موبایل و تبلت

سری آیفون 17 احتمالا دوربین سلفی 24 مگاپیکسلی خواهند داشت

تنها چند ماه تا رونمایی از سری مورد انتظار آیفون 16 اپل باقی مانده است. پیش‌تر، بحث‌های فراوانی درباره سری آینده آیفون 16 صورت گرفته و ما اکنون دیدگاه خوبی نسبت به آنچه که از مدل‌های آیفون امسال انتظار می‌رود، داریم.

اطلاعاتی در مورد سری آیفون 17 که سال آینده عرضه خواهد شد نیز به تدریج منتشر شده و افشاگری اخیر نشان می‌دهد که تمام مدل‌های سری آیفون 17 به دوربین سلفی 24 مگاپیکسلی مجهز خواهند بود. این امر می‌تواند به معنای دو برابر شدن تعداد مگاپیکسل‌های دوربین‌های آیفون در سال آینده نسبت به مدل‌های امسال و سال گذشته باشد.

جف پو، تحلیلگر شرکت اپل، نموداری را در یادداشت تحقیقاتی خود برای بانک سرمایه‌گذاری هایتونگ (منتشر شده توسط Macrumors) به اشتراک گذاشت که نشان می‌دهد سری آیفون 17 شامل مدل‌های آیفون 17 اسلیم، آیفون 17 پرو و آیفون 17 پرو مکس خواهد بود که هر یک دارای دوربین سلفی با رزولوشن 24 مگاپیکسلی هستند.

او همچنین اشاره کرد که دوربین جلویی مجهز به لنز پلاستیکی شش عنصری خواهد بود، در حالی که دوربین جلوی 12 مگاپیکسلی TrueDepth موجود در آیفون 15 دارای پنج عنصر پلاستیکی است. این اطلاعات جدید نیستند، چرا که تحلیلگر مینگ چی کو پیشتر در ژانویه امسال اعلام کرده بود که دست‌کم یک مدل از سری آیفون 17 مجهز به دوربین 24 مگاپیکسلی خواهد بود. افشاگری‌های اخیر تنها ادعاهای کو را تقویت می‌کنند.

گزارش‌های قبلی حاکی از آن بودند که اپل قصد دارد آیفون 17 اسلیم را که احتمالاً جایگزین مدل پلاس خواهد شد، بسیار نازک‌تر و سبک‌تر طراحی کند. علاوه بر این، شایعاتی وجود دارند مبنی بر اینکه اپل کل ظرفیت تراشه‌های 2 نانومتری TSMC را برای سری آیفون 17 در سال 2025 رزرو نموده است. آیفون 17 اسلیم ممکن است مجهز به یک دوربین پشتی 48 مگاپیکسلی باشد که انتظار می‌رود توسط سامسونگ ساخته شود. این دستگاه احتمالاً با چیپست A19 کار می‌کند و دارای صفحه نمایش با رزولوشن 2740 در 1260 است. با این حال، گزارش‌هایی وجود دارند که از مشکلات تولید آیفون 17 اسلیم خبر می‌دهند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا