نرم افزار و اینترنت

واتس‌اپ احتمالا یک ویژگی اشتراک‌گذاری فایل مانند AirDrop را به iOS بیاورد

واتس اپ به طور پیوسته بر روی افزودن ویژگی‌های جدید کار می‌کند تا تجربه کاربران در اندروید و iOS را بهبود ببخشد. پس از آزمایش‌های اولیه برای کاربران اندروید، حالا واتس اپ در حال تست ویژگی جدیدی برای اشتراک‌گذاری فایل شبیه به AirDrop برای کاربران iOS است. طبق گزارش WABetaInfo، جدیدترین نسخه بتای واتس اپ برای iOS که در TestFlight قابل دسترسی است، به کاربران امکان استفاده از ویژگی جدیدی به نام Nearby Share را می‌دهد.

با استفاده از ویژگی Nearby Share، کاربران آیفون قادر خواهند بود تا عکس‌ها، ویدیوها، اسناد و غیره را بدون نیاز به اتصال اینترنتی با افراد نزدیک به اشتراک بگذارند. این ویژگی که در آخرین نسخه آزمایشی WhatsApp برای iOS دیده شده، از رمزنگاری انتها به انتها بهره می‌برد که به این معناست که تنها گیرنده مورد نظر می‌تواند به محتوای اشتراک‌گذاری شده دسترسی پیدا کند.

لازم به ذکر است که این ویژگی در iOS به دلیل محدودیت‌های خاص این سیستم‌عامل، کمی متفاوت از نسخه اندروید عمل می‌کند. در نسخه اندروید، واتس اپ می‌تواند به طور خودکار دستگاه‌های اطراف را شناسایی کند. در حالی که در نسخه iOS، ویژگی Nearby Share از کاربران می‌خواهد تا برای شروع اشتراک‌گذاری فایل با یک دستگاه iOS خاص، یک کد QR را اسکن کنند. یکی از جذاب‌ترین ویژگی‌هایی که توسط WABetaInfo در مورد ویژگی Nearby Share واتس اپ برای iOS گزارش شده، این است که انتقال فایل بین اندروید و iOS را ممکن می‌سازد.

این ویژگی اشتراک‌گذاری فایل‌ها را بین سیستم‌عامل‌های مختلف برای کاربران ساده‌تر می‌کند و به آن‌ها امکان می‌دهد بدون نیاز به استفاده از برنامه‌های دیگر، فایل‌ها را به اشتراک بگذارند، چرا که واتس اپ توسط میلیاردها نفر در سراسر جهان مورد استفاده قرار می‌گیرد. توجه داشته باشید که این ویژگی در آخرین نسخه بتای WhatsApp برای iOS با شماره نسخه 24.15.10.70 مشاهده شده و هنوز برای تمام کاربران بتا قابل دسترس نیست و در حال حاضر تحت آزمایش‌های داخلی قرار دارد.

یک نکته مهم دیگر این است که این ویژگی هنوز در مراحل اولیه توسعه خود قرار دارد و ممکن است قبل از اینکه برای استفاده عمومی در دسترس قرار گیرد، تغییرات متعددی را تجربه کند. همچنین، هنوز مشخص نیست که چه زمانی این ویژگی برای انتشار نهایی آماده خواهد شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا