گجت و پوشیدنی

معرفی هدفون‌ دایسون OnTrac با عمر باتری خوب و حذف نویز

وقتی دایسون در اوایل سال 2022 هدفون Zone خود را معرفی کرد، این شرکت تخصص خود در فیلتراسیون هوا را با قابلیت حذف نویز هدفون‌ها تلفیق کرد. در آن زمان، COVID-19 همچنان بخش عمده‌ای از زندگی ما را تشکیل می‌داد، اما هدفون Zone محافظتی در برابر ویروس ارائه نمی‌دهد.

به جای آن، هدف ارائه هوای پاک‌تر در طول روز است، در حالی که با عواملی مانند آلاینده‌های شهری و آلرژن‌های فصلی مواجه هستیم. با این وجود، عمر باتری بسیار کم و قیمت 949 دلاری مدل اولیه، آن را برای بسیاری ناراحت کننده ساخته بود، بنابراین این دستگاه واقعاً برای عموم مردم دست‌نیافتنی بود. حالا، این شرکت با اولین هدفون روی گوشی خود که “تنها صوتی” بوده، Dyson OnTrac، بازگشته است.

اینجا هیچ ماسکی شبیه به Bane یا سیستم فیلتر هوا نیست، تنها یک دسته هدفون حذف نویز با طراحی خاص Dyson و قیمت 500 دلاری وجود دارد. مشکل عمر باتری دیگر وجود ندارد و این شرکت هم عملکرد حذف نویز فعال (ANC) و هم کیفیت صدای برجسته‌ای را در OnTrac به تبلیغ می‌پردازد. علاوه بر این، بیش از 2000 ترکیب سفارشی برای کلاهک‌های خارجی و بالشتک‌های گوش فراهم است، پس می‌توانید ظاهر آن‌ها را به سلیقه خود تغییر دهید.

طراحی هدفون OnTrac قطعاً به نظر می‌رسد که از همان شرکتی است که جاروبرقی V12، اتو مو Airstrait و دستگاه تصفیه هوای خنک را تولید کرده است. Dyson با ترکیب مواد برتر با ارگونومی، مهر و موم مناسبی برای صدا و کنترل فعال نویز (ANC) ایجاد کرده، ضمن اینکه راحتی را حفظ کرده است. این شرکت برای ساخت درپوش‌های خارجی گوشی‌ها و بالشتک‌های فوم میکروفیبر بسیار نرم روی پدهای گوش، از آلومینیوم، مس، نیکل و سرامیک استفاده کرده است. علاوه بر این، “بازوهای گیمبال چند محوری” برای افزایش راحتی و کاهش فشار وجود دارند. همچنین، Dyson برای توزیع بهتر وزن، باتری‌ها را درون هدبند قرار داده است.

در داخل، OnTrac مجهز به درایورهای نئودیمیومی 40 میلی‌متری با مقاومت 16 اهم است که بر اساس ادعای Dyson، قادر به پاسخ‌گویی به فرکانس‌های 6 هرتز تا 21 کیلوهرتز هستند. این محدوده فرکانسی، وسیع‌تر از محدوده استاندارد صوتی 20 هرتز تا 20 کیلوهرتز است که توسط اکثر هدفون‌ها پوشش داده می‌شود. شرکت همچنین برای بهبود عملکرد آکوستیک، درایورها را به زاویه 13 درجه نسبت به گوش تنظیم کرده است.

تمام این عوامل با هم ترکیب شده‌اند تا “یک بیس عمیق و فرعی که می‌توانید آن را احساس کنید” و “اوج‌هایی را در بالاترین نقطه محدوده فرکانس روشن سازند.” Dyson وعده داده است که OnTrac “جزئیات پنهان” را نیز آشکار خواهد ساخت. ستاپ ANC در OnTrac از هشت میکروفون تشکیل شده است که دایسون می گوید 384000 بار در ثانیه از صدای خارجی نمونه برداری می کند.

طبق اظهارات شرکت، آن‌ها با استفاده از یک الگوریتم حذف نویز سفارشی و هندسه داخلی طراحی شده با دقت، تا 40 دسی‌بل نویز را مسدود می‌کنند. تا زمانی که ادعاهای Dyson ادامه دارد، مشکلی در عمر باتری وجود نخواهد داشت. این شرکت اعلام کرده است که هدفون OnTrac به لطف دو سلول باتری لیتیوم-یون با ظرفیت بالا، می‌تواند تا 55 ساعت با فعال بودن ANC استفاده شود.

شارژ 10 دقیقه‌ای تا 2.5 ساعت استفاده را فراهم می‌کند، در حالی که 30 دقیقه شارژ، 9.5 ساعت استفاده (با فعال بودن ANC در هر دو حالت) را امکان‌پذیر می‌سازد. در طول زمان گوش دادن، کنترل‌های پخش و صدا توسط یک “جوی استیک” در لبه پشتی گوش راست کنترل می‌شوند و برای روشن یا خاموش کردن ANC می‌توان با ضربه زدن به قسمت بیرونی هر گوش، آن را تنظیم کرد. هدفون OnTrac در رنگ‌های آلومینیومی/نارنجی، مسی/آبی، نیکل مشکی و قرمز سرامیکی از Dyson با قیمت 500 دلار عرضه خواهد شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا