موبایل و تبلت

گوگل انتشار اندروید 15 بتا 4 برای دستگاه های پیکسل را آغاز کرد

دارندگان گوشی‌های پیکسل (مربوط به سری 6)، پیکسل فولد و پیکسل تب می‌توانند از امروز چهارمین و آخرین بتای اندروید 15 را تجربه کنند. انتشار نسخه پایدار برای 13 آگوست، همزمان با روز معرفی سری پیکسل 9 (که یک بیلد جدید نیز دارد) برنامه‌ریزی شده است.

اندروید 15 در بتای دوم ویژگی‌های جدیدی مانند Private Spaces، دیکدر ویدیویی AV1 کارآمدتر و موارد دیگر را اضافه کرد. بتای سوم API‌ها را نهایی کرد تا توسعه‌دهندگان بتوانند آزمایش‌های خود را روی افزونه‌های جدید و ویژگی‌های حذف‌شده شروع کنند. این امر، چیز زیادی برای بتای چهارم باقی نمی‌گذارد.

تغییر قابل توجه این است که گوگل فونت اموجی مبتنی بر PNG را حذف کرده است. از زمان اندروید 13، این سیستم از اموجی‌های وکتور پشتیبانی می‌کند، اما نسخه قدیمی PNG فونت به دلایل سازگاری حفظ شده بود. این امر به توسعه‌دهندگان فرصت داد تا به سمت فرمت جدید وکتور حرکت کنند.

اپلیکیشن‌هایی که اندروید 15 را هدف قرار داده‌اند، هم‌اکنون در فروشگاه گوگل پلی در دسترس هستند، بنابراین هر کاربری که سیستم‌عامل بتا را نصب کرده باشد، می‌تواند نسخه‌های جدید را دانلود کند. یا ممکن است چند هفته دیگر برای انتشار نسخه پایدار صبر کنید.

در ادامه، لیست دستگاه‌های پشتیبانی‌شده آمده است:

  • پیکسل 8، 8 پرو و 8a
  • پیکسل 7، 7 پرو و 7a
  • پیکسل 6، 6 پرو و 6a
  • پیکسل تبلت
  • پیکسل فولد

البته، هر سازنده برنامه‌های اندروید 15 خود را اعلام خواهد کرد. به عنوان مثال، سامسونگ در حال آزمایش داخلی One UI 7.0 است، وان پلاس نسخه بتای 2 را برای وان پلاس 12 منتشر کرده و آنر در حال آزمایش بر روی Magic6 Pro و Magic V2 است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا