گجت و پوشیدنی

با هدفون 1549 دلاری Beoplay H100 آشنا شوید

برند لوکس صوتی Bang & Olufsen به خاطر طراحی برجسته و قیمت‌های بالای خود شناخته شده است. معمولاً، هدفون‌ها و ایرفون‌های این شرکت نسبت به بسیاری از رقبا گران‌تر هستند، اما به شکل نجومی نیستند. این روند با هدفون‌های پرچم‌دار حذف نویز این شرکت تغییر کرده است. پس از معرفی Beoplay H95 به قیمت 999 دلار، B&O مدل Beoplay H100 را با قیمت 1549 دلار روانه بازار کرد.

این شرکت اعلام کرده است که H95 تاکنون موفق‌ترین هدفون آن بوده و H100 دارای پیشرفت‌هایی نسبت به آن مدل است. همانند بیشتر هدفون‌های B&O، هدفون Beoplay H100 از مواد با کیفیت بالا ساخته شده که شامل پدهای گوش چرمی از پوست بره و استفاده از آلومینیوم و پارچه بافته شده است. حتی یک رابط لمسی مقاوم در برابر خش از جنس شیشه در بیرونی گوشی‌ها تعبیه شده است.

این شرکت می‌گوید که رنگ‌های مشکی، شنی و زردآلوی از جواهرات ظریف الهام گرفته شده‌اند، که همگی نمایانگر ترکیبی از “درخشش جامد آلومینیوم، نرمی چرم، و شیشه‌های سرد به لمس” هستند که B&O آن را “طراحی بی‌نظیر” می‌نامد. هم هدبند داخلی و هم پدهای گوش قابل جدا شدن و تعویض هستند، بنابراین اگر بیش از حد فرسوده یا کثیف شوند، می‌توانید آنها را تعویض کنید.

Beoplay H100، که از اسپیکر Beolab 90 این شرکت الهام گرفته، دارای درایورهای 40 میلی‌متری است که “شفافیت صدا و عملکرد پویا را ارائه می‌دهد که معمولاً فقط در بلندگوهای سطح بالا شنیده می‌شود.” صدایی با وضوح بالا که از آهنگ‌های 96 کیلوهرتز/24 بیت پشتیبانی می‌کند، در دسترس است. Dolby Atmos نیز در حال پخش است و در صورت تمایل، قابلیت ردیابی سر نیز فراهم است.

B&O اعلام کرده است که فناوری صوتی تطبیقی آن، موسوم به EarSense، به طور مداوم بر تناسب هدفون نظارت دارد و پروفایل صوتی را به صورت زنده تنظیم می‌کند. B&O همچنین ادعا می‌کند که عملکرد حذف نویز فعال (ANC) در مدل H95 را دو برابر بهبود بخشیده و از ده میکروفون برای ارائه بهترین شفافیت صدای ممکن استفاده می‌کند. علاوه بر این، یک دیسک در بیرون کاسه گوش قرار دارد که با چرخاندن آن می‌توانید سطح دلخواه شفافیت صدا را تنظیم کنید.

یک حالت گوش دادن سریع نیز وجود دارد که امکان توجه به محیط اطراف در لحظات ضروری را بدون فعال کردن شفافیت فراهم می‌کند. البته، ادعاهایی در مورد کیفیت بالای تماس‌ها “حتی در شرایط بسیار سخت” وجود دارد، اما این انتظاری است که از هر شرکت سازنده هدفونی می‌رود. این شرکت مدتی است که بلندگوها و سایر تجهیزات صوتی خود را برای طول عمر طراحی کرده است. B&O می‌گوید محصولات ساختمانی‌اش می‌توانند سال‌ها قبل از منسوخ شدن به‌روزرسانی شوند.

سرویس آنها برای تکنسین‌ها آسان است و این موضوع در مورد H100 نیز صدق می‌کند. وقتی بیش از 1000 دلار برای یک مجموعه هدفون می‌پردازید، باید به این نکته توجه داشته باشید. علاوه بر ارتقاءهای زیبایی‌شناسی که کاربران می‌توانند خود انجام دهند، این شرکت اعلام کرده که طراحی هدفون دسترسی سریع به باتری‌ها، سطوح شیشه‌ای، درایورها و بردهای مدار را فراهم می‌کند. شرکت توضیح داده که نرم‌افزار با فناوری‌های جدید عقب نخواهد ماند و ویژگی‌های کلیدی مانند صدای بی‌سیم با کیفیت بالا و بلوتوث چند نقطه‌ای برای سه دستگاه در به‌روزرسانی‌های آتی وجود خواهد داشت.

مانند AirPods Max، هدفون Beoplay H100 هنگامی که بیرون از کیف حمل ولی پوشیده نشده است، به حالت کم مصرف می‌رود. شرکت می‌گوید این هدفون می‌تواند تا 90 روز در این حالت دوام بیاورد و به محض قرار دادن آن روی گوش، آماده استفاده خواهد بود. اگر آنها را درون قاب قرار دهید، هدفون کاملاً خاموش می‌شود. H100 با فعال بودن ANC تا 34 ساعت شارژ دارد که چهار ساعت کمتر از مدل H95 است که مقرون‌به‌صرفه‌تر می‌باشد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا