نرم افزار و اینترنتهوش مصنوعی

امکان تولید تصاویر هوش مصنوعی در ادوبی فتوشاپ فراهم شد

ادوبی به تازگی یک ویژگی جدید و بالقوه جنجالی را عرضه کرده است: تولید تصویر از متن برای فتوشاپ با پشتیبانی از Firefly که نخستین بار در ماه آوریل معرفی شد. مشابه LLM‌هایی مانند Dall-E و Midjourney، می‌توانید برای خلق تصویری از صفر با تایپ توضیحات در ابزار هوش مصنوعی به‌روزرسانی شده فتوشاپ استفاده کنید.

پیش از این، ویژگی Generative Fill در فتوشاپ فقط اجازه می‌داد تا بخش‌های خاصی از تصویر را اضافه، گسترش یا حذف کنید. حالا، می‌توانید تصاویر را از پایه بسازید و سپس آن‌ها را ویرایش کنید. این ویژگی از مدل Firefly Image 3 پشتیبانی می‌کند، که موضوع اعتراضات اخیر هنرمندان علیه ادوبی بوده است. هنرمندان از بندهای موجود در شرایط خدمات جدید ادوبی ناراضی بوده و آن را به این معنا تعبیر کرده‌اند که ادوبی می‌تواند به صورت آزادانه از آثار آنها برای آموزش مدل‌های هوش مصنوعی خود استفاده کند.

این شرکت وعده داده است که به عنوان بخشی از اصول اخلاقی هوش مصنوعی خود شامل مسئولیت‌پذیری، مسئولیت و شفافیت، رویکردی محترم به خالق را در پیش بگیرد. علاوه بر تولید تصویر، ادوبی ویژگی “افزایش جزئیات” را در Generative Fill فتوشاپ معرفی کرده است. برای Illustrator، ویژگی Generative Shape Fill را برای افزودن وکتورهای دقیق به سبک منحصر به فرد طراح، Enhanced Text to Pattern (ایجاد الگوهای برداری سفارشی به سبک هنرمندان) و Style Reference را معرفی کرده است. همچنین ابزار Mockup را برای خلق “نمونه‌های اولیه بصری با کیفیت بالا از آثار هنری بر روی اشیاء مانند بسته‌بندی محصولات” و افزایش قابلیت‌های انتخاب و دیگر امکانات اضافه کرده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا