نرم افزار و اینترنتهوش مصنوعی

مایکروسافت خلاصه های بر پایه هوش مصنوعی را به نتایج جستجوی بینگ می افزاید

رقابت برای افزودن ویژگی‌های پیشرفته‌تر هوش مصنوعی به موتورهای جستجو رو به افزایش بوده و مایکروسافت با ابزارهای تکمیلی برای بینگ پیشرو است. امروز، این شرکت پیش‌نمایش‌های جستجوی مولد بینگ را آغاز کرده که در آن بهترین پاسخ برای درخواست کاربر، پاسخی است که توسط هوش مصنوعی تولید شده است.

پست وبلاگی در مورد جستجوی تولیدی بینگ، چندین نمونه از نتایج را به نمایش گذاشته است. علاوه بر این، مایکروسافت لینک‌هایی به منابع اصلی که توسط مدل‌های زبان بزرگ و کوچک برای تولید پاسخ‌ها استفاده شده‌اند، ارائه می‌دهد. همچنین، بخشی شامل اطلاعات مرتبط نیز وجود خواهد داشت. به عنوان مثال، در پاسخ به پرسش نمونه “چه مدت زمانی فیل‌ها زندگی می‌کنند”، خلاصه‌ای اصلی به همراه ویدیوها و اطلاعاتی درباره عوامل مؤثر بر طول عمر فیل‌ها ارائه می‌شود.

پس از نتایج تولیدی، لیست معمولی از بازدیدهای جستجو نمایش داده می‌شود. اگر کنجکاو هستید و می‌خواهید به سرعت جستجوی تولیدی را امتحان کنید، ممکن است هنوز شانسی برای این کار نداشته باشید. این ویژگی هنوز به عنوان یک گزینه انتخابی برای کاربران بینگ در دسترس نیست و در این مرحله تنها برای “درصد کمی از درخواست‌های کاربران” فعال شده است.

گوگل نیز در اوایل سال جاری ابزاری مشابه به نام AI Overview را راه‌اندازی کرد تا کاربرانی که ممکن است به طور مستقیم به یک ربات چت هوش مصنوعی برای پاسخ به سؤالات خود مراجعه کنند، حفظ کند. AI Overview با شروعی دشوار و پرچالش روبرو شد، بنابراین دیدن عملکرد همتای مایکروسافت در مقایسه با آن جالب خواهد بود. در حالیکه مایکروسافت در پست وبلاگ خود تأکید کرد که جستجوی تولیدی را با هدف حفظ اخلاقیات تجارت ناشران وب توسعه داده، باید تأکید کرد که این نوع ابزارهای هوش مصنوعی جایگزین مناسبی برای اخبار واقعی نیستند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا