گوناگون

نیجریه متا را 2.2 میلیون دلار به دلیل نقض حفاظت از داده جریمه کرد

بر اساس گزارش آسوشیتدپرس، دولت نیجریه در تاریخ 20 ژوئیه، جریمه‌ای سنگین به مبلغ 2.2 میلیون دلار (حدوداً 1.6 میلیارد یوان) را بر شرکت متا، شرکت مادر فیس‌بوک و واتس‌اپ، اعمال کرده است. این جریمه در پی تحقیقاتی صورت گرفته که نقض‌های مکرر متا از قوانین حفاظت از داده‌ها و حقوق مصرف‌کنندگان در نیجریه را آشکار ساخته است. کمیسیون فدرال رقابت و حمایت از مصرف‌کننده نیجریه (FCCPC)، تخلفات خاص شناسایی‌شده در طول تحقیقات خود را مشخص کرده است.

این موارد شامل به اشتراک‌گذاری غیرمجاز داده‌های کاربران نیجریه‌ای، محروم ساختن مصرف‌کنندگان از حق کنترل بر داده‌های خود، دست زدن به روش‌های تبعیض‌آمیز و سوءاستفاده از برتری خود در بازار بوده است. در بیانیه‌ای، آدامو عبداللهی، مدیرعامل FCCPC، از نتایج تحقیقات ابراز رضایت کرد و تأکید نمود که متا فرصت کافی برای پاسخگویی به نگرانی‌ها را داشته است. عبداللهی در ادامه افزود: کمیته به مرحله صدور حکم نهایی رسیده و اقدام به مجازات متا کرده است.

این جریمه سنگین، پس از جریمه‌ای دیگر که متا در ماه گذشته با آن مواجه شد، اعمال شد. در ماه ژوئن، سازمان رقابت ایتالیا (AGCM) به دلیل رفتارهای تجاری ناعادلانه، متا را به پرداخت 3.5 میلیون یورو (حدوداً 27.74 میلیون یوان) جریمه کرد. تحقیقات AGCM نشان داد که متا به صورت صریح رضایت کاربران را برای جمع‌آوری و استفاده از داده‌هایشان به منظور مقاصد تجاری در طول فرآیند ثبت‌نام اینستاگرام دریافت نکرده است.

همچنین، رگولاتور ایتالیایی متوجه شد که متا در فراهم کردن کانال‌های ارتباطی مناسب برای کاربران جهت مقابله با حساب‌های معلق شده فیس‌بوک و اینستاگرام ناکام مانده است. گرچه AGCM اعلام کرده است که متا از آن زمان تاکنون این مسائل را برطرف ساخته، اما پیامدهای این تخلفات سیاستی به طور رو به افزایشی آشکار شده‌اند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا