کامپیوتر

مینی کامپیوتر Minisforum MS-A1 عرضه شد

شرکت Minisforum از MS-A1 به عنوان کوچکترین و ارتقاء‌پذیرترین پلتفرم AM5 Mini PC در جهان پرده برداشت. MS-A1 با بهره‌گیری از جدیدترین پلتفرم AMD AM5، یک پردازنده قابل تعویض را ارائه می‌دهد که عمر طولانی‌تر مادربرد و ارتقاء مطمئن برای نسل‌های آتی پردازنده ها را تضمین می‌کند. MS-A1، که با کارت گرافیک AMD Radeon 780M یکپارچه شده، دارای 12 هسته پردازشی گرافیکی و فرکانس تا 2900 مگاهرتز است که نیازهای گرافیکی و بازی‌ها را به آسانی برآورده می‌سازد.

علاوه بر این، یک واحد NPU اختصاصی با قدرت پردازشی حداکثر 16TOPS تعبیه شده که این پردازنده دسکتاپ را به نخستین مدل مجهز به واحد پردازش عصبی تخصصی هوش مصنوعی (NPU) تبدیل می‌کند. در بالاترین تنظیمات، MS-A1 به پردازنده دسکتاپ AMD Ryzen 7 8700G مجهز است که بر پایه معماری Zen 4 طراحی شده است. این پردازنده با 8 هسته و 16 رشته، حداکثر فرکانس بوست 5.10 گیگاهرتز و توان 65 وات، عملکردی استثنایی را ارائه می‌دهد.

MS-A1 از حافظه دو کاناله DDR5 با سرعت 5200 مگاهرتز و ظرفیتی تا 96 گیگابایت پشتیبانی می‌کند و به کاربران امکان می‌دهد تا به چند وظیفه‌ای سریع و کارآمد دست پیدا کنند. این دستگاه همچنین مجهز به چهار اسلات SSD M.2 PCIe 4.0 NVMe است که قادر به ارائه سرعت انتقال داده‌ها تا 7000 مگابایت بر ثانیه می‌باشد.

اسلات‌های توسعه‌ی وسیع، حداکثر ظرفیت ذخیره‌سازی سیستم را تا 27 ترابایت افزایش می‌دهند، که پاسخگوی نیازهای ذخیره‌سازی گسترده‌ی متخصصان خلاق و چندرسانه‌ای است. با پشتیبانی از RAID0 و RAID1، مینی کامپیوتر MS-A1 عملکرد ذخیره‌سازی و مدیریت داده‌ها را بهبود بخشیده است. RAID0 سرعت انتقال داده‌ها را تا 14000 مگابایت بر ثانیه افزایش می‌دهد، در حالی که RAID1 به افزایش قابلیت اطمینان و تضمین امنیت داده‌ها کمک می‌کند.

MS-A1 پشتیبانی از خروجی سه نمایشگر 8K را از طریق رابط‌های HDMI 2.1، DP 2.0 و USB4 ارائه می‌دهد. کاربران قادرند به طور همزمان سه نمایشگر 8K را متصل کرده و به سرعت یک پلتفرم مولتی تسکینگ با عملکرد بالا ایجاد نمایند. با استفاده از گسترش OCulink، اتصال کارت‌های گرافیک مجزای دسکتاپ با عملکرد بالا ممکن شده و به طور قابل توجهی عملکرد را افزایش می‌دهد تا نیازهای گیمرها و متخصصان خلاق که به قدرت پردازش گرافیکی بالا نیاز دارند را برآورده سازد.

MS-A1 با دو پورت شبکه 2.5G RJ45 که از تجمیع پورت‌های WAN و LAN پشتیبانی می‌کنند، عملکرد قوی و سرعت دو برابری را فراهم می‌آورد و به طور همزمان کارایی و تجربه چند کاربر آنلاین را افزایش می‌دهد. پورت USB4 با قابلیت‌های کامل و سرعت انتقال تا 40 گیگابیت بر ثانیه، انتقال سریع فایل‌های بزرگ را تسهیل می‌بخشد. MS-A1 با دو فن و سیستم خنک‌کننده مجهز به لوله‌های گرمایی چهارگانه، عملکرد پایداری را با سطح نویز کمتر از 37 دسی‌بل تضمین می‌کند. MS-A1 هم اکنون با قیمت پایه 259 دلار در وب‌سایت Minisforum موجود است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا