موبایل و تبلتهوش مصنوعی

جمینی، دستیار پیش‌فرض گوشی‌های پیکسل 9 است

سری جدید گوشی‌های پیکسل 9 گوگل در یک جنبه متمایز از سایر گوشی‌های اندرویدی خواهد بود: دستیار پیش‌فرض در این دستگاه‌ها، Gemini نام دارد که یک چت‌بات مجهز به هوش مصنوعی گوگل است. سیسی هسیائو، معاون شرکت گوگل و مدیر Gemini، در مصاحبه‌ای با انگجت اظهار داشت: “Gemini نسل جدیدی از دستیاران در موبایل است. کاربران می‌توانند به Google Assistant سنتی بازگردند، اما دستیار جدید هم اکنون در دسترس است:.

هسیائو اخیراً به این پرسش پاسخ داد که از ماه می، زمانی که گوگل اعلام کرد Gemini را به طور مستقیم در اندروید تعبیه می‌کند، مطرح شده بود: دستیار گوگل چه سرنوشتی خواهد داشت؟ او گفت که Gemini، که توسط مجموعه‌ای از مدل‌های زبان پیشرفته گوگل پشتیبانی می‌شود، قابلیت‌های مشابهی با دستیار کلاسیک گوگل دارد.

این بدان معناست که می‌توانید از Gemini بخواهید که کارهای ساده‌ای مانند روشن کردن چراغ‌ها یا پخش موسیقی را انجام دهد، یا اینکه سوالات پیچیده‌تری مانند “آب و هوای آخر هفته در Mountain View و سانفرانسیسکو چگونه خواهد بود و کدام یک گرم‌تر است؟” را مطرح کنید تا تصمیم بگیرید کدام مکان را برای بازدید انتخاب کنید.

هسیائو گفت: این بسیار قدرتمندتر است، حتی برای کارهایی که مردم پیشتر با دستیار قدیمی انجام می‌دادند. این واقعاً یک پیشرفت عظیم در هوش مصنوعی مولد آن محصول است. این می‌تواند تمام کارهای مولد هوش مصنوعی مانند تولید تصویر و تولید متن را انجام دهد، و همچنین می‌تواند تمام کارهای گذشته را به شیوه‌ای بسیار غنی‌تر و روان‌تر انجام دهد.

برای روشن‌تر شدن، همچنان می‌توانید از Gemini به‌عنوان دستیار خود در اکثر تلفن‌های اندروید فعلی، پیکسل‌ها یا دیگر دستگاه‌ها استفاده کنید. ابتدا باید Google Assistant را فعال کنید و در صورت تمایل، به آن بگویید که خود را با Gemini جایگزین کند. گوگل پیش از این از پاسخ به این سؤال که آیا Gemini در آینده جایگزین Google Assistant خواهد شد، خودداری کرده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا