موبایل و تبلت

سامسونگ می گوید وصله امنیتی آگوست 2024 برای دستگاه هایش حیاتی است

سامسونگ به‌طور قطع پیشرو در برند‌های گوشی‌های هوشمند اندرویدی از لحاظ به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری است. این شرکت ماهانه به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری را برای ده‌ها مدل گوشی هوشمند و تبلت منتشر می‌کند و اخیراً اعلام کرده است که به‌روزرسانی امنیتی بعدی بسیار حیاتی خواهد بود. به نظر می‌رسد که پچ امنیتی ماه آگوست 2024 سامسونگ از اهمیت بالایی برخوردار است.

در ژوئن 2024، خبری منتشر شد که نشان می‌دهد گوشی‌ها و تبلت‌های اندرویدی با آسیب‌پذیری بحرانی (CVE-2024-32896) مواجه شده‌اند. در آن زمان، گوگل ناچار به انتشار یک به‌روزرسانی فوری برای رفع این مشکل شد. انتظار می‌رفت که این ایراد فقط بر روی دستگاه‌های پیکسل تأثیر بگذارد. اما، به نظر می‌رسد که این موضوع صحت ندارد. آسیب‌پذیری مذکور به نظر می‌رسد که تمام دستگاه‌های اندرویدی را تحت تأثیر قرار داده و سامسونگ نیز اکنون اقدام به انتشار یک راه‌حل امنیتی کرده است، بدون اینکه برای به‌روزرسانی اندروید 15 صبر کند.

آسیب‌پذیری CVE-2024-32896 یک تهدید امنیتی جدی است و با به‌روزرسانی امنیتی بعدی سامسونگ برطرف خواهد شد. این شرکت کره‌ای به فوربس تأیید کرده که یک بسته امنیتی حیاتی در ماه آینده برای گوشی‌ها و تبلت‌های سری گلکسی منتشر خواهد شد. گفته می‌شود که انتشار به‌روزرسانی‌ها بسته به دستگاه، کشور و ارائه‌دهنده شبکه متفاوت است، اما فعالیت سامسونگ در اجرای به‌روزرسانی‌ها اطمینان‌بخش است.

به نظر می‌رسد که دولت ایالات متحده به کارمندان فدرال دستور داده تا دستگاه‌های پیکسل خود را تا چهارم ژوئیه 2024 به‌روزرسانی کنند یا از آنها استفاده نکنند. توسعه‌دهندگان GrapheneOS، که بر امنیت تمرکز دارند، افشا کرده‌اند که آسیب‌پذیری مهم دیگری (CVE-2024-29745) وجود دارد که تمام دستگاه‌های اندرویدی را تحت تأثیر قرار می‌دهد، اما تاکنون توسط برندهای تلفن هوشمند برطرف نشده است.

انتظار می‌رود که سامسونگ در به‌روزرسانی آگوست 2024، پیشرفت‌های قابل توجهی در دوربین سری گلکسی S24 ایجاد نماید. با این وجود، احتمال دارد که سامسونگ به جای افزودن بهبودهای دوربین، بر ویژگی‌های جدید Galaxy AI که در One UI 6.1.1 معرفی شده‌اند، تمرکز کند. تنها زمان خواهد توانست نشان دهد که سامسونگ در به‌روزرسانی نرم‌افزاری بعدی خود بر چه مواردی متمرکز خواهد شد.

در ماه‌های آینده، این شرکت کره‌ای ممکن است اولین به‌روزرسانی بتای One UI 7.0 مبتنی بر اندروید 15 را برای گلکسی S24 و دیگر دستگاه‌های پرچم‌دار خود منتشر کند. انتظار می‌رود که به‌روزرسانی پایدار One UI 7.0 پیش از پایان سال جاری برای اکثر گوشی‌ها و تبلت‌های سازگار گلکسی عرضه شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا