رپورتاژ آگهی

نکات مهم برای انتخاب بهترین صندوق سرمایه‌گذاری طلا

سرمایه‌ گذاری

از آنجا که قیمت کالاها و خدمات معمولا به علت وجود تورم رو به افزایش است، در حالت عادی قدرت خرید افراد کاهش پیدا می‌کند و پس انداز کردن جوابگوی رفع نیازهای مالی نخواهد بود. این موضوع حاکی از اهمیت سرمایه‌گذاری برای حفظ و افزایش ارزش دارایی و عبور از مشکلات مالی آینده است.

دارایی‌های مختلفی مانند طلا، مسکن، سهام و … وجود دارد که افراد می‌توانند در آن‌ها سرمایه گذاری کنند. بازار هر یک از این دارایی‌ها شرایط خاص خود را دارد و عوامل مختلفی بر این بازارها تاثیرگذار هستند.

کسانی که به دنبال سرمایه‌گذاری هستند، پیش از اقدام بهتر است علاوه بر بررسی عوامل موثر بر بازار مورد نظر، موارد مربوط به خود مانند اهداف مالی، افق زمانی سرمایه‌گذاری و میزان ریسک‌پذیری خود را مشخص کنند و سپس به تعیین برنامه سرمایه‌گذاری بپردازند.

سرمایه‌گذاری در طلا

طلا کالایی است که از گذشته، همواره گزینه جذابی برای سرمایه‌گذاری بوده است. از دیرباز و با کشف ارزش این فلز گرانبها، انسان‌ها همواره به دنبال آن بوده‌اند که بخشی از دارایی خود را هم برای استفاده به صورت کالای تزئینی و هم با هدف حفظ ارزش، به شکل طلا نگهداری کنند.

در گذشته طلا صرفا به شکل فیزیکی خرید و فروش می‌شد، اما با توسعه بازارهای مالی، امروزه این کالا را در بورس هم می‌توان معامله کرد. در مقایسه با خرید و فروش فیزیکی طلا، سرمایه گذاری در طلا از طریق بورس با مزایایی همراه است. ریسک نگهداری، امکان تقلبی بودن کالا و پرداخت مالیات از جمله مواردی هستند که افراد در خرید طلای فیزیکی با آن مواجه‌ هستند، اما در خرید طلا در بورس این موارد وجود ندارد.

از دیگر مزیت‌های خرید طلا در بورس، سهولت در معامله از طریق سامانه‌های معاملاتی آنلاین است. امکان خرید طلا با مبالغ اندک نیز از دیگر امتیازات خرید و فروش طلا در بورس است. بنابراین این گزینه برای کسانی که سرمایه کمی دارند و به سرمایه‌گذاری در طلا علاقه‌مند هستند، مناسب است.

سرمایه‌گذاران می‌توانند هم به صورت مستقیم به معامله گواهی سپرده سکه طلا و شمش اقدام نمایند و هم به شکل غیر مستقیم در صندوق‌های کالایی مبتنی بر طلا سرمایه‌گذاری کنند. در میان صندوق‌های سرمایه‌گذاری در بورس، صندوق‌های مبتنی بر طلا وجوه سرمایه‌گذاران را در اوراق مبتنی بر سکه طلا و شمش طلا سرمایه‌گذاری می‌کنند.

این صندوق‌ها مطابق قوانین و مقررات، حداقل ۷۰ درصد از سبد دارایی خود را به گواهی سپرده سکه طلا و شمش طلا اختصاص می‌دهند و تا حداکثر ۲۰ درصد نیز می‌توانند در اوراق مشتقه مبتنی بر سکه و شمش طلا سرمایه‌گذاری کنند. مدیران این صندوق‌ها می‌توانند متناسب با شرایط بازار، در چارچوب تعیین شده، وزن دارایی‌های موجود در سبد صندوق را تغییر دهند

وجود بازارگردان برای متعادل کردن وضعیت عرضه و تقاضا بازار و بهبود نقدشوندگی از امتیازات دیگر سرمایه‌گذاری در صندوق‌های طلا به شمار می‌رود. همچنین مدیریت حرفه‌ای این صندوق‌ها باعث می‌شود که با استفاده از دانش تخصصی تحلیلگران صندوق، ریسک‌های سرمایه‌گذاری کاهش یافته و در بازه زمانی مورد نظر سرمایه‌گذاران، بازدهی مطلوبی برای آن‌ها محقق شود. در‌خصوص بهترین نوع طلا برای سرمایه گذاری و با توجه به مزایای ذکر شده، سرمایه‌گذاری در صندوق‌های مبتنی بر طلا گزینه مناسبی محسوب می‌شود.

صندوق عیار

صندوق عیار، صندوق سرمایه‌گذاری قابل معامله طلای مفید است. این صندوق دارایی سرمایه‌گذاران را در چارچوب اساسنامه و مطابق با قوانین و مقررات در اوراق بهادار مبتنی بر شمش طلا و گواهی سپرده سکه طلا سرمایه‌گذاری می‌کند.

ارزش واحدهای این صندوق براساس قیمت سکه طلا، گواهی سپرده کالایی سکه طلا و اوراق بهادار مبتنی بر شمش طلا مشخص می‌شود. بازدهی صندوق عیار نزدیک به بازدهی سکه و شمش طلا است. این صندوق معاف از مالیات است و واحدهای این صندوق از طریق تمامی سامانه‌های معاملاتی آنلاین کارگزاری‌ها قابل معامله است.

صندوق‌های مبتنی بر طلا به سرمایه‌گذاران این امکان را می‌دهد که از مزیت‌های سرمایه‌گذاری در طلا بهره‌مند شوند و نگران ریسک‌ها و هزینه‌های خرید فیزیکی طلا نباشند. پیش از اقدام به سرمایه‌گذاری در طلا از طریق صندوق‌های طلا در بورس، سرمایه‌گذاران می‌توانند بازدهی دوره‌ای، میزان نقدشوندگی و تجربه و سابقه این صندوق‌ها را مقایسه کرده و صندوق مناسب خود را انتخاب نمایند.

سلب مسئولیت: ایستگاه آی تی صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی بوده و سایت مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا