موبایل و تبلت

اولین قابلیت اشتراک‌گذاری بین دستگاه‌های گوگل برای اندروید، حالا فعال است

گوگل در رویداد I/O در ماه مه، دو قابلیت کاربردی را برای نخستین بار معرفی کرد: انتقال تماس و به اشتراک گذاری اینترنت. طبق گزارش 9to5Google، این ویژگی‌ها نخستین دسته از “Cross-device services” جدید شرکت هستند که جابجایی بین دستگاه‌های اندرویدی را ساده‌تر می‌سازند.

بر اساس دستورالعمل‌های صفحه گوگل، قابلیت انتقال تماس به شما اجازه می‌دهد تا تماس‌های ویدیویی را از یک دستگاه به دستگاه دیگری که از همان حساب گوگل استفاده می‌کنند، منتقل کنید.. به عنوان مثال، یک برنامه تماس ویدیویی ممکن است امکان انتقال تماس شما را به دستگاه دیگری فراهم آورد و در برنامه نمادی نشان داده شود که فهرستی از دستگاه‌های نزدیک به شما را که می‌توانید تماس را به آن‌ها انتقال دهید، نمایش می‌دهد.

در حال حاضر، این ویژگی تنها برای Google Meet فعال است. برای استفاده، دکمه Cast که دقیقاً شبیه به نماد Cast/Chromecast است را فشار دهید. گوگل اعلام کرده است که قابلیت اشتراک‌گذاری اینترنت امکان به اشتراک گذاشتن خودکار دسترسی به هات‌اسپات با دستگاه‌های شخصی را فراهم می‌کند. این ویژگی با دستگاه‌های کروم بوک و اندروید که به حساب گوگل شما وصل هستند و بلوتوث و موقعیت مکانی آنها فعال باشد، سازگار است.

با این حال، این ویژگی با دستگاه‌های سامسونگ سازگار نیست و گوگل استفاده از ویژگی Hotspot خودکار را توصیه می‌کند. این ویژگی جدید هم اکنون بر روی دستگاه‌های اندروید 11 یا بالاتر با نسخه 24.28.34 سرویس‌های گوگل پلی در دسترس است و در مرحله بتا قرار دارد، انتظار می‌رود که به زودی به صورت گسترده‌تری عرضه شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا