موبایل و تبلت

ویژگی تشخیص سرقت اندروید آغاز به کار کرد

گوگل به طور مداوم ویژگی‌های امنیتی و حفظ حریم خصوصی جدیدی را به دستگاه‌های اندرویدی اضافه می‌کند. اخیراً، این شرکت ویژگی جدیدی را معرفی کرده است که با قفل کردن تلفن‌های ربوده شده، به کاهش سرقت تلفن کمک می‌کند. این امر گوشی را برای سارقان غیرقابل استفاده می‌سازد و در نتیجه، حریم خصوصی و امنیت داده‌های کاربران را در صورت سرقت افزایش می‌دهد.

گوگل ویژگی Theft Detection را برای گوشی‌های هوشمند اندرویدی در برزیل به کار گرفته است. این ویژگی که در می 2024 ارائه شد، اکنون فعال شده و از شتاب‌سنج گوشی و الگوریتم‌های هوش مصنوعی گوگل برای تشخیص دزدیده شدن گوشی استفاده می‌کند. اگر گوشی با حرکات ناگهانی به نظر برسد که دزدیده شده، دستگاه به طور خودکار قفل می‌شود تا دسترسی به داده‌های ذخیره شده مسدود گردد.

همچنین، اگر سارق تلاش کند تلفن را برای مدت زمان طولانی خاموش کند، ویژگی Offline Device Lock به صورت خودکار صفحه گوشی را قفل می‌کند تا اطلاعات کاربر حتی در زمان عدم اتصال به اینترنت ایمن باشد. این ویژگی‌ها برای تمام دستگاه‌های اندرویدی با سیستم‌عامل اندروید 10 یا بالاتر در دسترس است.

این شرکت ویژگی‌های امنیتی اضافی را برای آرامش خاطر شما در صورت به سرقت رفتن گوشی‌تان ارائه می‌دهد. حتی اگر سارق گوشی را ریست کند، بدون دسترسی به اعتبار حساب گوگل شما، نمی‌تواند دستگاه را دوباره فعال سازد. شما می‌توانید از فضای خصوصی برای نگهداری فایل‌های مهم استفاده کرده و با یک پین مجزا، آن‌ها را پنهان کنید، که این امر یک لایه امنیتی اضافه در برابر سرقت یا ربوده شدن تلفن ایجاد می‌کند.

همچنین، اگر سارق بخواهد قابلیت ‘Find My Device’ را در دستگاه اندرویدی شما غیرفعال کند، نیاز به پین، رمز عبور یا اثر انگشت شما دارد. اگر سارق پین شما را بداند و بخواهد آن را تغییر دهد، محافظت در برابر سرقت را غیرفعال کند یا کلیدهای عبور شما را دزدیده و تغییر دهد، به اطلاعات بیومتریک شما نیاز خواهد داشت.

اگر قصد دارید از ‘Find My Device’ برای یافتن مکان تلفن دزدیده شده خود استفاده کنید ولی رمز عبور حساب گوگل خود را فراموش کرده‌اید، می‌توانید با استفاده از شماره تلفن خود و پشت سر گذاشتن یک چالش امنیتی، به گزینه‌های قفل دستگاه از راه دور و بازنشانی کامل کارخانه دسترسی پیدا کنید. این ویژگی نیازمند تلفنی با سیستم عامل اندروید 5 یا بالاتر است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا