موبایل و تبلت

گوشی های آینده گلکسی از این پس گوگل Messages خواهند داشت

سامسونگ که سال‌هاست گوشی‌ها و تبلت‌های گلکسی خود را با اپلیکیشن پیام‌رسان داخلی عرضه می‌کند، اما اخیراً در برخی بازارها از جمله آمریکا، نصب پیش‌فرض آن را متوقف کرده است. از مدل‌های گلکسی زد فلیپ 6 و زد فولد 6 به بعد، دستگاه‌های جدید این شرکت با One UI 6.1.1 عرضه می‌شوند و Google Messages را به‌عنوان برنامه پیش‌فرض پیام‌رسان دارند.

این تغییر توسط انجمن رسمی سامسونگ تأیید شده است. با این حال، در بازارهای دیگر مانند کانادا و اروپا، گوشی‌های سامسونگ همچنان با اپلیکیشن سامسونگ مسیج عرضه می‌شوند و کاربران گلکسی می‌توانند این برنامه را از گوگل پلی استور دانلود کنند. این حرکت از سال 2022، زمانی که سامسونگ شروع به عرضه گوشی های خود با استفاده از گوگل مسیج به عنوان برنامه پیام‌رسان پیش‌فرض در برخی مناطق کرد، قابل پیش‌بینی بود.

در حالی که این شرکت گوشی های خود را با سامسونگ مسیج به صورت پیش‌فرض عرضه می‌کرد، این اپلیکیشن به عنوان گزینه پیام‌رسان پیش‌فرض تنظیم نشده بود. این اقدام تقریباً همزمان با تمرکز گوگل بر روی RCS انجام شد. هرچند که Samsung Messages از RCS پشتیبانی می‌کند، اما این شرکت کره‌ای برنامه Google Messages را به کاربران خود عرضه می‌کند. گوگل ممکن است با شرکت‌های تولیدکننده اندروید، از جمله سامسونگ، قراردادی بسته باشد تا گوگل Messages را به عنوان برنامه پیام‌رسان پیش‌فرض در تلفن‌ها و تبلت‌های خود برای ایجاد ثبات و بهبود RCS معرفی کنند.

گوگل و سامسونگ در سال‌های اخیر شروع به فشار آوردن به اپل برای پشتیبانی از RCS کرده‌اند. اتحادیه اروپا از اپل خواسته است تا پشتیبانی از RCS را به آیفون‌ها اضافه کند و با آغاز iOS 18، آیفون‌های سازگار شروع به پشتیبانی از RCS کرده‌اند تا تجربه پیام‌رسان بهتری هنگام ارتباط با دستگاه‌های اندرویدی داشته باشند. پیش از انتشار عمومی iOS 18، گوگل ممکن است با سامسونگ همکاری کرده باشد تا Google Messages را به عنوان برنامه پیام‌رسانی پیش‌فرض تنظیم کند و تجربه‌ای ثابت برای کاربران فراهم آورد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا