موبایل و تبلت

رویداد معرفی سری آیفون 16 در تاریخ 19 شهریور برگزار می شود

با پایان یافتن رویداد گوگل پیکسل 9، حالا زمان آن فرا رسیده که به رویداد بزرگ بعدی صنعت نگاهی بیندازیم. رویداد معرفی آیفون 16 اپل، که قطعاً یکی از مهم‌ترین رویدادهای تقویم پاییزی دنیای فناوری به شمار می‌رود، در تاریخ 9 سپتامبر (19 شهریور 1403) برگزار خواهد شد. اپل با ارسال دعوتنامه‌هایی به رسانه‌ها، از شعار “It’s Glowtime” برای این رویداد استفاده کرده است.

همانند سال‌های گذشته، این رویداد در تئاتر استیو جابز واقع در مقر اصلی شرکت، اپل پارک در کوپرتینو، کالیفرنیا برگزار می‌شود. همانطور که معمول است، شایعات مختلفی پیرامون خط تولید آیفون 16 در آستانه‌ی برگزاری رویداد به گوش می‌رسد. با این وجود، امسال احتمالاً شاهد تغییرات کمتری در بخش سخت‌افزار خواهیم بود، چرا که اپل به نظر می‌رسد تمرکز بیشتری را به بخش نرم‌افزار و قابلیت‌های هوش مصنوعی خود اختصاص داده است.

اپل قطعاً چیپست مورد استفاده در آیفون‌ها را ارتقا خواهد داد، بخشی از این تصمیم به دلیل تمایل شرکت برای اطمینان از پشتیبانی تمام گوشی‌های هوشمند فعلی خود از Apple Intelligence است. به نظر می‌رسد که فقط آیفون 15 پرو و 15 پرو مکس فضای کافی برای این ارتقا را دارند. علاوه بر این، به‌روزرسانی به یک چیپست جدید، حداقل ارتقای مورد نیاز است.

اپل ممکن است امسال اندازه صفحه نمایش را اندکی افزایش دهد. مجموعه دوربین در مدل پایه آیفون 16 ممکن است ظاهر جدیدی به خود بگیرد، با اینکه اپل از طراحی مربعی فاصله گرفته و به سمت یک چیدمان عمودی حرکت کرده است. انتظار می‌رود که اپل دوربین‌های چندین مدل را نیز بهبود بخشد. تغییرات قابل توجهی ممکن است در جلوی دوربین صورت گیرد، زیرا پیش‌بینی می‌شود که اپل دکمه‌ای برای عکسبرداری اضافه کند که شامل کنترل‌های حرکتی زوم است.

هدف این است که عکاسی و فیلمبرداری در حالت افقی را ساده‌تر سازد. هنوز مشخص نیست که آیا دکمه جدید در تمام خط تولید آیفون‌ها وجود خواهد داشت یا تنها در مدل‌های پرو. با این وجود، پیش‌بینی می‌شود که آیفون 16 و 16 پلاس سوئیچ قطع صدا را به نفع دکمه اکشن که پیشتر در آیفون 15 پرو و 15 پرو مکس معرفی شده بود، از دست بدهند.

قطعاً به‌روزرسانی‌های اصلی سیستم‌عامل‌های اپل شامل iOS 18، iPadOS 18، macOS Sequoia، و watchOS 11 بلافاصله پس از رویداد معرفی منتشر خواهند شد. اما ویژگی‌های Apple Intelligence که مورد انتظار هستند، بلافاصله در دسترس قرار نخواهند گرفت. از آنجا که این ویژگی‌ها در نسخه بتای iOS 18.1 قرار دارند، بیشتر کاربران باید تا زمان انتشار عمومی این نسخه (و نسخه‌های مشابه سیستم‌عامل در دیگر دستگاه‌های سازگار) صبر کنند تا بتوانند Apple Intelligence را تجربه کنند. انتظار می‌رود که اپل iOS 18.1 را در ماه اکتبر منتشر سازد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا