آموزش

فیس تایم در گوشی های اندروید: هر آنچه که باید بدانید

اپل به دلیل برنامه‌ها و خدماتش به عنوان یک گیت کیپر شناخته شده که می‌تواند کاربران اندروید را از دسترسی به ویژگی‌های محبوبی مانند iMessage و FaceTime محروم کند. به همین خاطر بود که در سال 2021، اپل با اعلام اینکه کاربران اندروید و کامپیوترها می‌توانند به تماس‌های FaceTime ملحق شوند، بسیاری را متعجب ساخت. این اقدام، نخستین گام اپل برای باز کردن اجتماع خود بود، گرچه منتقدان می‌گویند که دامنه آن محدود است.

برای مثال، در حالی که iMessage همچنان انحصاری برای iOS باقی مانده، اپل در کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان خود در ماه ژوئن، پشتیبانی از RCS را به عنوان بخشی از iOS 18 معرفی کرد. خدمات ارتباط غنی (RCS) به طور گسترده‌ای در تلفن‌های اندرویدی برای ارسال پیام استفاده می‌شود و اپل باید تجربه پیام‌رسان را بین کاربران آیفون و کاربران دستگاه‌های اندرویدی بهبود ببخشد.

این به معنای پایان حباب‌های آبی و سبز نیست، بلکه این اعلامیه نشان‌دهنده دیگری است که اپل ارزش دسترسی کاربران اندروید به برخی از مشهورترین ویژگی‌های خود را درک می‌کند و آنها را با شرایط خاص خود ارائه می‌دهد. زمانی که اپل خبر از گسترش دسترسی به FaceTime داد، بسیاری تصور کردند که اپل نسخه‌ای از آن را برای اندروید تولید کرده، در حالی که در واقعیت، این شرکت تنها امکان پیوستن به تماس‌های FaceTime را از طریق مرورگرهای وب فراهم آورده بود.

این به این معنی است که کاربران اندروید و کامپیوترها می‌توانند در تماس‌های FaceTime شرکت کنند، اما با یک محدودیت؛ آنها نمی‌توانند به طور مستقیم تماس برقرار کنند و تنها در صورتی که دعوت شوند می‌توانند به تماس بپیوندند. در ادامه، راهنمایی گام به گام برای برقراری تماس FaceTime با کاربران اندروید توسط کاربران آیفون، و نیز روش پیوستن به تماس فیس تایم برای کاربرانی که از گوشی های اندروید استفاده می‌کنند، ارائه شده است.

نحوه چت تصویری در اندروید یا رایانه در فیس تایم

مانند هر تماس دیگر، کسی باید آن را شروع کند. اگر از تلفن اندرویدی یا رایانه شخصی استفاده می‌کنید، باید توسط فردی با iPhone، iPad یا Mac تماس گرفته شود. در اینجا نحوه برقراری تماس FaceTime توسط کاربر iOS آورده شده است:

  • برنامه FaceTime را در آیفون یا آیپد خود باز کنید.
  • روی گزینه ‘Create Link’ ضربه بزنید.
  • صفحه‌ای باز می‌شود که لینک FaceTime را نشان می‌دهد.
  • روی ‘Add Name’ کلیک کنید و نامی برای چت خود انتخاب کنید.
  • در همان صفحه، گزینه‌هایی برای به اشتراک گذاشتن لینک FaceTime از طریق پیام‌ها، ایمیل، تقویم یا سایر برنامه‌های آیفون یا آیپد خود را مشاهده خواهید کرد. همچنین می‌توانید لینک را کپی و جایی دیگر قرار دهید.

این فرآیند تقریباً مشابه ایجاد لینک تماس ویدیویی FaceTime در مک است. اگر کاربر اندروید هستید، در ادامه نحوه پیوستن به تماس FaceTime آورده شده است:

  • روی لینک تماس FaceTime ارسال شده توسط کاربر iOS کلیک کنید.
  • لینک در مرورگر شما باز می‌شود (نیاز به آخرین نسخه مایکروسافت اج یا گوگل کروم دارید).
  • نام خود را وارد کرده و روی ‘Continue’ ضربه بزنید.
  • منتظر بمانید تا میزبان iOS به شما اجازه ورود دهد.
  • از مکالمه FaceTime بین پلتفرمی خود لذت ببرید.

اگر از رایانه استفاده می‌کنید، این فرآیند همچنان کار می‌کند. به خاطر داشته باشید، جایگزین‌های اندروید مانند گوگل میت، زوم و مایکروسافت تیمز به کاربران اندروید امکان برقراری تماس‌های ویدیویی را می‌دهند و همچنان گزینه‌های عالی برای تماس‌های ویدیویی بین دستگاه‌های اندروید و iOS هستند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا