دوربین های دیجیتال

گوپرو هیرو 13 بلک با عملکرد بهتر رونمایی شد

گوپرو به تازگی جدیدترین دوربین اکشن خود را به نام Hero 13 Black معرفی کرده است. این دوربین، که برای کاربران حرفه‌ای طراحی شده، با بازگشت GPS، باتری بزرگ‌تر و بهبودهایی در فیلمبرداری اسلوموشن، موقعیت پیشرو خود را در بازار تقویت می‌کند. اما ممکن است بزرگترین خبر مربوط به لنزهای مدولار جدید سری HB باشد که شامل فیلترهای فوق عریض، آنامورفیک و ماکرو می‌شود، همچنین معرفی بسته‌ای از فیلترهای ND برای بهبود تاری حرکت است.

دوستداران گوپرو ممکن است با فیلترهای مکس برای Hero 12 آشنا باشند، اما با این ارتقاء، گوپرو گامی فراتر نهاده است. لنزهای جدید سری HB ضد آب بوده و با فناوری پردازش ویدیوی HyperSmooth GoPro سازگار هستند. برای کاربران غیرحرفه‌ای، Hero 13 Black به صورت خودکار تنظیمات دوربین را برای هماهنگی با لنز متصل شده تنظیم می‌کند، که شامل وضوح، نرخ فریم و تنظیمات Protune می‌شود.

این به این معناست که اگر لنز متصل شده سازگار نباشد، ممکن است برخی حالت‌های عکسبرداری، نرخ فریم یا وضوح خاصی قفل شود. این ویژگی از ضبط تصاویر نامناسب با لنز ناسازگار جلوگیری می‌کند، که ممکن است نتیجه‌ای ناخوشایند داشته باشد. بسته به نحوه استفاده از GoPro جدیدتان، برخی لنزها ممکن است کاربردی‌تر از دیگران باشند. با نسبت تصویر 1:1 جدید، می‌توانید تصمیم بگیرید که ویدیوی شما پس از ضبط به صورت عمودی یا افقی باشد. این لنز میدان دید را تا 177 درجه گسترش می‌دهد و قادر است ویدیوهای 4K را با سرعت 60 فریم در ثانیه ثبت کند.

اگر Hero 13 Black را به عنوان دوربینی فرعی برای گرفتن عکس‌های بریده و نزدیک مد نظر دارید، لنز ماکرو 130 دلاری ممکن است برایتان وسوسه‌انگیز باشد. با حداقل فاصله فوکوس 11 سانتی‌متری (4.3 اینچ)، این لنز تا چهار برابر نزدیک‌تر از لنز اصلی GoPro است و دارای حلقه چرخانی است تا در فاصله کانونی مناسب قرار گیرد. حتی یک گزینه اوج فوکوس نیز وجود دارد که در تنظیمات Protune پنهان شده است.

در ارائه گوپرو، لنز 130 دلاری Anamorphic بیشتر توجه ما را به خود جلب کرد. این لنز که قادر به ضبط ویدیو با نسبت تصویر 21:9 است، به عنوان لنزی برای فیلم‌سازی هنری حرفه‌ای شناخته می‌شود. ویدیو در حین ضبط فشرده می‌شود و ویرایش را آسان‌تر می‌کند. فشرده‌زدایی فرآیندی است که هرگونه اعوجاج تصویر بیضی‌شکل ناشی از لنزهای Anamorphic را تصحیح می‌کند. در مورد فیلترهای ND، در گذشته کار کردن با آن‌ها را حتی زمانی که در دوربین‌های سنتی تعبیه شده بودند، دشوار می‌دانستیم. اینجاست که تشخیص خودکار گوپرو بسیار منطقی به نظر می‌رسد.

علاوه بر تنظیم سرعت شاتر متناسب با فیلتر و نور محیط، Hero 13 Black حتی اگر فکر کنید که استفاده از فیلتر ND قوی‌تر (یا ضعیف‌تر) در بسته چهارتایی 70 دلاری بهتر است، هشدارهایی را نمایش می‌دهد. با این وجود، امکان ترکیب این لوازم جانبی سری HD وجود ندارد، پس نمی‌توانید فیلتر ND را به عنوان مثال با لنز ماکرو استفاده کنید. گزینه جدید شاتر “AutoCinematic” برای بهینه‌سازی تاری حرکت در حالی که تثبیت‌کننده تصویر فعال است وجود دارد، در حالی که گزینه Motion Blur Protune به شما اجازه می‌دهد تا میزان دقیق تاری مورد نظرتان را تنظیم کنید.

Hero 13 Black نسبت به مدل قبلی خود دارای باتری 10 درصد بزرگ‌تری است و قادر است تقریباً یک ساعت و نیم ویدیو 4K با سرعت 30 فریم بر ثانیه ضبط کند. عملکرد حرارتی بهتری نیز در حالت ایستا یا در حرکت با جریان هوا وجود دارد. گوپرو ادعا می‌کند که دوربین جدید در هر دو محیط سرد و گرم عملکرد بهتری دارد و مدت زمان‌های طولانی‌تری را ارائه می‌دهد، و می‌گوید که اگر به فیلم‌برداری 10 بیتی عادت داشته باشید، شاهد پیشرفت‌های قابل توجهی خواهید بود.

گوپرو قابلیت ضبط فوق‌العاده آهسته را به 400 فریم در ثانیه با کیفیت 720p ارتقاء داده است. با این حال، این ضبط به صورت پشت سر هم بوده و به 15 ثانیه محدود می‌شود. Hero 13 Black می‌تواند در حداکثر رزولوشن 5.3K خود تا 5 ثانیه با سرعت 120 فریم بر ثانیه فیلم‌برداری کند. همچنین، Hero 13 Black از Hybrid Log Gamma (HLG) پشتیبانی می‌کند، که یک فرمت استاندارد صنعتی HDR است و باید بالاترین محدوده دینامیکی را در ویدیوهای GoPro فراهم کند.

تعداد زیادی بهبود و ارتقاء در رابط کاربری کوچک و مفید وجود دارد. مهم‌ترین آنها ممکن است سازگاری با AirPods و سایر هدفون‌های بی‌سیم از طریق بلوتوث باشد. Hero 13 Black قادر است صداها را در حالت استاندارد صوتی ضبط کند، که GoPro آن را “صدای متعادل و واقعی” می‌نامد، یا در یک حالت صوتی خاص برای اولویت دادن به گفتار. با سازگاری WiFi 6، شما همچنین می‌توانید ویدیوها و عکس‌های خود را تا 40 درصد سریع‌تر به تلفن هوشمند خود منتقل کنید. این یک ارتقاء کیفیت زندگی واقعی است که اگر تجربه انتظار برای انتقال فایل‌ها از دوربین‌های اکشن (یا هر دوربین دیگری) از طریق WiFi را داشته باشید، فوراً آن را درک خواهید کرد.

اگر به عکاسی طولانی‌مدت (یا تایم لپس) علاقه‌مند هستید، درب مغناطیسی و کابل برق جدید Hero 13 Black می‌تواند بسیار کاربردی باشد. با یک ضامن سبک pogo-pin، کابل می‌تواند دوربین را از طریق بسته‌های باتری USB-C خارجی یا آداپتور دیواری شارژ یا تغذیه کند. جالب است که حتی بدون باتری داخلی، دوربین را روشن نگه می‌دارد.

GoPro همچنین تصمیم به اضافه کردن پایه سومی گرفته است، یک سیستم ضامن مغناطیسی که با چندین پایه جدید (که جداگانه به فروش می‌رسند) کار می‌کند. با این حال، اگر به دنبال خرید لوازم جانبی نیستید، همچنان می‌توانید از انگشتان نصب تاشو برای نصب ایمن و رزوه‌های استاندارد 1/4-20 برای سه‌پایه‌ها و پایه‌های موجود خود استفاده کنید.

Hero 13 Black با قیمت 400 دلار برای دوربین مستقل عرضه می‌شود، در حالی که نسخه Creator با قیمت 600 دلار، دوربین را به همراه Volta Power Grip، Media Mod و Light Mod عرضه می‌کند. این شرکت بسته‌های بیشتری را معرفی کرده است که دوربین جدید را با لنزها و سایر لوازم جانبی ترکیب می‌کند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا