هوش مصنوعی

گوگل سه مدل جدید Gemini 1.5 را با پیشرفت های قابل توجه معرفی کرد

گوگل سه مدل آزمایشی جدید از هوش مصنوعی را معرفی کرده است: Gemini 1.5 Flash-8B نسخه‌ای کوچکتر از مدل Gemini 1.5 Flash، مدل جدید Gemini 1.5 Pro با کدنویسی پیشرفته و عملکرد سریع‌تر در موقعیت‌های پیچیده و یک نسخه جدید از مدل Gemini 1.5 Flash با بهبودهای قابل توجه ارائه شده است. گوگل این مدل‌های آزمایشی را برای دریافت بازخورد و به منظور انتشار گسترده‌تر در آینده منتشر کرده است.

Gemini 1.5 Flash-8B

مدل فلش Gemini 1.5 از زمان عرضه خود، به سرعت در بین توسعه‌دهندگان مورد توجه قرار گرفته است. گوگل در حال حاضر با انتشار نسخه‌ای با 8 میلیارد پارامتر از مدل Gemini 1.5 Flash، قصد دارد از این محبوبیت بهره‌برداری کند. این مدل جدید و کوچک‌تر می‌تواند در موارد استفاده‌ای با حجم بالا و چندوجهی، وظایف خلاصه‌سازی متون طولانی و موارد دیگر به کار رود. توسعه‌دهندگان هم‌اکنون می‌توانند مدل آزمایشی Gemini 1.5 Flash-8B را با استفاده از کد «gemini-1.5-flash-8b-exp-0827» به صورت رایگان از طریق Google AI Studio و Gemini API آزمایش کنند.

به روز رسانی Gemini 1.5 Flash و Gemini 1.5 Pro

هر دو مدل جدید Gemini 1.5 دارای بهبودهای قابل توجهی در عملکرد هستند. مدل جدیدتر Gemini 1.5 Flash در بسیاری از معیارها بهبود یافته است، در حالی که مدل Gemini 1.5 Pro جدیدترین پیشرفت‌ها را در اعلان‌ها و کدنویسی پیچیده ارائه می‌دهد. هر دو مدل از طریق Gemini API و Google AI Studio با نام‌های “gemini-1.5-pro-exp-0827” و “gemini-1.5-flash-exp-0827” قابل دسترسی هستند و در هفته‌های آتی برای تولید آماده خواهند شد.

نتایج Chatbot Arena

نتایج Chatbot Arena برای مدل‌های جدید Gemini 1.5 با بیش از 20,000 رای از جامعه منتشر شده‌اند. همانطور که پیش‌بینی می‌شد، این مدل‌ها عملکرد قوی‌ای داشته‌اند. مدل جدید Gemini-1.5-Flash (0827) اکنون در رتبه ششم قرار گرفته و از رتبه بیست و سوم صعود کرده است.

مدل جدید Gemini 1.5 Flash-8b نسبت به Gemma-2-9b گوگل عملکرد بهتری داشته و با عملکرد Llama-3-70b برابری می‌کند. مدل جدید Gemini 1.5 Pro (0827) نیز در مقایسه با نسخه‌های پیشین خود در زمینه‌های کدنویسی (که اکنون در رتبه چهارم قرار دارد) و ریاضیات، پیشرفت‌های چشمگیری داشته است.

این مدل‌های جدید Gemini 1.5 را می‌توان در استودیوی هوش مصنوعی گوگل مورد بررسی قرار داد. به طور کلی، این مدل‌های جدید نشان‌دهنده تلاش‌های مداوم گوگل برای پیشبرد حدود قابلیت‌های هوش مصنوعی و جمع‌آوری بازخوردهای ارزشمند از کاربران به منظور توسعه بیشتر هستند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا