سخت افزار

عرضه کارت‌های microSD یک ترابایتی سامسونگ با عملکرد بهبودیافته

سامسونگ دو کارت میکرو اس‌دی جدید را برای مشتریانی که به دنبال کارت‌های حافظه با ظرفیت و سرعت بالا هستند، معرفی کرده است. سری‌های PRO Plus و EVO Plus اکنون در پیکربندی‌های 1 ترابایتی عرضه می‌شوند که ظرفیت حداکثری قبلی 512 گیگابایت را دو برابر کرده‌اند. مشتریان اکنون می‌توانند بین گزینه‌های 64 گیگابایت، 256 گیگابایت، 512 گیگابایت و 1 ترابایت انتخاب کنند.

بر اساس اطلاعیه رسمی سامسونگ، جدیدترین کارت‌های microSD از حافظه نسل هشتم V-NAND سامسونگ بهره می‌برند که به سازنده امکان می‌دهد ظرفیت حداکثری را افزایش دهد. هرچند کارت‌های microSD با ظرفیت 1 ترابایت مفهوم جدیدی نیستند و مدل‌های 1.5 ترابایتی و 2 ترابایتی نیز در بازار موجود هستند، اما سامسونگ از عملکرد پیشرفته برای استفاده روزانه در دستگاه‌های مدرن بهره می‌برد.

کارت حافظه microSD یک ترابایتی PRO Plus در کلاس سرعت UHS 3 (U3)، کلاس سرعت ویدیویی 30 (V30) و کلاس عملکرد برنامه A2 رتبه‌بندی شده است. به این معنی است که کارت می‌تواند با سرعت متوالی خواندن تا 180 مگابایت بر ثانیه و نوشتن تا 130 مگابایت بر ثانیه کار کند، در حالی که مدل EVO Plus یک ترابایتی دارای حداکثر سرعت خواندن تا 160 مگابایت بر ثانیه است.

سامسونگ کارت‌های microSD خود را با کنترلر جدیدی که از فرآیند 55 نانومتری به 28 نانومتری تغییر کرده، ارتقا داده است. مزیت اصلی این تغییر این است که کارت‌ها اکنون در هنگام نوشتن یا خواندن داده‌ها، انرژی کمتری مصرف می‌کنند. کارت‌های microSD جدید 1 ترابایتی PRO Plus و EVO Plus با 10 سال ضمانت محدود و محافظت‌های اضافی عرضه می‌شوند که آنها را در برابر آب، دما، اشعه ایکس و میدان‌های مغناطیسی مقاوم می‌کند. این کارت‌ها همچنین به دلیل افزایش تعداد چرخه‌های نوشتن/پاک کردن، عمر طولانی‌تری دارند.

کارت‌های حافظه یک ترابایتی Samsung PRO Plus و EVO Plus در این ماه به صورت جهانی، با قیمت‌هایی به ترتیب 153.99 دلار و 131.99 دلار عرضه خواهند شد. هر دو کارت با بیشتر دستگاه‌هایی که از microSD پشتیبانی می‌کنند، مانند کامپیوتر ویندوز، تلفن‌های هوشمند و تبلت‌های اندروید، دوربین‌های دیجیتال و دوربین‌های دش‌کم سازگار هستند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا