امنیت

این نحوه مقایسه نرم افزار آنتی ویروس قبل از دانلود است

انتخاب یک آنتی ویروس مناسب اهمیت زیادی دارد، اما تصمیم‌گیری در مورد استفاده از کدام یک کار ساده‌ای نیست. با وجود گزینه‌های متعددی که هر کدام به عنوان بهترین شناخته می‌شوند، روش‌هایی برای ارزیابی و مقایسه نرم‌افزارهای آنتی ویروس پیش از بارگیری وجود دارد که کار را ساده‌تر از آنچه به نظر می‌رسد می‌کند.

از سایت های مقایسه مبتنی بر داده استفاده کنید

بررسی ویژگی‌ها اهمیت دارد (که بعداً درباره‌اش صحبت خواهیم کرد)، اما باید از داده‌های واقعی برای انتخاب بهترین نرم‌افزار آنتی‌ویروس استفاده کنید. چندین وب‌سایت وجود دارد که این امکان را به شما می‌دهند و AV-Test بهترین پیشنهاد ماست. AV-Test، عملکرد ابزارهای مختلف آنتی‌ویروس محبوب را در زمینه‌های متفاوت بررسی می‌کند، مانند اینکه آیا آن‌ها سرعت نصب برنامه‌ها را کاهش می‌دهند یا خیر.

همچنین بررسی می‌کند که آیا ابزار مورد نظر، تشخیص‌های اشتباه یا هشدارهای نادرستی دارد، با استفاده از معیارهای عملکردی بیشتری برای مقایسه. با استفاده از AV-Test، می‌توانید عملکرد نرم‌افزار آنتی‌ویروس خود را روی دستگاه‌های دسکتاپ و موبایل مورد بررسی قرار دهید، چرا که گوشی‌های هوشمند هم به محافظت نیاز دارند!

نظرات مشتریان آنلاین را بخوانید

پیش از خرید هر محصول یا سرویس، باید نظرات مشتریان را بررسی کنید، که این امر در انتخاب نرم‌افزار آنتی‌ویروس اهمیت بیشتری دارد. میلیون‌ها نفر ممکن است قبلاً ابزار مد نظر شما را آزمایش کرده باشند و شما می‌توانید نظرات آن‌ها را به صورت آنلاین بیابید. استفاده از Trustpilot و سایت‌های مشابه یکی از بهترین روش‌ها برای تحلیل امنیت یک وب‌سایت، محصول یا خدمت است.

در حالی که مطالعه نظرات مثبت مهم است، برای درک بهتر، باید به نظرات منفی نیز توجه کنید. نظرات به طور یکسانی خلق نشده‌اند و گاهی اوقات بازتاب دهنده تصویر کاملی از محصول یا سرویس نیستند. پس از بررسی، می‌توانید تصمیم بگیرید که آیا این محصولات یا سرویس های ارزشمند هستند یا خیر. علاوه بر Trustpilot، می‌توانید از Reddit برای دیدن نظرات دیگران درباره ابزار مورد نظر استفاده کنید.

مشخصات هر ابزار آنتی ویروس را مقایسه کنید

آزمایش هر نرم‌افزار آنتی‌ویروس می‌تواند برای بسیاری از افراد پیچیده باشد، اما مقایسه ویژگی‌های هر محصول می‌تواند به شما کمک کند تا تصمیم بگیرید آیا گزینه‌ای که انتخاب می‌کنید، نیازهایتان را برآورده می‌سازد یا خیر. به دنبال ویژگی‌های ضروری باشید که نرم‌افزار آنتی‌ویروس شما باید داشته باشد، مانند حفاظت بلادرنگ و پشتیبانی آنلاین. ارزش شناسایی نیازمندی‌های سیستم، زبان‌های پشتیبانی شده و موارد مشابه را نیز دارد.

علاوه بر ویژگی‌های اصلی، باید به دنبال ابزارهای منحصر به فردی باشید که ممکن است برای استفاده‌های خاص خود به آن‌ها نیاز داشته باشید. به عنوان مثال، شاید به دنبال نرم‌افزار آنتی‌ویروسی باشید که دارای محافظ مرورگر یا ابزارهای ضد ردیابی است.

پست های وبلاگ را مرور و ویدیوهای بررسی را تماشا کنید

یکی دیگر از روش‌های مقایسه ابزارهای آنتی‌ویروس پیش از دانلود، مطالعه و بررسی نظرات است. به دنبال نقدهای صادقانه‌ای باشید که تحلیل متوازنی ارائه می‌دهند و از نظراتی که تنها مثبت هستند اجتناب کنید (چرا که هر محصولی فواید و نقاط ضعفی دارد!). به جنبه‌هایی که برایتان مهم هستند توجه کنید، چه این جنبه‌ها شامل دسترسی به دستگاه، ویژگی‌های خاص، قیمت یا موارد دیگر باشند.

توصیه می‌کنم دست‌کم 5 تا 10 بررسی را مطالعه کنید تا درک بهتری از آنچه برای شما مناسب‌تر است به دست آورید. مقایسه نرم‌افزارهای آنتی‌ویروس نباید نگران‌کننده باشد. شما می‌توانید با بررسی نظرات کاربران آنلاین و مقایسه مشخصات هر راه‌حل، تعیین کنید که آیا یک ابزار نیازهایتان را برآورده می‌سازد یا خیر. وب‌سایت‌های مبتنی بر داده‌ها نیز می‌توانند تصویری از عملکرد کامپیوتر شما پس از نصب نرم‌افزار به شما ارائه دهند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا