نرم افزار و اینترنت

Canva یک پلتفرم جدید هوش مصنوعی مولد را سرویس هایش می افزاید

Canva اعلام کرده است که در نظر دارد Leonardo.ai، یک استارت‌آپ استرالیایی در زمینه تحقیق و تولید محتوای هوش مصنوعی، را خریداری کند تا به این ترتیب بخشی از هدف خود برای ایجاد “مجموعه‌ای جهانی از ابزارهای بصری هوش مصنوعی” را تحقق بخشد. هرچند جزئیات مالی این معامله فاش نشده، اما این خرید به Canva امکان دسترسی به مجموعه‌ای از ابزارهای تبدیل متن به تصویر و تصویر قابل تنظیم توسط کاربران Leonardo.ai را می‌دهد.

طبق اعلامیه Canva، کامرون آدامز، یکی از موسسان شرکت، بیان کرده است که Leonardo.ai به توسعه پلتفرم وب خود به صورت مستقل ادامه خواهد داد، که این امر بسیار شبیه به مجموعه نرم‌افزارهای خلاق Affinity است که Canva در ماه مارس خریداری نمود. همچنین، فناوری Leonardo.ai و مدل پایه‌ی فونیکس آن به سرعت در مجموعه محصولات فعلی Canva Magic Studio، از جمله تولیدکننده تصویر و ویدیو Magic Media، ادغام خواهند شد.

اخیراً Canva تلاش کرده است تا با افزودن ابزارهای مجموعه اداری، پلتفرم خود را متنوع‌تر سازد. با این حال، همچنان یکی از بزرگترین رقبای Adobe در زمینه نرم‌افزارهای طراحی بصری و ارتباطات است. خرید Affinity می‌تواند به Canva کمک کند تا با محصولات Adobe مانند Illustrator، Photoshop و InDesign رقابت کند، در حالی که Leonardo.ai ممکن است به عنوان جایگزینی برای مدل‌های هوش مصنوعی Adobe Firefly مطرح شود.

Leonardo.ai به TechCrunch اعلام کرده است که مدل‌هایش را با استفاده از “داده‌های دارای مجوز، مصنوعی و منبع باز” آموزش می‌دهد، که این امر کمتر شفاف از روش‌های آموزشی Adobe برای Firefly است. با این وجود، Adobe پس از واکنش‌های شدید به به‌روزرسانی اخیر خط‌مشی خود، مجبور شد به صراحت اعلام کند که از داده‌های کاربران برای آموزش مدل‌های هوش مصنوعی خود استفاده نمی‌کند. Canva فرصت دارد تا خود را به عنوان یک جایگزین در حال رشد معرفی کند، اما باید با احتیاط عمل کند تا از بررسی‌های دقیقی که Adobe و سایر تولیدکنندگان با نگرانی‌های مشابه در مورد هوش مصنوعی مولد دارند، اجتناب نماید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا