هوش مصنوعی

مروری بر ویژگی های هوش مصنوعی سری پیکسل 9

سری پیکسل 9 گوگل از سخت‌افزار پیشرفته‌ای مانند پردازنده تنسور G4 و حجم قابل توجهی رم بهره می‌برد که به حفظ سرعت و تازگی گوشی شما در سال‌های آینده کمک می‌کند. همچنین، این سخت‌افزار برای بهبود تجربیات جدید هوش مصنوعی طراحی شده است.

سامیر سمات، رئیس بخش اکوسیستم اندروید گوگل، در پست وبلاگی که روز سه‌شنبه منتشر شده، بیان کرده است: اندروید با جمینی در حال بازطراحی گوشی شماست. با ادغام عمیق‌تر Gemini در اندروید، ما در حال بازسازی سیستم‌عامل با هوش مصنوعی در مرکز آن هستیم و تعریف مجددی از قابلیت‌های تلفن‌های همراه ارائه می‌دهیم. در ادامه، ویژگی‌های جدید هوش مصنوعی که با دستگاه‌های پیکسل جدید عرضه می‌شوند، ذکر شده‌اند.

قابلیت های Gemini

جمینی، ربات چت هوش مصنوعی گوگل، به عنوان دستیار پیش‌فرض در گوشی‌های جدید پیکسل 9، 9 پرو، 9 پرو ایکس ال و 9 پرو فولد تعبیه شده است. برای استفاده از آن، کافی است دکمه پاور را نگه داشته و شروع به صحبت کردن یا تایپ کردن سوال خود کنید.

یکی از تغییرات بزرگ این است که اکنون می‌توانید جمینی را در بالای هر برنامه‌ای که استفاده می‌کنید قرار دهید تا سوالاتی درباره محتوای نمایش داده شده روی صفحه، مانند جستجوی اطلاعات خاص در ویدیوی یوتیوب که مشاهده می‌کنید، بپرسید. همچنین می‌توانید تصاویر را مستقیماً از این رابط کاربری ایجاد و به برنامه زیرین بکشید و رها کنید، یا عکسی را در رابط بارگذاری و سوالاتی را از جمینی درباره آن بپرسید.

اگر گوشی پیکسل 9 پرو با قیمت بالاتر (شروع از 999 دلار) را خریداری کنید، به مدت یک سال از بسته Google One AI Premium Plan که معمولاً ماهیانه 19.99 دلار برای دسترسی به 2 ترابایت فضای ذخیره‌سازی ابری و دسترسی به ویژگی‌های پیشرفته جمینی هزینه دارد، به صورت رایگان بهره‌مند خواهید شد. جمینی به طور مستقیم در محصولات گوگل مانند Gmail و Docs به شما کمک می‌کند تا متون و مکالمات را خلاصه کنید.

و اما مهم‌تر از همه، Gemini Advanced شامل دسترسی به Gemini Live نیز می‌شود، که گوگل آن را به عنوان یک “تجربه مکالمه” جدید برای طبیعی‌تر کردن گفتگو با جمینی توصیف می‌کند. شما می‌توانید از Gemini Live برای برقراری گفتگوی طبیعی با Gemini درباره هر موضوعی که در ذهن دارید استفاده کنید، از جمله استفاده از آن برای پاسخ به سوالات پیچیده و مصاحبه‌های شغلی، و انتخاب از میان صداهای متنوع، که شگفت‌انگیز و واقع‌گرایانه به نظر می‌رسند.

به تازگی، OpenAI یک حالت صوتی پیشرفته را عرضه کرده که ویژگی‌های مشابهی دارد و به مشتریان ChatGPT اجازه می‌دهد تا از یک دستیار صوتی استفاده کنند که می‌تواند صحبت کند، بخواند، بخندد و به نظر می‌رسد که احساسات را درک می‌کند.

گوگل با استفاده از هوش مصنوعی، عکاسی و ویرایش تصاویر را در گوشی‌های پیکسل 9 به شکل قابل توجهی بهبود بخشیده است، که مدت‌هاست مورد تمرکز قرار گرفته. به طور مثال، ویژگی جدیدی به نام «افزودن من» که با دستگاه‌های جدید در پیش‌نمایش عرضه می‌شود، به کاربران اجازه می‌دهد تا پس از گرفتن یک عکس گروهی، به صورت جداگانه عکسی از خود بگیرند و آن را به راحتی به تصویر اصلی اضافه کنند، حتی اگر کسی برای گرفتن عکس از تمام گروه در دسترس نباشد.

در عین حال، Magic Editor، ابزار ویرایش داخلی مبتنی بر هوش مصنوعی در اندروید، اکنون قادر است بهترین برش‌ها را پیشنهاد دهد و با استفاده از هوش مصنوعی تولیدی، جزئیات را پر کرده و تصاویر موجود را برای نمایش بیشتر صحنه گسترش دهد. همچنین، ویژگی جدیدی به نام Reimagine به کاربران این امکان را می‌دهد که عناصری مانند برگ‌های پاییزی یا سبز کردن چمن‌ها را به تصاویر اضافه کنند، که این امر مرز بین خاطرات واقعی و غیر واقعی را محو می‌کند.

اشتراک تصویر با Circle to Search

اکنون می‌توانید به راحتی هر چیزی را که در تلفن خود مشاهده می‌کنید با دور زدن آن جستجو کنید. هوش مصنوعی به طور خودکار هر چیزی را که انتخاب کرده‌اید برش داده و این امکان را به شما می‌دهد که بلافاصله آن را در یک پیام متنی یا ایمیل به اشتراک گذارید.

اگر نمی‌توانید تعداد زیادی عکس از رسیدها، بلیط‌ها و اسکرین‌شات‌های رسانه‌های اجتماعی که در گالری عکس گوشی‌تان جمع شده‌اند را مرتب کنید، می‌توانید از هوش مصنوعی برای کمک استفاده کنید. یک برنامه جدید به نام Pixel Screenshots که در دستگاه‌های جدید پیکسل در هنگام راه‌اندازی موجود است، پس از اجازه شما، از کتابخانه عکس‌هایتان عبور می‌کند، اسکرین‌شات‌ها را انتخاب و محتویات هر تصویر را شناسایی می‌کند.

همچنین می‌توانید روی عکس‌های نشانه‌های دنیای واقعی ضربه بزنید (مثلاً در یک جشنواره موسیقی که قصد شرکت در آن را دارید) و مستقیماً سوالات مرتبط را از طریق برنامه بپرسید، مانند زمان فروش بلیت‌های جشنواره.

استفاده از هوش مصنوعی برای تولید تصاویر مدت‌هاست که ممکن است، اما گوگل با Pixel Studio، یک برنامه جدید و اختصاصی برای دستگاه‌های Pixel 9، این قابلیت را به‌طور مستقیم در اندروید فراهم آورده است. این برنامه هم بر روی دستگاه با پردازنده Tensor G4 جدید و هم بر روی مدل Imagen 3 گوگل در فضای ابری کار می‌کند.

شما می‌توانید تصاویری که در این برنامه می‌سازید را به‌طور مستقیم از طریق پیام یا ایمیل به اشتراک بگذارید. همچنین، ویژگی مشابهی با نام Apple Image Playground در ماه سپتامبر به آیفون‌های جدید با iOS 18 اضافه خواهد شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا