هوش مصنوعی

قابلیت AI Overviews جستجو گوگل در 6 کشور دیگر فعال شد

گوگل در ماه می، AI Overviews را به جستجوی خود در آمریکا عرضه کرد و نتایج چندان مطلوب نبودند و این ویژگی به طور نامطلوبی توصیه‌هایی مانند خوردن سنگ و افزودن چسب به پیتزا را ارائه داد. گوگل هنوز توضیح نداده که چرا تصمیم گرفته است مرورهای کلی قدیمی و بدون برند هوش مصنوعی را با این ویژگی جدید هوش مصنوعی جایگزین کند، اما برای درک این موضوع نیازی به نبوغ نیست: در دنیای امروز، همه چیز باید با برچسب هوش مصنوعی عرضه شود، صرف‌نظر از کارایی واقعی آن.

با این حال، گوگل امروز از توسعه موفقیت‌آمیز AI Overviews به شش کشور دیگر پس از آزمایش‌های نه چندان موفق در آمریکا خبر داد. کشورهایی مانند بریتانیا، هند، ژاپن، اندونزی، مکزیک و برزیل، مکان‌های جدیدی هستند که باید به AI Overviews که جایگزین نسخه‌های قدیمی‌تر بدون هوش مصنوعی می‌شوند، اکتفا کنند، هرچند که این نسخه‌های قدیمی دقیق‌تر و قابل‌اعتمادتر بودند. این توسعه با پشتیبانی از زبان‌های محلی در هر کشور همراه است.

گوگل اعلام کرده است که استفاده از جستجو با AI Overviews، مشارکت بیشتری از کاربران جوان‌تر، 18 تا 24 ساله، به همراه داشته است. این در حالی است که ممکن است AI Overviews دارای توهماتی باشند و طنز را به عنوان واقعیت در نظر بگیرند. گوگل همچنین بیان کرده که کاربران تمایل دارند از جستجو با مرورهای هوش مصنوعی استفاده کنند و نتایج جستجو را مفیدتر می‌یابند، اگرچه مشخص نیست که آیا این نتایج دقیق‌تر هستند یا خیر.

در نهایت، اکنون یک صفحه لینک در سمت راست برای AI Overviews در دسکتاپ وجود دارد که در دستگاه‌های تلفن همراه نیز با ضربه زدن بر روی نمادهای سایت در گوشه بالا سمت راست قابل دسترسی است. گوگل در حال آزمایش افزودن لینک‌هایی به صفحات وب مرتبط است که مستقیماً در متن AI Overviews قرار دارند تا دسترسی و بررسی موضوعات مورد علاقه آسان‌تر شود.

یک آزمایش جدید در Search Labs به شما این امکان را می‌دهد که AI Overviews را برای مراجعه‌های بعدی ذخیره کنید. کافی است روی دکمه‌ی ذخیره‌ی جدید که زیر خلاصه‌ها ظاهر می‌شود، ضربه بزنید. پس از آن، با ضربه زدن بر روی آیکون پروفایل خود و رفتن به صفحه‌ی علاقه‌مندی‌ها، می‌توانید موارد ذخیره شده‌ی خود را مرور کنید. این ویژگی فعلاً تنها برای زبان انگلیسی و در آمریکا در دسترس است، و شما باید ابتدا در آزمایش “AI Overviews and more” در Search Labs ثبت‌نام کنید.

همچنین، در برخی از خلاصه‌های هوش مصنوعی، گزینه‌ای برای ساده‌سازی زبان با فقط یک ضربه وجود دارد که می‌تواند برای کسانی که در یک موضوع تازه‌کار هستند و به دنبال روشی آسان‌تر برای فهم اطلاعات هستند، مفید باشد. گوگل فرصتی را از دست داده است که این دکمه را “Dumb it down, please” نامگذاری کند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا