نرم افزار و اینترنت

موزیلا نسخه 129.0.2 فایرفاکس را با اصلاحات اضافی منتشر کرد

موزیلا به‌تازگی یک به‌روزرسانی جدید برای رفع اشکالات فایرفاکس نسخه 129 منتشر کرده است. نسخه 129.0.2، که پیرو به‌روزرسانی کوچک قبلی 129.0.1 است، به منظور رفع برخی مشکلات دسترسی با صفحه‌خوان‌ها و مشکلات مربوط به کشیدن و رها کردن طراحی شده است.

اولین اشکال برطرف شده مربوط به کاربرانی است که از فایرفاکس بر روی سیستم‌های مجهز به انویدیا استفاده می‌کنند و به فناوری‌های دسترسی نظیر صفحه‌خوان‌ها وابسته هستند. در مواردی، صفحه‌خوان هنگام قرار گرفتن ماوس بر روی تب‌ها، پیام هشدار را می‌دهد. این مشکل تنها کاربران ویندوز را تحت تأثیر قرار می‌دهد، در حالی که فایرفاکس برای لینوکس و مک اواس به درستی با صفحه‌خوان‌ها کار می‌کند.

دومین اشکال برطرف شده به عملیات کشیدن و رها کردن مربوط می‌شود، جایی که فایرفاکس نمی‌توانست عملیاتی مانند انتقال یک تب به خارج از پنجره فعلی برای ایجاد یک تب جدید را فعال کند. این مشکل در نسخه 129.0.2 با موفقیت حل شده است. این دومین مشکل کشیدن و رها کردن است که در نسخه 129 فایرفاکس حل شده است. به‌روزرسانی قبلی، 129.0.1، مشکل بارگذاری اسناد در برخی وب‌سایت‌ها را با کشیدن آن‌ها به تب فعلی حل کرده بود.

برای دانلود فایرفاکس 129.0.2 می‌توانید به Menu > Help > About Firefox مراجعه کنید. روش دیگر برای به‌روزرسانی، دانلود نصب‌کننده از وب‌سایت رسمی یا ادامه استفاده از مرورگر به همان شکل فعلی است. به‌روزرسانی در پس‌زمینه دانلود شده و پس از راه‌اندازی مجدد، به‌طور خودکار به‌روز می‌شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا