بررسیموبایل و تبلت

بررسی سامسونگ گلکسی زد فولد 6

با معرفی سامسونگ گلکسی زد فولد 6، شاهد آغاز فصل جدیدی در داستان گوشی‌های تاشو هستیم. این نسخه جدید، که از پیشگامان این فرم فاکتور است، با پیشرفت‌های چشمگیری به‌خصوص در زمینه طراحی، بار دیگر به یک رقیب قدرتمند در بازار گوشی‌های تاشو تبدیل شده است. در این بررسی از گلکسی زد فولد 6، تلاش خواهیم کرد تا نگاهی جامع از ویژگی‌های جدید، انتظارات مربوط به فولد 6 و کارایی آن در مهم‌ترین بخش‌های دسته‌بندی‌های تاشو مدرن را به شما ارائه دهیم.

مشخصات سخت افزاری

  • بدنه: 153.5×132.6×5.6 میلیمتر (حالت باز)، 153.5×68.1×12.1 (حالت بسته)، شیشه جلو و پشت (گوریلا گلس ویکتوس 2)، فریم آلومینیوم، گواهی IP48
  • صفحه نمایش: اصلی 7.6 اینچ، Foldable Dynamic LTPO AMOLED 2X، نرخ 120 هرتز، وضوح 1856×2160 پیکسل / کاور 6.3 اینچ، Dynamic LTPO AMOLED 2X، وضوح 968×2376 پیکسل، نرخ 120 هرتز
  • تراشه: کوالکام اسنپدراگون 8 نسل 3، گرافیک Adreno 750
  • حافظه: 12 گیگابایت رم، 256/512 گیگابایت یا 1 ترابایت فضای ذخیره سازی UFS 4.0
  • دوربین پشتی: اصلی 50 مگاپیکسل f/1.8، تله فوتو 10 مگاپیکسل f/2.4 و فوق عریض 12 مگاپیکسل f/2.2
  • دوربین جلویی: 4 مگاپیکسل f/1.8 (زیر نمایشگر)، 10 مگاپیکسل f/2.2 (صفحه کاور)
  • باتری: 4400 میلی آمپر ساعت، سیمی 25 وات، QC2.0، بی سیم 15 وات، بی سیم معکوس 4.5 وات
  • متفرقه: خواننده اثر انگشت (نصب شده در کناره)، بلندگوهای استریو، Samsung DeX (پشتیبانی از تجربه دسکتاپ)، پشتیبانی باند فوق العاده (UWB)، پشتیبانی از قلم

طراحی و کیفیت ساخت

از زمانی که سایر بازیگران مانند هواوی، آنر و اوپو/وان پلاس وارد بازار گوشی‌های تاشو شدند، سامسونگ دیگر پیشرفته‌ترین طراحی تاشو را از نظر فناوری نداشته است. این شرکت به طور مکرر به خاطر نوآوری کند در این حوزه مورد انتقاد قرار گرفته است. گلکسی زد فولد 6 ممکن است سامسونگ را به سطوح بالاتری نبرد، اما قطعاً یک پیشرفت قابل توجه است که آن را تا حد زیادی با بهترین‌های بازار هم‌تراز می‌کند.

اندازه در یک گوشی تاشو اهمیت زیادی دارد، بنابراین مطلوب است که فولد 6 در نقاط کلیدی وزن کمتری دارد. حالا این دستگاه در حالت تاشده 12.1 میلی‌متر و در حالت باز 5.6 میلی‌متر ضخامت دارد. این مشخصات تقریباً با رقیب اصلی آن، وان پلاس اوپن برابر است، اما هنوز به اندازه برخی از دیگر محصولات بازار جهانی مانند آنر مجیک v2 ضخیم نیست.

با این حال، گلکسی زد فولد 6 به طور قابل توجهی نازک‌تر به نظر می‌رسد، مخصوصاً وقتی که به وزن کمتر آن، 239 گرم، در مقایسه با 253 گرمی فولد 5 توجه کنیم. با در نظر گرفتن وزن 221 گرمی آیفون 15 پرو مکس، این وزن جدید یک پیشرفت مهم است. حالا، وزن گلکسی زد فولد 6 تقریباً با بزرگ‌ترین رقبایش برابر است.

طراحی لولای Dual Rail پیشرفت کرده است؛ سامسونگ موفق شده تعداد قطعات لازم را کاهش دهد، در حالی که آن را محکم‌تر، سبک‌تر و مقاوم‌تر در برابر ضربه نموده است. مکانیسم لولای زد فولد 5 پیش از این بسیار خوب بود، اما مکانیسم زد فولد 6 به نظر می‌رسد که حتی سریع‌تر و مستحکم‌تر است. باز و بسته کردن زد فولد 6 بسیار رضایت‌بخش است.

تنها خبر ناامید کننده این است که هیچ مقاومتی در برابر گرد و غبار وجود ندارد. قبل از رونمایی رسمی گوشی، شایعاتی بود که امیدواری‌ها را برای تبدیل شدن فولد به اولین گوشی تاشو بزرگ با این ویژگی بالا برده بود، اما متاسفانه آنچه دریافت می‌کنیم تنها IP48 است. در سال گذشته، فولد 5 با استاندارد IPX8 عرضه شد، که در آن X به این معناست که دستگاه به صورت رسمی برای مقاومت در برابر ذرات جامد آزمایش یا تایید نشده است. عدد 8 نشان دهنده مقاومت بسیار بالا در برابر آب است، که این ویژگی بسیار مطلوب می باشد.

گواهینامه IP48 زد فولد 6 نشان می‌دهد که سامسونگ به تدریج به سمت آن نقطه عطف مورد انتظار پیش می‌رود، زیرا توانسته است به طور رسمی گواهی مقاومت در برابر نفوذ مواد جامد را کسب کند. با این حال، عدد 4 فقط به این معناست که از نفوذ “ابزارها و سیم‌هایی با اندازه بزرگتر از 1 میلی‌متر” محافظت می‌کند. این موضوع چندان قطعی به نظر نمی‌رسد، درست است؟ بله، ساخت یک دستگاه تاشو – با قطعات متحرک و پیچیده – که کاملاً در برابر ذرات ریز مقاوم باشد، کار ساده‌ای نیست. اما اطمینان داریم که شرکت ها در نهایت به این هدف برسند، شاید حتی در سال آینده.

با وجود شایعاتی درباره بدنه تیتانیومی، گلکسی زد فولد 6 در حقیقت از نسخه بهبود یافته‌ای از آلومینیوم آرمور استفاده می‌کند که مقاومت آن در برابر خراش افزایش یافته است. صفحه کاور زد فولد 6 با گوریلا گلس ویکتوس 2 محافظت می‌شود که بر روی پشت دستگاه نیز به کار رفته است و خبر خوب برای طرفداران و منتقدان این است که ابعاد دستگاه در حال افزایش است. صفحه نمایش جلویی از 6.2 اینچ به 6.3 اینچ بزرگ‌تر شده است. این شاید چندان مهم به نظر نرسد، اما به نظر، با توجه به شکل بیشتر مستطیلی، قطعاً فضای بیشتری از صفحه نمایش در دسترس است.

صفحه نمایش کاور زد فولد 6 همچنان آن نسبت تصویر باریک را حفظ کرده، اما حالا کار کردن با آن قطعاً راحت‌تر شده است. یک صفحه نمایش باریک جلویی به گوشی‌های تاشو بزرگ این امکان را می‌دهد که به راحتی در دست گرفته شوند و اندازه‌شان کنترل شود. به همین دلیل است که می‌توان فهمید چرا سامسونگ تمایلی به کنار گذاشتن کامل این نمایشگر جلویی باریک ندارد.

این افزایش اندک در عرض گوشی به طور خودکار باعث افزایش عرض نمایشگر داخلی می‌شود. در نتیجه، هنگامی که گلکسی زد فولد 6 باز می‌شود، از نظر بصری کمی پهن‌تر به نظر می‌رسد، در حالی که اندازه فنی صفحه‌نمایش اصلی همچنان 7.6 اینچ است، اما نسبت تصویر آن به 20.9:18 تغییر یافته است، (در مقایسه با 21.6:18 در زد فولد 5).

در Fold 6، سامسونگ یک لایه محافظ جدید در بالای صفحه نمایش اصلی قرار داده است که ضخیم تر و بادوام تر است. ما دقیقاً نمی دانیم که چقدر بادوام تر است، اما به طور کلی قرار است در برابر فشار و اجسام تیز، از جمله در ناحیه لبه تاشو، مقاومت بیشتری داشته باشد.

هنگام بحث در مورد لبه‌های تاشو، به لحظه‌ای که منتظر آن بودید رسیدیم: بله، چین خوردگی کمتر شده است! کلمه‌ی کلیدی اینجا “کمتر شده” است، چرا که هنوز وجود دارد، اما نسبت به زد فولد 5 کمتر به چشم می‌آید. این به این معناست که وان پلاس اوپن همچنان به عنوان قهرمان دستگاه‌های تاشو بدون چین و چروک باقی مانده، اما گلکسی زد فولد 6 نیز قطعاً در رقابت است؛ چین خوردگی به اندازه‌ای کاهش یافته که اکنون کاملاً قابل قبول است.

صفحه نمایش

تغییرات بنیادینی در نمایشگرهای گلکسی زد فولد 6 اعمال نشده و سامسونگ همچنان به فرمول آزموده‌شده‌ای وفادار مانده است. پنل داخلی تقریباً بدون تغییر با اندازه فیزیکی باقی مانده، در حالی که صفحه نمایش کاور به تدریج به سمت نسبت ابعاد منطقی‌تری پیش می‌رود، هرچند هنوز به طور کامل محقق نشده است.

اندازه صفحه نمایش داخلی همچنان 7.6 اینچ (مشابه نسل قبلی)، است، با این تفاوت که وضوح و نسبت تصویر کمی تغییر کرده (وضوح 1856 در 2160 پیکسل و نسبت 10.5:9) که در این ابعاد و نسبت‌ها، تغییرات به سختی محسوس هستند. این پنل که LTPO نام دارد، با نرخ تازه‌سازی متغیر تا 120 هرتز عرضه شده است.

سامسونگ قول داده که صفحه نمایش داخلی آن تا حداکثر 2600 نیت روشنایی محلی ارائه دهد. در تست‌های استاندارد، ما بیش از 1600 نیت را در حالت روشنایی خودکار اندازه‌گیری کردیم، که این یک پیشرفت قابل توجه نسبت به نسل قبلی است و از محصولات تاشو فعلی اوپو، وان پلاس و شیائومی بالاتر می باشد، هرچند که ممکن است به زودی شاهد یک مدل ویوو باشیم که حتی روشن‌تر باشد.

روشنایی قابل دستیابی به صورت دستی کمتر از 800 نیت با فعال بودن روشنایی اضافی است و در غیر این صورت، کمی کمتر از 600 نیت می‌باشد (انتظاری که از یک گلکسی مدرن می‌رود). حداقل روشنایی حدود 1 نیت است، که برای کسانی که بیشتر اوقات خود را در محیط‌های تاریک می‌گذرانند، خبری فوق‌العاده است.

صفحه نمایش کاور حالا به قطر 6.3 اینچ افزایش یافته، که این از پنل 6.2 اینچی مدل پیشین بزرگتر است. با نسبت تصویر 22.1:9 و رزولوشن 968×2176 پیکسل (در مقایسه با 23:9 و 904 در 2316 پیکسل قبلی)، صفحه نمایش جدید به نسبت‌های استاندارد نزدیک‌تر شده، اما با این حال، هنوز مشخص نیست که چه زمانی به نسبت استاندارد 20:9 خواهد رسید یا اینکه آیا اصلاً به آن نسبت خواهد رسید یا نه.

در اینجا، ما حداکثر روشنایی را اندکی کمتر از نمایشگر داخلی اندازه‌گیری کرده‌ایم، که با این حال، همچنان بسیار روشن‌تر از دیگر صفحه‌نمایش‌های بزرگ تاشو است. نتایج حالت دستی نیز با آنچه از سامسونگ در سال 2024 انتظار می‌رود، از جمله حداقل 1 نیت، همخوانی دارد. مدیریت نرخ تازه‌سازی در دستگاه‌های سامسونگ نسبتاً ساده است و منویی با گزینه‌های تطبیقی و استاندارد را به شما ارائه می‌دهد که عملاً سقف‌های 120 و 60 هرتز را در بر می‌گیرد.

زمانی که گوشی برای بی‌حرکتی یا مطابقت با نرخ فریم ویدیو مناسب باشد، در هر حالت به 24 هرتز تنظیم می‌شود (ممکن است این دستگاه بتواند فریم‌هایی با فرکانس 1 هرتز را هم رندر کند). پشتیبانی از بازی‌هایی با نرخ فریم بالا موجود است. اطمینان حاصل کنید که در حالت تطبیقی قرار دارید. البته، این ویژگی برای هر دو نوع صفحه نمایش صادق است.

کیفیت دوربین

همگان می‌دانند که گوشی‌های سری Z Fold سامسونگ برای دوربین‌هایشان شناخته نشده‌اند. معمولاً، این ویژگی به S Ultra اختصاص دارد؛ بنابراین، در سال 2024، اگر به دنبال بهترین دوربین موبایلی هستید که سامسونگ عرضه می‌کند، باید به سراغ گلکسی اس 24 بروید. با وجود این، گوشی‌های سری گلکسی Z Fold همچنان به دوربین‌هایی مجهز هستند که توانایی گرفتن عکس‌های بسیار خوبی را دارند؛ هرچند که آنها به پیشرفته‌ترین سنسورهای دوربین یا وسیع‌ترین محدوده زوم مجهز نمی‌باشند.

سامسونگ تنظیمات سه دوربین آشنای خود را حفظ کرده، که شامل دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی، دوربین تله‌فوتو 10 مگاپیکسلی با بزرگنمایی 3 برابر، و دوربین فوق عریض 12 مگاپیکسلی می شود. به نظر می‌رسد که حسگرها و سایر جزئیات سخت‌افزاری نسبت به آنچه در گلکسی زد فولد 5 شاهد بودیم، تغییری نکرده‌اند. به طور مشابه، نتایج عکاسی و فیلمبرداری که از زد فولد 6 به دست می‌آوریم، تقریباً در همان سطح با نتایج قبلی است. در بیشتر موارد، تفاوت چشمگیری بین فولد 6 و فولد 5 وجود ندارد، به این معنا که ما همچنان شاهد یک دوربین قدرتمند، اما نه در رده پیشروان صنعت هستیم.

بررسی‌های انجام‌شده نشان می‌دهند که تنها پیشرفت‌های جزئی در برخی زمینه‌ها وجود دارد، اما این‌ها تفاوت چشمگیری ایجاد نمی‌کنند. به نظر می‌رسد که سامسونگ کمی از تیزکردن تصاویر در حالت‌های سلفی و فیلم‌برداری کاسته است. کیفیت جزئیات در دوربین 3x نیز تا حدی بهبود یافته است. الگوریتم‌ها معمولاً عملکرد بهتری دارند و مشاهده خواهید کرد که حتی در بزرگنمایی 5 برابر، فولد 6 تصاویری تمیزتر از مدل قبلی خود ارائه می‌دهد. با این حال، این پیشرفت‌ها چشمگیر نیستند، بلکه تنها قابل مشاهده هستند. در کل، همانطور که انتظار می‌رفت، این دوربین تقریباً همان دوربین قبلی با نرم‌افزاری است که کمی بهبود یافته و منجر به پیشرفت‌های ناچیزی نسبت به نسل پیشین شده است.

نرم افزار و عملکرد

سامسونگ با کوالکام همکاری تنگاتنگی دارد. در چند سال اخیر، تراشه‌های پیشرفته اسنپدراگون با برچسب “For Galaxy” در محصولات سامسونگ عرضه شده‌اند. این به این معنی است که تراشه‌های اسنپدراگون مورد استفاده در جدیدترین مدل‌های گوشی‌های گلکسی سامسونگ، اندکی سریع‌تر از مدل‌های مشابه در سایر برندها هستند.

گلکسی زد فولد 6 از این روند پیروی کرده و با چیپست گلکسی اسنپدراگون 8 نسل 3 به بازار عرضه می‌شود. این SoC بسیار قدرتمند است و دارای قابلیت‌هایی مانند رهگیری پرتوهای شتاب‌دهنده سخت‌افزاری، وای فای 7 و تمامی امکانات مدرن است. حتی اگر این چیپست بر روی فرآیند 4 نانومتری به جای فرآیند 3 نانومتری جدیدتر ساخته شده باشد، همچنان رقیبی برای Apple A17 Pro است.

سامسونگ آگاه است که بازی یکی از کاربردهای اصلی گوشی‌های تاشو است، بنابراین تلاش کرده تا بالاترین FPS ممکن را از دستگاه استخراج کند. با توجه به اینکه خنک‌سازی یکی از موانع اصلی در گوشی‌ها است، سامسونگ تمرکز خود را بر روی این موضوع قرار داده و زد فولد 6 را با محفظه بخاری که 1.6 برابر بزرگ‌تر بوده، برای انتقال حرارت سریع‌تر و گسترده‌تر مجهز کرده است.

چیپست جدید و سخت‌افزار بهبود یافته در مقایسه با فولد 5، بهبودی تا 41 درصد در NPU و 25 درصد در GPU و 14 درصد در عملکرد CPU را نوید می‌دهند. در استفاده واقعی، گلکسی زد فولد 6 با سرعتی باورنکردنی عمل می‌کند. پیمایش در منوها بسیار سریع و روان است و بر اساس تست‌های معیار عملکرد ما، فولد 6 بسیار قدرتمند بوده و در مجموع از عملکرد نسل قبلی پیشی گرفته است.

پیشرفت‌های قابل توجهی در عملکرد چند هسته‌ای پردازش و کلی عملکرد گرافیکی مشاهده شده است. سامسونگ، گلکسی زد فولد 6 را به عنوان یک تلفن همراه برجسته برای بازی معرفی کرده و اسنپدراگون 8 نسل 3 را به عنوان چیپست این دستگاه، همراه با یک اتاق بخار پیشرفته، به طور قطع عرضه خواهد کرد. در صورتی که درباره NPU کنجکاو هستید، باید بدانید که این قطعه از چیپست، بیشترین کاربرد را در ویژگی‌های متنوع هوش مصنوعی دارد. به همین خاطر است که تولیدکنندگان به ساخت NPUهای بزرگتر و سریع‌تر با جدیت بیشتری می‌پردازند.

گلکسی زد فولد 6 با اندروید 14 عرضه شده و دارای رابط کاربری پیشرفته One UI 6 سامسونگ است، که شامل ویژگی‌های متعددی برای انجام مولتی تسکینگ، برنامه‌های اختصاصی سامسونگ، SmartThings، کنترل‌های چندرسانه‌ای، ویژگی‌های S Pen و بسیاری دیگر می‌باشد. همچنین، با عرضه اندروید 15 در اواخر سال 2024، انتظار می‌رود که زد فولد 6 یکی از اولین گوشی‌هایی باشد که نرم‌افزار جدید گوگل و رابط کاربری One UI 7 را دریافت می‌کند.

برای کسانی که درباره وضعیت به‌روزرسانی نرم‌افزار کنجکاو هستند، تضمین پشتیبانی هفت ساله سامسونگ برای زد فولد 6 نیز برقرار است. در حال حاضر تمرکز زیادی بر روی افزودن هوش مصنوعی به تقریباً همه چیز وجود دارد، بنابراین جای تعجب است که هنوز قهوه‌سازهای هوش مصنوعی مشاهده نشده‌اند. گلکسی زد فولد 6 ویژگی‌های هوش مصنوعی مشابهی را که در سری گلکسی S24 می‌بینیم (اما برای نمایشگر بزرگتر بهینه شده) به همراه برخی امکانات جدید دریافت خواهد کرد.

البته، ما موارد معمولی و مورد علاقه طرفداران مانند Circle to Search (جستجوی آسان برای هر چیزی در صفحه شما)، Browsing Assist (مترجم صفحه وب و خلاصه‌کننده)، Transcript Assist (رونویسی آسان جلسات، خلاصه و ترجمه) و Note Assist (قالب‌بندی خودکار، خلاصه‌سازی، تبدیل طرح به تصویر) را دریافت می‌کنیم. خبر خوب این است که سامسونگ برای بهینه‌سازی این ویژگی‌ها برای بوم گسترده‌ی فولد 6 تلاش‌هایی انجام داده است.

به همراه گزینه‌های شناخته شده ویرایش تصویر با هوش مصنوعی، فولد 6 قابلیت جدیدی به نام Portrait Studio را معرفی می‌کند که امکان ساخت سریع پرتره‌های هوش مصنوعی از عکس‌های واقعی را برای شما یا دیگران فراهم می‌آورد. شما قادر خواهید بود پرتره‌هایی با استفاده از هوش مصنوعی در سبک‌های متنوعی چون کمیک، کارتون سه‌بعدی، آبرنگ، یا طراحی ایجاد نمایید.

ترجمه هوش مصنوعی نیز در حال پیشرفت‌های جذابی است. این ویژگی به شما اجازه می‌دهد که به زبان خودتان با تلفن صحبت کنید و به صورت خودکار هر آنچه را که گفته‌اید به زبان دیگری ترجمه شود. با استفاده از زد فولد 6، می‌توانید در حالت مکالمه، دستگاه را روی سطحی قرار دهید و آن را مانند لپ‌تاپ نیمه باز نگه دارید، سپس در حالی که به زبان خود صحبت می‌کنید، ترجمه را روی صفحه مقابل خود مشاهده کنید. در همین حال، شخص مقابل متن ترجمه شده را بر روی صفحه کاور در مقابل خود می‌بیند. این ویژگی به نظر می‌رسد یک افزودنی کوچک و جالب است که می‌تواند در موقعیت‌های خاصی مفید واقع شود.

عمر باتری

متأسفانه، انتظارات مربوط به باتری بزرگ‌تر برای گلکسی زد فولد 6 برآورده نشد و این دستگاه با همان باتری 4400 میلی‌آمپر ساعتی نسل قبلی عرضه خواهد شد. از سوی دیگر، چیپست جدید اسنپدراگون 8 نسل 3 با مدیریت حرارتی پیشرفته، به نظر می‌رسد که در مدل زد فولد 6 نسبت به فولد 5 عملکرد بهتری داشته و منجر به افزایش چشمگیر عمر باتری شده است.

بر اساس آزمایش‌های انجام شده روی باتری، مشخص شده که عمر باتری در فولد 6 حدود 18 درصد افزایش یافته است. این مدل توانسته است به مدت 5 ساعت و 33 دقیقه دوام بیاورد، در حالی که فولد 5 تنها 4 ساعت و 41 دقیقه دوام آورده بود. در هر سه سناریوی کاربردی که آزمایش می‌کنیم، شامل وب‌گردی، تماشای ویدیو، و بازی‌های سه‌بعدی، شاهد بهبود قابل توجه‌ای هستیم.

این نتیجه، گلکسی زد فولد 6 را در کنار رقیبش وان پلاس اوپن قرار می‌دهد و اندکی جلوتر از رقیب دیگرش، پیکسل فولد با عمر باتری 5 ساعت و 22 دقیقه. به عنوان مقایسه، پرچمدار استاندارد سامسونگ، گلکسی اس 24 اولترا، عمر باتری بهتری ارائه می‌کند؛ اما این انتظار می‌رود، چرا که زد فولد 6 باید صفحه نمایش بزرگ داخلی خود را تغذیه کند.

یکی از خبرهای کم‌انگیزه، ثابت ماندن سرعت شارژ روی 25 وات است. هرچند بد نیست چرا که می‌توانید تقریباً در نیم ساعت شارژ را از 0 به 50 درصد برسانید، اما این سرعت قطعاً کمتر از شارژ SuperVooc وان پلاس که تا 67 وات است، می‌باشد. شارژ بی‌سیم نیز موجود است اما سرعت آن چندان زیاد نیست و به حداکثر 15 وات می‌رسد.

جمع بندی

نبود رقابت واقعی در پیشرفت سریع‌تر گلکسی زد فولد موثر نیست – سامسونگ از جایگاه خود در بازار گوشی‌های تاشو بدون رقیب بهره‌برداری می‌کند که نشانه‌های آن مشهود است. گلکسی زد فولد 6 همچنان از دوربین‌های مدل فولد 4 که دو سال پیش عرضه شده استفاده می‌کند و از نظر ظاهری جذاب نیست، اگرچه عملکرد آن ممکن است مناسب باشد.

شارژ کند یکی از مشکلات قدیمی سری گلکسی بوده و به جای پیشرفت در مدل جدید، به نظر می‌رسد که این مدل حتی آهسته‌تر شارژ می‌شود. اندازه و نسبت‌های قابل استفاده صفحه نمایش کاور در حال افزایش است، اما هنوز به طور کامل محقق نشده و به زمان بیشتری نیاز دارد. چین داخلی چندان مزاحم نیست، اما همچنان بیش از هر ویژگی دیگری در گوشی‌های تاشو قابل توجه است.

ما نمی‌توانیم برتری صفحه‌نمایش فولد 6 را انکار کنیم؛ این دستگاه دارای بلندگوهایی بهتر از بسیاری از رقبا است و دوربین آن بدون نیاز به تلاش اضافی، عملکرد خوبی دارد. به نظر ما، تجربه نرم‌افزاری آن، حتی بدون در نظر گرفتن میزان کاربردی بودن ویژگی‌های هوش مصنوعی بی‌نظیر است. همچنین، درجه‌بندی IP48 که تقریباً تضمین می‌کند هیچ مورچه بزرگی وارد دستگاه نمی‌شود، قابل تقدیر است.

آنچه ما بررسی می‌کنیم این است که گلکسی زد فولد بهترین گوشی تاشو بزرگی است که می‌توانید در اکثر مکان‌ها خریداری کنید و بیش از یک دوربین گوشی هوشمند، یک ابزار کاربردی است. این دستگاه تنها به طور قابل ملاحظه‌ای بهتر از نسل قبلی نیست.

مزایا

  • داشتن رتبه IP48 برای محافظت در برابر مواد جامد
  • نمایشگرهای خوب آن در فرم فاکتور
  • نرم افزار غنی از ویژگی های Galaxy AI با قابلیت چند کار عالی و پشتیبانی از S Pen

معایب

  • اندازه نمایشگر کوچکتر نسبت به رقبای موجود در بازار
  • ظرفیت و سرعت شارژ نه چندان خوب
  • سیستم دوربین قبل برای سومین نسل متوالی
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا