوتاه‌تر و بازار نقل و انتقالات محدودتر، متفاوت است.

این تفاوت‌ها در بازی‌ها نیز منعکس می‌شوند. همچنین، مدیران ممکن است ابتدا به عنوان مسئول تیم‌های مردان شروع به کار کنند و سپس برای مدیریت تیم‌های زنان پیشنهاد شوند، یا برعکس. یکی از به‌روزرسانی‌های کلیدی برای حالت شغلی، ویژگی‌ای به نام Live Start Points می‌باشد. این به‌روزرسانی‌ها شامل اطلاعات به روز شده از 11 لیگ برتر و 17 مسابقه جام حذفی هستند.

به عنوان مثال، Live Start Points نتایج واقعی بازی‌ها را در خود جای داده و امکان شروع بازی از هر نقطه‌ای در طول فصل واقعی یا پس از وقوع رویداد مهمی را فراهم می‌آورد. بنابراین، اگر به دنبال یک چالش هستید، می‌توانید در میانه‌های فصل لیگ برتر حرفه‌ای شروع کرده و تیمی را انتخاب کنید که از منطقه خطر سقوط فاصله گرفته است. عملکرد بازیکنان، آسیب‌دیدگی‌ها، محرومیت‌ها، گل‌های زده، انتقالات، تغییرات مدیریتی و حتی کسر امتیازات، همگی در امتیازات زنده شروع بازتاب خواهند یافت.

یکی از تغییرات چشمگیر در حالت Player Career این است که اکنون می‌توانید کنترل ستاره‌های افسانه‌ای را که مدت‌ها پیش در زندگی واقعی کفش‌های خود را آویزان کرده‌اند، به دست بگیرید. شخصیت‌هایی که می‌توانید در روز انتشار به عنوان آواتار آنها بازی کنید شامل: آندره پیرلو، رود ون نیستلروی، کلی اسمیت، و تیری هانری می‌باشند. کسانی که بازی را پیش‌خرید می‌کنند، می‌توانند از میان رونالدو (برزیلی)، زین‌الدین زیدان، و دیوید بکهام یکی را برگزینند.

یکی از بزرگ‌ترین به‌روزرسانی‌های امسال، معرفی تجربه‌ای پنج در برابر پنج به نام Rush است. در حالی که Volta، حالتی سریع و گاه به گاه از سال‌های گذشته بود که این بار توسط EA حذف شده، Rush به عنوان بخشی از حالت‌های اصلی FC 25 مطرح می‌شود. این حالت در تیم نهایی، باشگاه‌ها و حرفه‌ای قابل دسترسی است، جایی که مدیران می‌توانند با پیروزی در بازی‌های راش، رشد بازیکنان جوان را سرعت بخشند.

Rush با همان عمق و توازن گیم‌پلی بازی‌های 11 نفره طراحی شده است، اما در زمینی کوچکتر برگزار می‌شود. هر تیم دارای یک دروازه‌بان است که توسط هوش مصنوعی کنترل می‌شود، در حالی که سایر بازیکنان توسط انسان‌ها کنترل شده و بدون موقعیت‌های ثابت بازی می‌کنند. شما می‌توانید با چند تن از دوستانتان در مسابقاتی شرکت کنید که در آن هر فرد کنترل یک بازیکن را بر عهده می‌گیرد.

بعضی از قوانین متفاوت هستند. در آغاز بازی، بازیکنان به سمت توپ حرکت می‌کنند تا برای تصاحب آن تلاش کنند. اگر بازیکنی برای بار دوم کارت زرد دریافت کند، کارت آبی به او داده می‌شود و برای یک دقیقه به نیمکت تنبیهی فرستاده می‌شود. آفساید فقط در یک سوم پایانی زمین به جای خط وسط، اعمال می‌شود. علاوه بر این، EA در سال جاری تاکتیک‌ها و سیستم‌های موقعیت‌یابی را با استفاده از چیزی به نام FC IQ، که بر پایه فناوری‌های HyperMotion و PlayStyles از سال‌های قبل توسعه یافته، بازبینی کرده است. شما کنترل دقیق‌تری بر روی چگونگی تنظیم تیم خود خواهید داشت، مانند روش‌های مدیریت تغییرات بین حمله و دفاع.

بیش از 50 نقش جدید برای بازیکنان قابل تخصیص است که تعیین می‌کند آن‌ها در زمانی که بدون توپ هستند چگونه رفتار می‌کنند. سه تا پنج نقش برای هر موقعیت در زمان پرتاب توپ در دسترس است، هر کدام با تمرکزهای متفاوتی مانند حمله، دفاع، تصاحب توپ، یا گشت‌زنی همراه هستند. نقش‌های بازیکنان در مقابل، Playstyles هستند که به حرکات با توپ مربوط می‌شوند.

نقش‌ها با استفاده از داده‌های Opta در دنیای واقعی و یک هوش مصنوعی سفارشی پشتیبانی می‌شوند. EA اعلام کرد که این امر به حرکات معتبرتر خارج از توپ و هوش تاکتیکی منجر می‌شود. بازیکنان مختلف بسته به مهارت‌هایشان در دنیای واقعی، برای نقش‌های مختلف بهتر مناسب می‌شوند. شما می‌توانید به هافبک تهاجمی خود دستور دهید که به عنوان یک مهاجم سایه عمل کند و در زمان‌هایی که فرصت پیش می‌آید وارد محوطه جریمه شود یا اینکه کمی عقب‌تر بماند و بیشتر به عنوان یک بازیساز برای مهاجمان فعالیت کند.

احتمال دارد که شما یک مدافع کناری داشته باشید که هنگام ورود به خط میانی (مانند ترنت الکساندر-آرنولد از لیورپول) مؤثر است، پس می‌توانید به او دستور دهید که این کار را انجام دهد. شما باید مزایا و معایب هر نقش را در نظر بگیرید و تیم خود را به گونه‌ای متعادل سازید. گفته می‌شود که تاکتیک‌های تیمی به سبک‌های دنیای واقعی نزدیک‌تر هستند، بنابراین شما می‌توانید به راحتی بازی تیم مورد علاقه‌تان را شبیه‌سازی کنید.

شما می‌توانید از پیش‌تنظیم‌های موجود استفاده کنید یا تاکتیک‌ها را به طور کامل شخصی‌سازی کنید – FC 25 بازخوردهایی در مورد تاکتیک‌ها ارائه می‌دهد. از این طریق، شما قادر خواهید بود تا برخی از موقعیت‌های کاملاً نامتقارن را انتخاب نمایید. این می‌تواند مفید باشد اگر می‌خواهید بازیکنان را در یک جناح که دفاع حریف نسبتا ضعیف است، تقویت کنید (مثلا کایل واکر). شما همچنین می‌توانید تاکتیک‌های سفارشی خود را با استفاده از کد منحصر به فردی که در تمام پلتفرم‌ها کار می‌کند، با دوستانتان به اشتراک بگذارید.

تاکتیک‌های هوشمند، که به شما اجازه می‌دهند تنظیمات خود را در زمان واقعی حین بازی تغییر دهید، اکنون شامل توصیه‌هایی بر اساس عملکرد شما در مسابقه می‌شوند. شما ممکن است پیشنهاداتی دریافت کنید که به سبک تیکی‌تاکا با پاس‌های سنگین تغییر کنید یا حملات حریفان را خنثی کرده و روی ضدحملات تمرکز کنید. یک تخته سیاه متحرک به شما نشان می‌دهد که چگونه تغییر تاکتیک هوشمند، شکل تیم را دگرگون می‌کند. نقش‌های بازیکنان در تمامی این به‌روزرسانی‌ها منعکس می‌شود، در حالی که نظرات باید برای انتخاب تغییرات تاکتیکی مورد توجه قرار گیرند. همچنین، امسال روش‌های جدید بازی با توپ برای دروازه‌بان‌ها وجود دارد، مانند تسریع در مقابله با مهاجمان یا انجام پرتاب‌های طولانی توپ.

در بخش‌های دیگر گیم‌پلی، افکت‌های آب‌وهوایی جدیدی مانند باد و باران وجود دارند که روی عناصری مثل صلیب‌ها و سطح بازی تأثیر می‌گذارند. طلسم‌ها برای برخی تیم‌ها قابل دسترسی خواهند بود و بازیکنان می‌توانند پس از گل‌زنی با آن‌ها جشن بگیرند. تعداد بیشتری حرکات مهارتی نیز اضافه شده است، از جمله چرخش‌های کششی و حرکات جوز هندی. همچنین، شخصیت‌های جانبی مانند مدیران، داوران چهارم و بازیکنان تعویضی، واکنش‌های چشمگیرتری به رویدادهای بازی نشان خواهند داد.

علاوه بر این، مدافعان اکنون از یک مکانیزم جدید برای ارتکاب خطاهای حرفه‌ای بهره‌مند هستند. EA در این سال، خطاهای حرفه‌ای را به بازی اضافه کرده است. شما می‌توانید عمداً با کشیدن پیراهن حریف، یک خطا ایجاد کنید تا حمله را متوقف سازید. با این حال، باید مراقب باشید، زیرا ممکن است با کارت زرد یا در صورت تکرار خطاهای حرفه‌ای، با کارت قرمز روبرو شوید.

از دیدگاه بصری، الکترونیک آرتز برای نخستین بار تکنولوژی رهگیری پرتو را به سری FC در حالت پیشرفته بصری افزوده است. شما می‌توانید به جای آن، رزولوشن بالاتری را انتخاب کنید، اما هر دو حالت به هدف 60 فریم بر ثانیه می‌رسند. علاوه بر این، امکان مشاهده اهداف از دید اول شخص در تکرارها فراهم است، در حالی که رابط کاربری جدیدی نیز طراحی شده که دسترسی آسان‌تری را مهیا می‌کند.

EA همچنان از کنسول‌های نسل قبل پشتیبانی می‌کند، اما برخی ویژگی‌ها تنها برای PS5، Xbox Series X/S و PC در دسترس خواهند بود. EA Sports FC 25 نیز در تاریخ 27 سپتامبر برای PS4، Xbox One و Nintendo Switch منتشر خواهد شد. اعضای EA Play و خریداران نسخه Ultimate Edition، در تاریخ 20 سپتامبر به بازی دسترسی زودهنگام خواهند داشت.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا