موبایل و تبلت

گلکسی زد فلیپ 6 یک حالت دسکتاپ مخفی دارد

گوشی جدید سامسونگ گلکسی زد فلیپ 6 قابلیت‌هایی فراتر از انعکاس صفحه نمایش هنگام اتصال به مانیتور خارجی دارد. تجربه دسکتاپی مشابه Dex که در مدل‌های پیشین فلیپ وجود داشت، در فلیپ 6 نیز حضور ندارد.

طبق گزارش‌های اخیر Android Authority، به نظر می‌رسد سامسونگ برنامه‌ای متفاوت برای سری گوشی‌های تاشو خود دارد. وقتی دستگاه به مانیتور خارجی متصل می‌شود، گلکسی Z Flip6 صفحه نمایش را مانند قبل منعکس می‌کند. با این حال، دستگاه دارای رابط کاربری جدیدی برای حالت دسکتاپ است که به صورت پیش‌فرض مخفی بوده و از طریق تنظیمات توسعه‌دهندگان قابل دسترسی است.

بر اساس خروجی‌ها، اتصال فلیپ 6 به یک صفحه نمایش خارجی پس از فعال‌سازی “حالت دسکتاپ اجباری” از Developer Options در One UI 6.1.1، رابط کاربری جدیدی را ایجاد می‌کند که از لحاظ ظاهری، جایی بین رابط کاربری حالت دسکتاپ اندروید و Samsung Dex قرار می‌گیرد. سامسونگ قابلیت خروجی نمایشگر را از طریق USB-C در گلکسی زد فلیپ 5 معرفی کرده، اما فعال‌سازی “حالت دسکتاپ اجباری” در این دستگاه، نتایج مشابهی ایجاد نمی‌کند.

سامسونگ اعلام کرده است که سری Z Flip با استفاده از کابل DeX، کابل HDMI، DeX روی کامپیوتر، یا DeX بی‌سیم با تلویزیون یا مانیتور سازگار نیست. پیشتر، این شرکت مشکلات گرمایشی را به عنوان دلیل عدم پشتیبانی از DeX در Flip5 عنوان کرده بود. گزارش‌ها نشان می‌دهند که حالت دسکتاپ در Flip6 از ویژگی‌هایی مانند نوار وظیفه برای نمایش اطلاعات سیستم محروم است و فاقد ظرافت لازم است. این حالت از تقسیم صفحه پشتیبانی می‌کند، اما این گزینه دارای باگ است و برنامه‌ها را به صورت تقسیم صفحه روی تلفن اجرا می‌کند.

برنامه‌ها در پنجره‌های مستقل اجرا می‌شوند و نوار عنوان آن‌ها شامل دکمه‌هایی برای بزرگنمایی/کوچکنمایی، پین کردن منوی گزینه‌ها و موارد دیگر است. پشتیبانی از قابلیت شکستن پنجره‌ها وجود دارد، اما به نظر می‌رسد که این ویژگی به درستی کار نمی‌کند. هنوز مشخص نیست که سامسونگ چگونه قصد دارد ویژگی DeX را به سری Flip خود اضافه کند. Samsung DeX می‌تواند به عنوان جایگزینی برای دسکتاپ در انجام فعالیت‌های متنوعی مانند تماشای فیلم، مرور وب، یا نمایش محتوا بر روی صفحه‌های بزرگ عمل کند. این ویژگی در چندین دستگاه از سری‌های بالارده گلکسی، از جمله سری Fold، موجود است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا