لپ تاپ

کوپایلت پلاس پی‌سی های ارزان تر با تراشه 8 هسته ای اسنپدراگون ایکس پلاس عرضه می شوند

کوالکام در پی آن است تا کامپیوترهای مجهز به هوش مصنوعی را ارزان‌تر کند. پس از معرفی اسنپدراگون ایکس الیت با 12 هسته و اسنپدراگون ایکس پلاس با 10 هسته، این شرکت روز چهارشنبه از نسخه کاهش یافته 8 هسته‌ای اسنپدراگون ایکس پلاس رونمایی کرد. این تراشه دارای همان واحد پردازش عصبی Hexagon (NPU) موجود در مدل‌های بالاتر است که قادر به انجام 45 تریلیون عملیات در ثانیه (TOPS) برای هوش مصنوعی قدرتمند است.

تراشه 4 نانومتری با تمرکز بر هوش مصنوعی، مجهز به هسته سفارشی کوالکام Orion است که برای کوپایلت پلاس پی سی های جریان اصلی (یعنی ارزان‌تر) طراحی شده است. هشت هسته‌ی آن می‌تواند به سرعت 3.2 گیگاهرتز و عملکرد تک‌هسته‌ای تا 3.4 گیگاهرتز دست یابد. کوالکام ادعا می‌کند که این تراشه عمر باتری چند روزه را در لپ‌تاپ‌ها فراهم می‌کند.

این تراشه همچنین شامل پردازنده گرافیکی Adreno است که قابلیت پشتیبانی از سه نمایشگر 4K با فرکانس 60 هرتز یا دو نمایشگر 5K با فرکانس 60 هرتز را دارد. صفحه نمایش داخلی تا فرکانس 120 هرتز UHD با HDR10 را پشتیبانی می‌کند. کریستیانو آمون، مدیرعامل کوالکام، در بیانیه‌ای اعلام کرد:

کوپایلت پلاس پی سی ها که امروز تنها توسط پلتفرم‌های سری اسنپدراگون ایکس ارائه می‌شوند، نسل جدیدی از محاسبات شخصی را که توسط NPU پیشرفته ما امکان‌پذیر شده است، به راه انداخته‌اند. ما اکنون این تجربیات انقلابی هوش مصنوعی را به همراه بهترین عملکرد در کلاس و عمر باتری بی‌نظیر، با اسنپدراگون ایکس پلاس 8 هسته‌ای به کاربران بیشتری در سراسر جهان عرضه می‌کنیم. ما مفتخریم که با شرکای OEM جهانی خود همکاری می‌کنیم تا رهبری عملکرد را به اکوسیستم ویندوز بازگردانیم.

اولین کامپیوترهای مجهز به اسنپدراگون ایکس پلاس 8 هسته‌ای شامل لپ‌تاپ‌های ایسر، دل، اچ‌پی، لنوو و غیره خواهند بود که از امروز در دسترس هستند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا