هوش مصنوعی

اکنون می توان GPT-4o را به دقت تنظیم کرد تا برای پروژه شما مناسب تر شود

در ابتدای سال جاری، OpenAI نسخه‌ای مقرون‌به‌صرفه‌تر از GPT-4 به نام GPT-4o را معرفی کرد که تقریباً همان قابلیت‌ها را دارد. با این وجود، چون GPT بر روی کل اینترنت آموزش دیده، ممکن است لحن و سبک خاص پروژه شما را نداشته باشد. شما می‌توانید با ایجاد دستورالعمل‌های دقیق برای دستیابی به این سبک تلاش کنید یا از امکان تنظیم دقیق که امروزه موجود است استفاده کنید.

“Fine-tuning” به معنای پولیش نهایی یک مدل هوش مصنوعی است که پس از اتمام بخش عمده‌ای از آموزش انجام می‌شود و می‌تواند با کمترین تلاش، تأثیرات چشمگیری بر خروجی داشته باشد. OpenAI اعلام کرد که تنها با چند ده نمونه می‌توان صدای خروجی را به صدایی که با کاربرد شما سازگارتر است تغییر داد. برای مثال، اگر قصد دارید یک ربات چت بسازید، می‌توانید چندین جفت سوال و جواب بنویسید و آن‌ها را به GPT-4o ارائه دهید. پس از انجام تنظیم دقیق، پاسخ‌های هوش مصنوعی به نمونه‌های ارائه شده توسط شما نزدیک‌تر خواهد بود.

شاید تا به حال فرصت تنظیم دقیق یک مدل هوش مصنوعی را نداشته‌اید، اما حالا می‌توانید این کار را انجام دهید – OpenAI تا 23 سپتامبر به شما امکان استفاده رایگان از 1 میلیون توکن آموزشی را می‌دهد. پس از آن، هزینه تنظیم دقیق برای هر میلیون توکن 25 دلار خواهد بود. استفاده از مدل تنظیم شده نیز 3.75 دلار برای هر میلیون توکن ورودی و 15 دلار برای هر میلیون توکن خروجی تمام می‌شود (توجه داشته باشید که توکن‌ها را می‌توان به عنوان کلمات در نظر گرفت، بنابراین یک میلیون توکن مقدار زیادی متن است). OpenAI مستندات کامل و قابل دسترسی برای تنظیم دقیق ارائه داده است.

این شرکت با همکاران خود برای آزمایش ویژگی‌های جدید همکاری می‌کند. توسعه‌دهندگان در تلاش برای ساخت یک هوش مصنوعی کدنویسی بهتر هستند. Cosine یک هوش مصنوعی به نام Genie دارد که می‌تواند به کاربران در یافتن اشکالات و با استفاده از گزینه تنظیم دقیق کمک کند. Cosine این مدل را با استفاده از نمونه‌های واقعی آموزش داده است.

همچنین Distyl وجود دارد که تلاش کرده است یک مدل متن به SQL را تنظیم کند (SQL زبانی برای جستجو در پایگاه داده‌ها است). این مدل با دقت 71.83 درصد در صدر جدول معیار BIRD-SQL قرار گرفته است. برای مقایسه، توسعه‌دهندگان انسانی (مهندسین داده و دانشجویان) در همان آزمون به دقت 92.96 درصد دست یافته‌اند.

در مورد نگرانی‌های حریم خصوصی، OpenAI اعلام کرده است که کاربرانی که مدل‌ها را به درستی تنظیم می‌کنند، مالکیت کامل داده‌های تجاری خود را حفظ می‌کنند، از جمله تمام ورودی‌ها و خروجی‌ها. داده‌هایی که برای آموزش مدل استفاده می‌شوند، هرگز با دیگران به اشتراک گذاشته نمی‌شود و برای آموزش مدل‌های دیگر به کار نمی‌روند. با این حال، OpenAI همچنان در حال نظارت بر استفاده‌های نادرست است تا از نقض خط‌مشی‌های استفاده جلوگیری کند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا