موبایل و تبلت

نسخه وب اپل Maps به صورت آزمایشی در دسترس قرار گرفت

اپل Maps اکنون فراتر از یک اپلیکیشن موبایلی گسترش یافته است. همانند گوگل مپس، این سرویس به صورت آزمایشی در وب قابل دسترسی شده است، اما در حال حاضر با محدودیت‌هایی روبروست. دسترسی به آن بسته به منطقه متغیر است و در ابتدا، اپل مپس تنها به زبان انگلیسی در وب موجود هستند.

با این حال، دسترسی به اپل Maps از طریق سافاری و کروم بر روی مک و آیپد ممکن است. کاربران ویندوز نیز می‌توانند از طریق کروم و اج به این سرویس دسترسی پیدا کنند. اپل اعلام کرده که با گذشت زمان، تجربه وب را به زبان‌ها، دستگاه‌ها و مرورگرهای بیشتری گسترش خواهد داد. با این حال، دست کم در حال حاضر، کاربران آیفون همچنان باید از برنامه نقشه‌های اپل استفاده کنند.

نسخه وب اپل Maps شامل مسیریابی، راهنماها، ساعات کاری، نظرات و اطلاعات مفید دیگر برای کسب‌وکارهاست و امکاناتی مانند سفارش غذا را فراهم می‌کند. اپل قصد دارد در ماه‌های آینده ویژگی‌های دیگری مانند Look Around را اضافه کند. پس از سال‌ها محدودیت Maps به یک اپلیکیشن، اپل ممکن است در تلاش باشد تا با گوگل رقابت کند. به عنوان مثال، گوگل مپس از مدت‌ها پیش به توسعه‌دهندگان امکان داده است تا بخش‌هایی از نقشه را در وب‌سایت‌های خود جایگذاری کنند.

اپل اعلام کرده است که توسعه‌دهندگان می‌توانند به نقشه‌های وب آن لینک بزنند تا مسیرهای رانندگی، اطلاعات مکانی و سایر موارد را به کاربران خود ارائه دهند. گسترش فعالیت‌ها فراتر از یک اپلیکیشن، ایده‌ای هوشمندانه است و می‌تواند به اپل Maps کمک کند تا مخاطبان بیشتری را جذب کند. این شرکت چندین سال پیش نیز شروع به ارائه نسخه وب اپل موزیک کرد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا