نرم افزار و اینترنت

انتشار ویژگی‌های کوپایلت پلاس برای کامپیوترهای هوش مصنوعی مبتنی بر اینتل و AMD در ماه نوامبر

دوره انحصاری کوالکام برای کوپایلت پلاس پی سی ها به پایان می‌رسد. مایکروسافت در روز سه‌شنبه تأیید کرد که پردازنده‌های جدید 200V اینتل و تراشه‌های سری AMD Ryzen AI 300 از ماه نوامبر به قابلیت‌های Copilot+ AI مجهز خواهند شد. کوپایلت پلاس پی سی ها دارای ویژگی‌هایی نظیر Live Captions (ایجاد زیرنویس به صورت زنده، شامل ترجمه)، Cocreator در Paint (ایجاد تصویر بر اساس درخواست فوری)، ویرایش تصویر Windows Studio Effects (محو کردن پس‌زمینه، تنظیم تماس چشمی و کادربندی خودکار) و ابزارهای هوش مصنوعی در عکس‌ها می‌باشند.

این ویژگی‌ها رقیبی برای Nvidia DLSS هستند که کیفیت گرافیکی و نرخ تازه‌سازی را آنی و بدون کاهش عملکرد بهبود می‌بخشد. کامپیوترهای هوش مصنوعی همچنین در نهایت شامل ویژگی Recall خواهند شد، جدول زمانی قابل جستجوی مایکروسافت برای فعالیت‌های رایانه‌های شخصی که به دلیل مسائل امنیتی پس از یک تأخیر اولیه، به تعویق افتاده است. این شرکت اعلام کرد که نسخه بازنگری شده Recall در ماه اکتبر برای آزمایش‌کنندگان بتا منتشر خواهد شد.

پردازنده‌های سری 200V اینتل که امروز معرفی شدند، دارای یک واحد پردازش عصبی قدرتمند (NPU) هستند که تا 48 ترا عملیات در ثانیه (TOPS) را برای مدل‌ها و ابزارهای هوش مصنوعی پردازش شده به صورت محلی پشتیبانی می‌کند. اینتل اعلام کرده است که با حداکثر 32 گیگابایت حافظه داخلی، 200V “کارآمدترین پردازنده x86 تا به امروز” است که 50 درصد کمتر انرژی مصرف می‌کند.

پاوان داولوری، رهبر ویندوز و دستگاه‌های مایکروسافت، تأیید کرده است که تراشه‌های جدید اینتل از کوپایلت پلاس پشتیبانی خواهند کرد. داولوری در مراسم راه‌اندازی IFA اینتل در آلمان گفت: «تمامی دستگاه‌هایی که مجهز به پردازنده‌های سری Intel Core Ultra 200V هستند و آخرین نسخه ویندوز را اجرا می‌کنند، از ماه نوامبر می‌توانند ویژگی‌های Copilot+ PC را به عنوان یک به‌روزرسانی رایگان دریافت کنند.

همچنین، بر اساس یک پست وبلاگ ویندوز، تراشه‌های سری Ryzen AI 300 AMD که در اوایل تابستان امسال رونمایی شدند، در ماه نوامبر ویژگی‌های کوپایلت پلاس را دریافت خواهند کرد. NPUهای موجود در تراشه‌های AMD می‌توانند تا 50 تاپس برای عملکرد هوش مصنوعی دست یابند و عملکرد کلی آن‌ها 16 درصد سریع‌تر از نسخه‌های قبلی است. اولین Copilot+ PC در ماه ژوئن به بازار عرضه شدند که توسط تراشه‌های Snapdragon X Elite کوالکام پشتیبانی می‌شدند. دسته اولیه رایانه‌های شخصی مبتنی بر Arm شامل لپ‌تاپ‌ها و دستگاه‌های 2 در 1 از شرکت‌های مایکروسافت، ایسر، اچ‌پی، لنوو، سامسونگ، ایسوس و دل بودند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا