نرم افزار و اینترنت

5 پلاگین برتر برای استفاده در ادوبی افتر افکت

اگر نسبت به رویکردهای تجاری ادوبی تردید دارید، مجموعه Creative Cloud این شرکت دارای گزینه‌های متعدد رایگان و پولی است. بسیاری از این اپلیکیشن ها به اندازه نسخه‌های ادوبی خود عالی هستند (گاهی حتی بهتر). با این وجود، After Effects یک استثنا قابل توجه است، زیرا مجموعه‌ای مشابه از ابزارهای قدرتمند برای تولید VFX و دستکاری گرافیکی در جای دیگری یافت نمی‌شود.

گویی این کافی نباشد، After Effects امکان اضافه کردن پلاگین‌هایی را می‌دهد که می‌توانند با افزودن قابلیت‌های جدید، خلاقیت شما را افزایش دهند. به همین دلیل، فهرستی از مهم‌ترین پلاگین‌ها را که برای هر تازه‌کار یا حرفه‌ای موشن گرافیک ارزشمند هستند، تهیه کرده‌ایم.

TimeOffset

گرافیک متحرک یکی از نقاط قوت After Effects است، اما ویرایش ویدیو به همان اندازه قوی نیست. بنابراین، وقتی با چندین لایه و فریم‌های کلیدی که نیاز به تنظیم دقیق زمان‌بندی دارند سروکار دارید، کار می‌تواند پیچیده شود. TimeOffset در اینجا به کمک می‌آید، با این امکان که زمان‌بندی هر لایه را متناسب با Playhead تنظیم کنید. گرچه عملکرد آن محدودیت‌هایی دارد، اما قابلیت انتقال فریم‌های کلیدی به صورت دلخواه می‌تواند بسیار مفید باشد برای کسانی که کار زیادی با پانل Timeline در AE دارند.

Overlord

هرچند After Effects با دیگر محصولات Creative Cloud هماهنگ است، گاهی اوقات مرور چندین منو برای وارد کردن طرح‌های Illustrator می‌تواند خسته‌کننده باشد. Overlord با فشردن یک دکمه، این فرآیند را تسهیل می‌کند و به شما امکان می‌دهد که تمام لایه‌های طرح خود را مستقیماً از Illustrator به After Effects منتقل کنید.

جذاب‌ترین ویژگی Overlord این است که در هنگام انتقال اشکال و لایه‌ها به After Effects، عناصر متنی، لایه‌های راهنما، نقاط لنگر مرکزی و رنگ‌های خطی و گرادیان را حفظ می‌کند. علاوه بر این، این پلاگین به شما اجازه می‌دهد لایه‌ها را بین این دو برنامه رد و بدل کنید و تصاویر خود را بدون نیاز به گشتن در میان تنظیمات مختلف، تنظیم نمایید.

Duik Angela

از آنجا که انیمیشن نقطه قوت افترافکت نیست، ابزارهای پایه‌ای در AE برای ساخت انیمیشن‌های دوبعدی باکیفیت برای هر کسی کافی نمی‌باشد. خوشبختانه، پلاگین Duik Angela شامل مجموعه‌ای از اسکریپت‌ها است که به خصوص برای این منظور توسعه یافته‌اند. گرچه نصب آن کمی پیچیده‌تر از نصب معمول افترافکت است، اما مجموعه‌ای از اسکریپت‌های استخوان‌بندی، کنترل‌کننده‌ها و بیان‌ها، Duik Angela را برای هر انیماتور دوبعدی ارزشمند می‌سازد.

FX Console

افتر افکت از تنوع وسیعی از جلوه‌های بصری پشتیبانی می‌کند، اما اضافه کردن آنها به پروژه نیازمند مرور بسیاری از تب‌ها، منوها و زیرمنوها است. کنسول FX با یک رابط کاربری ساده که بر پایه جستجو است، فرآیند کاری شما را تسهیل می‌بخشد. زمانی که لایه‌ای را انتخاب کرده‌اید، با فشردن Ctrl+Spacebar، افزونه FX Console باز می‌شود، که در آن می‌توانید به جستجوی جلوه‌های بصری خاص بپردازید و آن‌ها را به پروژه‌تان اضافه نمایید. علاوه بر این، امکان ایجاد و سوئیچ کردن بین چندین پیش‌تنظیم برای افکت‌هایی که به طور مکرر استفاده می‌کنید، وجود دارد.

Newton 4

شبیه‌سازی فیزیک واقعی بدون ابزار مخصوص می‌تواند بدون توجه به سطح مهارت‌های شما، یک چالش بزرگ باشد. Newton 4 یک موتور فیزیک است که قادر است هر شیء دو بعدی را روی لایه‌های افتر افکت به یک جسم صلب با چگالی، میرایی، الاستیسیته و سایر خصوصیات فیزیکی خود تبدیل کند.

علاوه بر این، این پلاگین از افکت‌های انفجار، شبیه‌سازی اجسام نرم پشتیبانی می‌کند و حتی می‌تواند حرکتی واقع‌گرایانه برای اجسام شناور روی آب فراهم آورد. با وجود قیمت 249 دلاری که ممکن است گران به نظر برسد، هیچ شبیه‌ساز فیزیک دو بعدی دیگری بهتر از Newton 4 برای کاربران افتر افکت وجود ندارد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا