نرم افزار و اینترنت

مرورگر هوش مصنوعی اپرا وان به iOS آمد

Opera One، مرورگری است که با تمرکز بر ویژگی‌های مولد هوش مصنوعی توسط Opera در سال گذشته برای دسکتاپ‌ها راه‌اندازی شده و اکنون برای دستگاه‌های iOS نیز در دسترس قرار گرفته است. این مرورگر ظاهری تمیزتر از نسخه دسکتاپ خود دارد و با رابط کاربری تمام صفحه و ویژگی‌هایی که مخصوص استفاده در تلفن‌های همراه طراحی شده‌اند، ارائه می‌شود.

شرکت اعلام کرده است که پس از اجرای قانون بازارهای دیجیتال، شاهد رشد 63 درصدی در تعداد کاربران جدید در سراسر اتحادیه اروپا بوده و اکنون از فرصت‌هایی که توسط چشم‌انداز نظارتی جدید ارائه شده، استقبال می‌کند. کاربران می‌توانند نوار جستجو را به پایین صفحه منتقل کنند، که این امر به ویژه هنگام استفاده از تلفن با یک دست، مفید است. کاربران همچنین قادرند نوار جستجو را با کشیدن انگشت به پایین صفحه فعال کنند، به همان شیوه‌ای که برای جستجوی برنامه‌ها در تلفن خود عمل می‌کنند.

علاوه بر این، قابلیت جستجوی به‌روز شده در مرورگر می‌تواند فرآیند جستجوی اطلاعات را تسریع بخشد: به محض اینکه کاربران شروع به تایپ کردن می‌کنند، مجموعه‌ای از پیشنهادات پیش‌بینی‌کننده در بالای صفحه‌کلید ظاهر می‌شود که شامل چندین گزینه احتمالی، از جمله آدرس‌های اینترنتی کامل برای وب‌سایت‌هایی است که ممکن است بخواهند بازدید کنند.

رنگ‌های نوار بالایی و نوار جستجوی پایینی مرورگر به گونه‌ای تغییر می‌کنند که با وب‌سایتی که کاربر در حال بازدید از آن است هماهنگ شوند و هنگامی که کاربر شروع به مرور می‌کند، هر دو نوار محو می‌شوند. از آنجا که Opera One بر ویژگی‌های هوش مصنوعی تولیدی تمرکز دارد، این مرورگر با دستیار مرورگر داخلی شرکت به نام آریا عرضه می‌شود. آریا اکنون قابلیت دریافت دستورات صوتی را دارد، بنابراین کاربران می‌توانند درخواست‌های خود را به صورت صوتی ارائه دهند.

علاوه بر این، کاربران می‌توانند از Aria بخواهند تا با استفاده از مدل تولید تصویر گوگل Imagen2، تصاویری را تولید کند. در نهایت، با توجه به تمرکز اپرا بر امنیت، مرورگر Opera One برای iOS دارای یک مسدودکننده تبلیغات داخلی و یک VPN رایگان است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا