هوش مصنوعی

تعداد کاربران فعال هفتگی ChatGPT به 200 میلیون نفر رسید

بر اساس گزارشات OpenAI، چت ربات ChatGPT اکنون بیش از 200 میلیون کاربر فعال هفتگی دارد که این رقم دو برابر تعداد کاربران هفتگی 100 میلیونی است که پیشتر در نوامبر اعلام شده بود. یکی از نمایندگان شرکت در گفتگو با انگجت اظهار داشت که استفاده از API پس از عرضه GPT-4o mini در جولای نیز دو برابر شده است.

رشد تعداد کاربران تنها بخشی از پیشرفت‌های بزرگ OpenAI در سال گذشته است. سام آلتمن، مدیرعامل شرکت، اخیراً به کارکنان اعلام کرد که درآمد سالانه شرکت، که بر اساس درآمد ماهانه محاسبه می‌شود، از 1.6 میلیارد دلار در پایان سال 2023 به 3.4 میلیارد دلار در سال جاری افزایش یافته است. علاوه بر این، وال استریت ژورنال گزارش داده است که شرکت‌هایی چون اپل، انویدیا و مایکروسافت در حال مذاکره برای سرمایه‌گذاری در دور جدید تأمین مالی OpenAI هستند که ارزش شرکت را به بیش از 100 میلیارد دلار خواهد رساند.

مایکروسافت از سال 2019 تاکنون 13 میلیارد دلار در زمینه هوش مصنوعی سرمایه‌گذاری کرده است، و اپل نیز اعلام کرده است که ChatGPT نقش مهمی در برنامه‌های آینده هوش مصنوعی خود خواهد داشت. هر دو شرکت، مایکروسافت و اپل، امسال پس از بیان نگرانی‌های کمیسیون اروپا در مورد مسائل ضد اعتماد، صندلی‌های خود را در هیئت مدیره OpenAI ترک کرده‌اند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا