نرم افزار و اینترنت

اینتل اپلیکیشن AI Playground را منتشر کرد

اینتل در روز دوشنبه اولین نسخه عمومی AI Playground را منتشر کرد. AI Playground مجموعه‌ای است از برنامه‌های کاربردی هوش مصنوعی و یک چت‌بات که برای استفاده با پردازنده‌های گرافیکی گسسته Intel Arc طراحی شده‌اند و نیازمند حداقل 8 گیگابایت حافظه ویدیویی هستند. تمام ابزارهای این مجموعه بر اساس فریمورک OpenVINO طراحی شده‌اند و از هسته‌های XMX موجود در پردازنده‌های گرافیکی گسسته سری A Arc بهره می‌برند.

به گفته اینتل، در حال حاضر سه مدل پردازنده گرافیکی از این سری با حافظه ویدیویی 8 گیگابایت یا بیشتر موجود هستند: A770، A750، و A580، به همراه نسخه‌های موبایل آنها. این شرکت در حال توسعه‌ی مجموعه‌ای است که قادر به کارکردن با پردازنده‌های سری Ultra-H اینتل می‌باشد، که از ترکیب NPU و iGPU برای افزایش سرعت استفاده می‌کند.

AI Playground به صورت منبع باز عرضه شده است و اینتل در تلاش است تا این مجموعه را تا جای ممکن کاربرپسند سازد و با ارائه‌ی یک پکیج نصب‌کننده‌، پس از نصب، تمام وابستگی‌های نرم‌افزاری را مدیریت می‌کند. ابزارهای Intel AI Playground شامل یک هوش مصنوعی تولیدکننده‌ی تصویر است که قادر است درخواست ها را به تصاویر استاندارد یا HD تبدیل کند، که بر پایه‌ی Stable Diffusion بنا شده و توسط مدل‌های DreamShaper 8 و Juggernaut XL پشتیبانی می‌شود.

این مجموعه همچنین از Phi3، LCM LoRA و LCM LoRA SDXL پشتیبانی می‌کند. تمامی این ابزارها برای بهینه‌سازی عملکرد در پردازنده‌های گرافیکی آرک Alchemist طراحی شده‌اند. علاوه بر این، این مجموعه شامل یک ابزار بهبود تصویر هوش مصنوعی می‌باشد که می‌تواند برای ارتقاء کیفیت، بازسازی جزئیات، استایل‌دهی، نقاشی داخلی و خارجی، و انواع خاصی از دستکاری تصویر به کار رود. سومین ابزار مهم، یک چت‌ربات متنی هوش مصنوعی است که با تمام LLM‌های محبوب سازگار است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا