هوش مصنوعی

گوگل چندین ویژگی برای کمک به یادگیری دانش آموزان به Gemini می افزاید

گوگل در حال به‌روزرسانی Gemini با چندین ویژگی جدید است که به دانش‌آموزان 18 ساله و بالاتر کمک می‌کند. این ویژگی‌ها به آنها در فرایند یادگیری یاری می‌رسانند. مدیران Google Workspace for Education در مدارس می‌توانند Gemini را برای اساتید و دانش‌آموزان فعال یا غیرفعال نمایند. علاوه بر این، گوگل اطلاعات مکالمات Gemini را برای آموزش مدل‌های هوش مصنوعی خود به کار نخواهد برد.

گوگل همکاری خود را با OpenStax، ناشر برجسته منابع آموزشی آزاد و رایگان، آغاز کرده تا اطلاعات موثقی را به Gemini بیافزاید. با این ویژگی جدید، Gemini قادر است اطلاعات را از کتاب‌های درسی دانشگاهی OpenStax استخراج نماید. دانش‌آموزان می‌توانند با نوشتن “@OpenStax explain the concept of supply and demand”، توضیحاتی همراه با لینک های مرتبط به محتوای کتاب دریافت کنند.

همچنین، Gemini اکنون قابلیت برگزاری آزمون‌های تمرینی را دارد، که در آن یک سوال در هر بار نمایش داده می‌شود و در صورت نیاز، بازخورد و راهنمایی‌هایی ارائه می‌دهد. برای مثال، دانش‌آموزان می‌توانند با تایپ کردن “Quiz me on the rise of industrialization”، به سوالات پاسخ دهند. مشترکان Gemini Advanced حالا می‌توانند تا 10 سند را به طور همزمان از طریق دسکتاپ یا اپلیکیشن موبایل بارگذاری کنند و سوالاتی از Gemini بپرسند.

به عنوان نمونه، دانش‌آموزان می‌توانند از Gemini بخواهند که راهنمای مطالعه‌ای برایشان تهیه کند یا موضوعی را در سند تشریح کند. این امکان با پنجره زمینه‌ای 1 میلیون کلمه‌ای Gemini Advanced فراهم شده که قادر است حجم بالایی از اطلاعات را یکجا پردازش کند. در ابتدای هفته، گوگل ویژگی جدیدی به نام Gems را معرفی کرد که به کاربران Gemini Advanced این امکان را می‌دهد که متخصص هوش مصنوعی اختصاصی خود را برای هر موضوع خاصی بسازند. Gems همچنین برای مشترکین افزونه Gemini for Workspace در دسترس است.

گوگل علاوه بر این، یک Gem از پیش ساخته شده به نام Learning Coach را برای هدف‌گذاری دانش‌آموزان ایجاد کرده است. دانش‌آموزان می‌توانند از Learning Coach برای تدوین برنامه یادگیری متناسب با نیازهای خود استفاده کنند. دانش‌آموزان اکنون می‌توانند از Gemini برای فهمیدن موضوعات پیچیده بهره ببرند. آن‌ها می‌توانند از Gemini بخواهند که اطلاعات پیچیده را به شکلی ساده و قابل فهم تفکیک کند.

آنها همچنین می‌توانند سوالات بیشتری بپرسند یا روی لینک‌های منابع و محتوای مرتبط کلیک کنند تا موضوع را عمیق‌تر بررسی کنند. با این ویژگی‌های تازه، Google Gemini آماده است تا به ابزاری با ارزش برای دانش‌آموزان بدل شود و آن‌ها را در بهبود فرایند یادگیری و دستیابی به موفقیت‌های تحصیلی یاری کند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا