موبایل و تبلت

سامسونگ ابزار امنیتی Knox را با دو ویژگی جدید به روز کرد

مجموعه امنیتی Samsung Knox دو قابلیت جدید به نام‌های اشتراک‌گذاری خصوصی و پشتیبان‌گیری ابری با رمزنگاری E2E را معرفی کرده است. اشتراک‌گذاری خصوصی، یک گزینه تازه در منوی Quick Share است. کافی است روی دکمه سه نقطه در گوشه بالا سمت راست فشار دهید و گزینه Private Sharing را فعال کنید. این ویژگی به شما اجازه می‌دهد تا 20 فایل را با حداکثر حجم کلی 200 مگابایت به صورت همزمان به اشتراک بگذارید.

شما می‌توانید دسترسی به فایل‌های به اشتراک‌گذاشته شده را فقط برای افراد خاصی محدود کنید و در صورت دسترسی به آنها، مطلع شوید. همچنین، امکان تنظیم تایمری برای انقضای خودکار اطلاعات مشترک وجود دارد. هر دو تنظیم، یعنی دسترسی به داده‌ها و زمان انقضای آنها، در هر زمان قابل تغییر هستند. تصاویر شما با تنظیمی که فقط خواندنی است محافظت می‌شوند و امکان اشتراک‌گذاری مجدد آنها وجود ندارد، حتی عکس‌برداری از صفحه نیز مسدود است. داده‌های به اشتراک‌گذاشته شده با استفاده از فناوری رمزگذاری مبتنی بر بلاک چین محافظت می‌شوند.

لطفاً توجه داشته باشید که اشتراک‌گذاری خصوصی فقط بین دستگاه‌های گلکسی با اندروید 10/One UI 2.1 یا نسخه‌های جدیدتر پشتیبانی می‌شود. شما قادر به به اشتراک‌گذاری تصاویر (jpg، png، heic و غیره)، ویدیوها (mp4، mkv و غیره)، فایل‌های صوتی (mp3 و غیره) و اسناد (txt، pdf و غیره) هستید. همزمان با عرضه سری Samsung Galaxy S24، سامسونگ ویژگی حفاظت از داده‌های پیشرفته‌ای را معرفی می‌کند که رمزگذاری انتها به انتها (E2EE) را برای پشتیبان‌گیری و همگام‌سازی داده‌های شما فراهم می‌آورد.

این بدان معناست که داده‌های ذخیره شده در حساب Samsung Cloud شما فقط توسط دستگاه خودتان قابل رمزگشایی هستند – حتی اگر سرور به خطر بیفتد و داده‌ها دزدیده شوند، دسترسی به محتوای آن‌ها امکان‌پذیر نخواهد بود. برای فعال‌سازی این قابلیت، به بخش Samsung Cloud بروید، روی دکمه “…” کلیک کنید و سپس گزینه تنظیمات و حفاظت پیشرفته داده‌ها را انتخاب نمایید. شما برای رمزنگاری پشتیبان‌ها و داده‌های همگام‌سازی شده، کلیدهای مجزا در اختیار دارید.

زمانی که این قابلیت را فعال می‌کنید، یک کد بازیابی در اختیار شما قرار می‌گیرد که باید آن را یادداشت کنید – این کد برای این است که اگر دستگاه شما گم شود، بتوانید مجدداً به داده‌هایتان دسترسی پیدا کنید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا