موبایل و تبلت

معرفی گلکسی کوانتوم 5: گوشی هوشمند ایمن سامسونگ

سامسونگ مدل گلکسی کوانتوم 5 را معرفی کرده که نسخه‌ای بسیار امن از گوشی هوشمند گلکسی A55 بوده که به صورت اختصاصی برای بازار کره جنوبی طراحی شده است. سامسونگ با همکاری SK Telecom و ID Quantique، Quantum 5 را با یک تراشه امنیتی رمزنگاری کوانتومی مجهز کرده تا امکانات امنیتی آنلاین خود را تقویت کند.

تراشه تولیدکننده اعداد تصادفی کوانتومی (QRNG) از ID Quantique با استفاده از اصول فیزیک کوانتومی، اعداد تصادفی را تولید می‌کند که در مقایسه با مولدهای اعداد تصادفی معمولی که ممکن است تحت تأثیر عوامل خارجی قرار بگیرند، واقعاً تصادفی و غیرقابل پیش‌بینی هستند. این اعداد سپس در فرآیندهای رمزنگاری و رمزگشایی داده‌های حساس مانند اطلاعات بیومتریک یا رمزهای عبور به کار می‌روند. به جز افزودن تراشه QRNG، این دستگاه عملاً مشابه گلکسی A55 است.

گلکسی کوانتوم 5 دارای نمایشگر 6.6 اینچی Super AMOLED با کیفیت +FHD و نرخ تازه‌سازی 120 هرتز است. این دستگاه با تراشه اگزینوس 1480، 8 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی همراه شده و با سیستم عامل اندروید 14 کار می‌کند. همچنین، به تراشه تولیدکننده اعداد تصادفی کوانتومی (QRNG) از ID Quantique مجهز است.

دوربین‌های این گوشی شامل یک دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی در پشت، یک دوربین اولتراواید 12 مگاپیکسلی، یک دوربین ماکرو 5 مگاپیکسلی و یک دوربین جلو 32 مگاپیکسلی می‌باشد. علاوه بر این، دارای یک باتری 5000 میلی‌آمپر ساعتی است که از شارژ سریع 25 وات پشتیبانی می‌کند. کوانتوم 5 با قیمت 618,200 KRW (تقریباً 465 دلار) عرضه می‌شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا