موبایل و تبلت

اینتل بالاخره به مشکلات طولانی مدت بی ثباتی پردازنده دسکتاپ خود پی برد

گزارش‌های اولیه درباره مشکلات ناپایداری پردازنده‌های دسکتاپ نسل سیزدهم اینتل در اواخر سال 2022 ظاهر شدند، تنها چند ماه پس از عرضه آن‌ها. این مشکلات ادامه یافت و با گذشت زمان، کاربران از خرابی‌های غیرمنتظره و ناگهانی در کامپیوترهای مجهز به پردازنده‌های نسل چهاردهم این شرکت گزارش دادند.

اینتل اکنون اعلام کرده است که دلیل ناپایداری پردازنده‌های دسکتاپ نسل سیزدهم و چهاردهم خود را کشف کرده و قول داده است که تا ماه آینده این مشکل را حل کند. بر اساس تجزیه و تحلیل‌های انجام شده بر روی پردازنده‌های بازگردانده شده، اینتل اعلام کرده که افزایش ولتاژ عامل اصلی ایجاد مشکلات ناپایداری بوده است.

به نظر می‌رسد که دلیل این موضوع، ارسال درخواست‌های ولتاژ نادرست به پردازنده توسط یک الگوریتم میکروکد است که مجموعه‌ای از دستورالعمل‌های سطح سخت‌افزاری – ریزکدها یا کدهای ماشین – می‌باشند. اینتل اعلام کرده است که پچ میکروکدی را برای مقابله با “علت اصلی قرار گرفتن در معرض ولتاژهای بالا” منتشر خواهد کرد. این وصله هنوز در حال توسعه است تا از رفع کامل “سناریوهای بی‌ثباتی گزارش شده به اینتل” اطمینان حاصل شود، و این شرکت برنامه‌ریزی کرده تا آن را تا اواسط آگوست عرضه کند.

همانطور که wccftech اشاره کرده، پردازنده‌های اینتل از حداقل یک سال و نیم پیش مشکلاتی را برای کاربران ایجاد کرده‌اند، و پستی در ایکس توسط سباستین کاستلانوس در فوریه، این مشکل را مورد توجه قرار داده است. کاستلانوس نوشته است که پردازنده‌های نسل سیزدهم و چهاردهم اینتل با “روند نگران‌کننده‌ای” از مشکلات پایداری در بازی‌های Unreal Engine 4 و 5 مانند Fortnite و Hogwarts Legacy روبرو هستند.

او متوجه شده که این مشکل به نظر می‌رسد بیشتر بر مدل‌های سطح بالا تأثیر می‌گذارد و به بحث‌های موجود در Steam Community مربوط می‌شود. کاربری که این پست را در Steam منتشر کرده، تا به کسانی که با خطاهای “حافظه ویدیویی تمام شده در تلاش برای تخصیص منبع رندر” روبرو شده‌اند، هشدار داده باشد که پردازنده آنها معیوب است. این کاربر همچنین به چندین تاپیک در Reddit با افرادی که مشکلات مشابهی داشته‌اند و تشخیص داده‌اند که مشکل آن‌ها به پردازنده های اینتل مربوط بوده، ارجاع داده است.

اخیراً، استودیوی مستقل Alderon Games پستی درباره “مواجهه با مشکلات قابل توجه در پایداری پردازنده اینتل” در طی توسعه بازی چند نفره دایناسورها Path of Titans منتشر کرده است. متیو کسلز، بنیان‌گذار استودیو، اظهار داشته که این مشکل تأثیری گسترده بر مشتریان نهایی، سرورهای اختصاصی بازی، رایانه‌های توسعه‌دهندگان، ارائه‌دهندگان سرورهای بازی و حتی ابزارهای بنچمارکی که از پردازنده‌های نسل سیزدهم و چهاردهم اینتل استفاده می‌کنند، داشته است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا