امنیت

7 نقطه مشکلی که باید هنگام نصب دوربین امنیتی از آن اجتناب کنید

یک دوربین امنیتی خانگی جدید یا زنگ درب، بهترین روش برای حفاظت از مهم‌ترین قسمت‌های خانه شما است و شما می‌توانید آنها را تقریباً در هر مکانی نصب کنید. با این حال، قرار دادن این دوربین ها در مکان‌های نامناسب می‌تواند مشکلاتی ایجاد کند و نقاط بدترین برای نصب همیشه واضح نیستند.

نصب دوربین امنیتی در مکانی نامناسب می‌تواند منجر به هشدارهای اشتباه و تصاویر زنده ضعیف شود. ممکن است نتواند جزئیات را ثبت کند و در بدترین حالت، ممکن است باعث شکایت از سوی همسایگان ناراضی شود. در این مقاله به شما نشان دهیم که هنگام نصب این دستگاه‌ها چه کارهایی نباید انجام دهید.

نقطه 1: مکان‌هایی که “حفظ حریم خصوصی” در آنها انتظار می‌رود

هنگامی که برای حفاظت از خانه خود به دوربین امنیتی نیاز دارید، آخرین چیزی که می‌خواهید این است که حریم خصوصی دیگران را نقض کنید. دوربین‌ها را در جایی قرار ندهید که انتظارات معقول مردم از حریم خصوصی را زیر پا بگذارد و خطر نقض قانون را افزایش دهد.

در عمل، دوربین‌های امنیتی را در مکان‌هایی مانند حمام‌ها، اتاق‌های خواب، یا مناطق دیگر که انتظار حریم خصوصی بالایی وجود دارد، نصب نکنید. اگر نیاز به نصب دوربین در یکی از این مکان‌ها دارید (مثلاً برای نظارت بر اتاق خواب خود در یک ساختمان با چندین واحد اجاره‌ای)، اطمینان حاصل کنید که دوربین به وضوح قابل مشاهده است و تمام ساکنین از وجود آن آگاه هستند.

دوربین‌های فضای بیرون می‌توانند از فضاهای عمومی مانند پیاده‌روها یا خیابان‌هایی که از کنار منزل شما می‌گذرند، فیلمبرداری کنند، چرا که انتظار حریم خصوصی در این مناطق کمتر است. توجه داشته باشید که دوربین‌های شما به افزایش احساس امنیت کمک می‌کنند و به عنوان وسیله‌ای برای حفظ امنیت شخصی و منزل شما عمل می‌نمایند. اطمینان حاصل کنید که دوربین‌هایتان در جایی قرار نگیرند که کارایی آن‌ها را کاهش دهد یا حتی امنیت دیگران را به خطر بیندازد.

نقطه 2: داشتن دید مستقیم به ملک همسایه

هنگام محافظت از حریم خصوصی ملک خود، دقت کنید که دوربین‌های امنیتی به گونه‌ای قرار نگیرند که پنجره‌ها یا حیاط خلوت همسایگان را در بر بگیرند.توصیه می‌شود از قرار دادن دوربین‌ها به نحوی که به سمت چمن یا پنجره‌های همسایگان اشاره داشته باشند، خودداری کنید. دوربین‌های امنیتی مدرن معمولاً دارای قابلیت “مناطق حریم خصوصی” هستند که امکان مسدود کردن بخش‌های خاصی از نمای زنده یا ضبط شده را فراهم می‌آورند. در صورت شکایت همسایه، نمایش مناطق حریم خصوصی تنظیم شده می‌تواند به اثبات اینکه هیچ بخشی از ملک آن‌ها ضبط نشده است، کمک کند.

نقطه 3: مکان‌هایی با دید دشوار

شما ممکن است تمایل داشته باشید که دوربین‌ها را به سمت نقاطی از اطراف خانه‌تان که دیدن آن‌ها مشکل است، قرار دهید. یک دلیل غریزی برای این کار وجود دارد: اگر نتوانید یک مکان را از پنجره‌ها یا درهای خود مشاهده کنید، ممکن است کسی در آنجا پنهان شده باشد. شما ممکن است بر این باور باشید که این مناطق پنهان، مکان‌های مورد علاقه سارقان برای دستبرد زدن و ورود هستند.

واقعیت این است که اکثر سارقان از مسیرهای بسیار واضح وارد خانه‌ها می‌شوند.  مسیرهای واضح دسترسی، معمولاً رایج‌ترین راه‌های نفوذ هستند. قرار دادن دوربین‌ها به سمت این نقاط می‌تواند از ورود غیرمجاز جلوگیری کرده و در شناسایی افرادی که قصد دسترسی دارند، کمک کند. استفاده از دوربین امنیتی در کوچه‌های فرعی یا پشت خانه ممکن است به نظر مؤثر باشد، اما اغلب اوقات، ممکن است موفقیت‌آمیز نباشد. اگر نیاز دارید که نقاط کمتر دیده شده را تحت نظر داشته باشید، بهتر است به دنبال مجموعه‌ای باشید که شامل چند دوربین برای نصب در مکان‌های متفاوت باشد.

نقطه 4: پشت موانع

این شاید غیرقابل تصور باشد، اما موانع دوربین همیشه به آسانی قابل تشخیص نیستند. در فضای باز، این می‌تواند به معنای ایجاد فضای کافی برای تکان خوردن شاخه‌های درختان در باد باشد. مراقب گیاهان سریع‌الرشد باشید که ممکن است لازم باشد دوربین خود را هر یک یا دو سال یک بار جابجا کنید، یا شاخه‌های درختانی که با بارش برگ‌ها یا گل‌های بهاری سنگین‌تر می‌شوند و دید را مسدود می‌کنند. یک دوره کوتاه‌کردن سریع می‌تواند به بهبود نصب شما کمک کند.

در نظر داشته باشید که محدوده دید دوربین‌تان در داخل خانه نیز مهم است. یک مکان مناسب پیدا کنید که دید خوبی به فضای مورد نظر شما بدهد و همچنین کمتر احتمال دارد که شما، مهمانانتان یا حیوان خانگی‌تان با آن برخورد کنند.

نقطه 5: استفاده از پنجره

می‌دانیم که جذاب است فقط هزینه‌ی کمتری برای دوربین داخلی پرداخت کنیم و آن را کنار پنجره قرار دهیم تا منظره‌ی بیرون را نشان دهد. اما دو مشکل عمده در این روش وجود دارد. اول، پنجره‌ها با مشکلات نوری مواجه هستند، حتی اگر دوربین به شیشه نزدیک باشد، بنابراین وقتی خورشید در زاویه‌ی خاصی است یا هنگام تاریکی بیرون، دوربین به خوبی کار نمی‌کند. همچنین، گرد و غبار مرور زمان روی پنجره می‌تواند مشکلات مشابهی ایجاد کند.

دوم، زاویه دید و محدوده‌ای که از طریق پنجره‌های خانه قابل مشاهده است، بسیار محدود می‌باشد. دوربین‌ها احتمالاً نمی‌توانند دید خوبی از نقاط دسترسی کلیدی یا منظره‌ی وسیعی از حیاط یا راهرو ارائه دهند.

نقطه 6: رو به آسمان

مقصود ما این نیست که عمداً دوربین را به سمت بالا بچرخانید تا تنها رنگ آبی زیبای آسمان را ثبت کنید (ما درباره دوربین‌هایی با میدان دید گسترده صحبت می‌کنیم که بخش بزرگی از آسمان را در بر می‌گیرند). زمانی که خورشید مستقیماً بالای سر قرار دارد و دوربین را با نور خیره‌کننده‌اش می‌پوشاند یا جزئیات را با روشنایی بیش از حد می‌بلعد، می‌تواند مشکل‌ساز شود.

علاوه بر این، تابش مستقیم و مداوم خورشید می‌تواند با گذر زمان خطر آسیب‌های ناشی از اشعه ماوراء بنفش را افزایش دهد. برای اجتناب از این مشکلات، زاویه دوربین را از آسمان دور کنید و بر مناظر زیر خط افق سقف‌ها/درختان/تپه‌ها تمرکز نمایید. همچنین، تلاش کنید دوربین‌ها را در مکانی قرار دهید که دست‌کم تا حدودی تحت سایه محافظت شده باشند.

نقطه 7: قرار دادن نزدیک دریچه‌ها یا بخاری‌ها

دوربین‌ها را نزدیک یا بالای هر نوع دریچه یا منبع حرارتی قرار ندهید. این شامل بخاری‌ها، شومینه‌ها، دریچه‌های خروجی گرمایش گاز، دریچه‌های خروجی خشک‌کن و موارد مشابه است. دریچه‌ها و منابع حرارتی باز معمولاً باعث کثیف شدن دوربین و لنز آن می‌شوند، همچنین دمای بالا برای باتری‌های مدل‌های بی‌سیم مضر است.

نتیجه، کاهش عملکرد و طول عمر دوربین خواهد بود. اگر از چسب برای نصب دوربین استفاده می‌کنید، گرما می‌تواند چسب را تضعیف کرده و به لنز آسیب برساند (این نیز دلیل دیگری برای جلوگیری از تابش مستقیم نور خورشید است).

نکته مهم: برای اکثر دوربین‌های امنیتی، ارتفاع نصب درست یا غلط مشخصی وجود ندارد، هرچند توصیه‌های زیادی در این باره وجود دارد. یک نقطه دید بالاتر، دید بهتری به راهرو یا حیاط وسیع می‌دهد، اما متوجه شده‌ایم که یک میدان دید وسیع (حداقل بیش از 130 درجه) می‌تواند به همان اندازه یا حتی بهتر عمل کند. دوربین‌های قابل شارژ معمولاً باید در مکان‌هایی قرار گیرند که دسترسی به آن‌ها برای توجه به باتری آسان باشد. همچنین، زنگ‌های ویدیویی معمولاً در حدود 4 فوت پایین‌تر از قاب درب نصب می‌شوند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا