نرم افزار و اینترنتهوش مصنوعی

سرانجام هوش مصنوعی به گوگل پلی استور راه پیدا کرد

گوگل اخیراً مجموعه‌ای از به‌روزرسانی‌ها را برای پلی استور خود ارائه کرده تا تجربه استفاده از آن را جذاب‌تر سازد. این اقدام بخشی از تلاش بزرگ‌تر شرکت برای تبدیل بازار آنلاین خود به تجربه‌ای جامع است که فراتر از یک فروشگاه ساده است. این به‌روزرسانی شامل ارائه خلاصه‌های بررسی تولید شده توسط هوش مصنوعی است که از نظرات کاربران برای ایجاد یک دیدگاه عمومی استخراج می‌شود.

شما ممکن است پیش از این با این نوع ویژگی‌ها در فیس‌بوک یا هنگام استفاده از جستجوی گوگل برخورد کرده باشید. این شرکت برای اولین بار این قابلیت را در رویداد I/O امسال معرفی کرده است. این رویکرد نزدیک به هوش مصنوعی شامل پرسش‌های متداول تولیدی خودکار درباره هر برنامه‌ای که توسط مدل‌های جمینی ارائه می‌شود نیز می‌باشد.

همچنین، خلاصه‌های برجسته تولید شده توسط هوش مصنوعی وجود دارند که یک خلاصه سریع از برنامه‌های خاص را فراهم می‌کنند. گوگل یک تصویر ثابت از این ویژگی‌ها را برای یک برنامه ویرایش عکس ارائه داد که در آن نکات برجسته شامل تعداد فیلترها و طرح‌های موجود، به علاوه ابزارها و گزینه‌های به اشتراک‌گذاری بود.

این رویکرد هوش مصنوعی به کاربران امکان می‌دهد تا به سرعت اپلیکیشن ها را در دسته‌های مشابه مقایسه کنند. گوگل فضاهای مشترکی را در پلی استور ارائه می‌دهد که شبیه به کامیونیتی ها یا شبکه‌های اجتماعی کوچکی مانند ردیت نیستند، بلکه صفحاتی برای موضوعات مختلف علاقه‌مندی هستند. این شرکت پروژه را با یک پایلوت در زمینه کریکت آغاز کرده است. فضای مشترک به کاربران هندی اجازه می‌دهد تا “تمام محتوای کریکت خود را از کانال‌های مختلف در یک مکان مناسب جستجو کنند”.

این شامل ویدیوهای مرتبط، حدود 100 برنامه مرتبط با کریکت و برخی نظرسنجی‌های ساده کاربران است. فضای مشترک بعدی به مانگای ژاپنی اختصاص خواهد یافت. هنوز اطلاعاتی در مورد زمان دسترسی این ویژگی در دسته‌های متعدد برای کاربران جهانی منتشر نشده است. تجربه کلی «خرید یک بازی جدید برای بازی کردن» نیز در حال بهبود است و بیشتر بر روی کشف متمرکز شده است.

گوگل وعده داده است که صفحات “جزئیات بازی غنی‌تر” را به همراه ویدیوهای یوتیوب از توسعه‌دهندگان و تبلیغات مشخص ارائه دهد که یادآور Steam است. این تجربه حتی به دوره پس از خرید نیز گسترش می‌یابد، جایی که کاربران بازگشتی به یادداشت‌های توسعه‌دهنده به‌روزرسانی شده و بخشی برای نکات و ترفندها دسترسی خواهند داشت. این برنامه در دسترسی اولیه قرار دارد و فعلاً تنها برای کاربران انگلیسی‌زبان در دسترس است.

همچنین برخی از بازی‌های جدید به Play Pass که اغلب نادیده گرفته می‌شود، می‌آیند، مانند Asphalt Legends Unite و Candy Crush Saga، و ویژگی‌ای که به کاربران امکان می‌دهد چندین بازی را همزمان روی رایانه انجام دهند. در نهایت، برخی از موارد شخصی سازی در این به روز رسانی وجود دارد. ویژگی جدید کالکشن دسته بندی های سفارشی را بر اساس برنامه های خریداری شده قبلی ارائه می دهد.

این بدان معناست که هر صفحه اصلی گوگل پلی برای هر کاربر متفاوت خواهد بود، و راهی آسان برای ادامه نمایش یا به پایان رساندن یک بازی ویدیویی ارائه می‌دهد. بسیاری از این ارتقاها از امروز شروع به کار می کنند، اگرچه برخی هنوز در مرحله دسترسی اولیه هستند. برخی دیگر، مانند ویژگی فضاهای مشترک، هنوز پیچیدگی هایی برای رفع کردن دارند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا