کنسول و بازیلپ تاپ

رونمایی MSI از نسل جدید لپ تاپ گیمینگ و تجاری هوش مصنوعی

MSI، مجموعه‌ای از لپ‌تاپ‌های نسل جدید بازی و بهره‌وری مجهز به هوش مصنوعی را با استفاده از پردازنده‌های نوین اینتل Core Ultra (سری 2) و AMD Ryzen AI 300 در نمایشگاه IFA 2024 معرفی کرد. این لپ‌تاپ‌ها قدرت پردازشی بیشتری در زمینه هوش مصنوعی ارائه می‌دهند و به این ترتیب، آن‌ها را به پلتفرمی بسیار قدرتمند برای توسعه رایانه‌های مبتنی بر هوش مصنوعی تبدیل می‌کنند که امکان فعال‌سازی مدل‌ها، چارچوب‌ها و زمان‌های اجرای بیشتری برای هوش مصنوعی را فراهم می‌آورد.

علاوه بر این، MSI به طور رسمی دستگاه بازی دستی جدید Claw 8 AI+ با سیستم‌عامل ویندوز 11 را که با پردازنده‌های Core Ultra اینتل (سری 2) و صفحه نمایش 8 اینچی تجهیز شده، عرضه کرده که تجربه‌ای نرم‌تر و گسترده‌تر از بازی‌های موبایلی را به ارمغان می‌آورد. همچنین، MSI لپ‌تاپ‌های جدید سری Venture را رونمایی کرده و مفهوم ترکیبی از ظرافت، سبکی و قدرت را دوباره تعریف کرده است. این لپ‌تاپ‌ها با پردازنده‌های Intel Core Ultra (سری 2) و در اندازه‌های متنوع از 14 تا 17 اینچ مجهز شده‌اند.

Prestige & Summit: نسل بعدی با پردازنده های اینتل Core Ultra (سری 2)

در نمایشگاه IFA 2024، شرکت MSI اولین بار لپ‌تاپ‌های تجاری و بهره‌وری نسل بعدی AI+، Prestige و Summit را با پردازنده‌های اینتل Core Ultra (سری 2) معرفی کرد. نسبت به نسل قبل، جدیدترین پردازنده تا سه برابر TOP بیشتری ارائه می‌دهد و با GPU، CPU و NPU یکپارچه، قادر است تا 120 کل پلتفرم TOPS عملکرد هوش مصنوعی را فراهم آورد که امکان اجرای بیشتر نرم‌افزارها یا خدمات هوش مصنوعی را به صورت محلی می‌دهد.

همچنین، با نرم‌افزار و خدمات جامعی که برای سیلیکون بهینه‌سازی شده‌اند و از بیش از 100 فروشنده نرم‌افزار مستقل پشتیبانی می‌کنند، تجربه‌ای فوری و ایمن‌تر برای کاربران فراهم می‌کند. علاوه بر این، با بهینه‌سازی بیش از 500 مدل هوش مصنوعی، این پلتفرم را به گزینه‌ای ایده‌آل برای توسعه خدمات مرتبط با هوش مصنوعی تبدیل کرده است.

پردازنده‌های Core Ultra اینتل (سری 2) علاوه بر عملکرد برتر در هوش مصنوعی، از نسبت بهره‌وری انرژی عالی برخوردارند که منجر به تولید لپ‌تاپ‌های تجاری سبک‌تر، نازک‌تر و با عمر باتری طولانی‌تر می‌شود، (مانند مدل‌های Prestige و Summit). لپ‌تاپ‌های سری Prestige در سه اندازه 13، 14 و 16 اینچی ارائه می‌شوند و همگی دارای بدنه‌های فوق‌العاده سبک، باتری‌های بزرگ و عمر باتری طولانی هستند.

به عنوان مثال، در مقایسه با نسل قبلی، تمام سری Prestige از عمر باتری طولانی‌تری بهره‌مند شده‌اند و همه مدل‌ها قادر به ارائه عملکرد بهینه‌تری هستند (تا 20 ساعت پخش ویدیو و کارایی در امور اداری). علاوه بر این، وب‌کم آن به 5 مگاپیکسل ارتقاء یافته و قابلیت‌های پخش زنده و برگزاری جلسات آنلاین را با کیفیت بهتری فراهم می‌آورد.

Summit 13 AI+ Evo، که جزئی از سری کسب‌وکار و بهره‌وری است، اکنون با پردازنده‌های جدید Intel Core Ultra (سری 2)، بدنه‌ای سبک‌وزن، امنیت گسترده و قلم MSI Pen 2 که از MPP 2.6 پشتیبانی می‌کند، عرضه شده است، که این ویژگی‌ها آن را به یک دستگاه استثنایی تبدیل می‌کنند. این لپ‌تاپ 13 اینچی دارای قابلیت تبدیل‌پذیری است.

بهره‌وری بازی و کسب‌وکار در پردازنده‌های AMD Ryzen AI

در نمایشگاه IFA 2024، شرکت MSI از کلیه لپ‌تاپ‌های جدید خود با پردازنده‌های AMD Ryzen AI 300 Series رونمایی خواهد کرد، که شامل مدل‌های +Stealth A16 AI و +Summit A16 AI و +Prestige A16 AI و Creator A16 AI می‌شود. این لپ‌تاپ‌ها با استفاده از پیشرفته‌ترین پردازنده‌های هوش مصنوعی AMD Ryzen، قادر به ارائه عملکردی 2.8 برابر بهتر از نسل پیشین هستند، که این امر بهینه‌سازی قدرت محاسباتی هوش مصنوعی را ممکن می‌سازد و اجرای مستقیم هوش مصنوعی تولیدی و مدل‌های بزرگ زبانی را روی لپ‌تاپ‌ها فراهم می‌آورد.

مدل‌های +Stealth A16 AI و +Creator A16 AI به خصوص برای بازی‌کنندگان و خالقان محتوا طراحی شده‌اند. این مدل‌ها با بهره‌گیری از جدیدترین کارت‌های گرافیکی سری NVIDIA GeForce RTX 40، قدرت محاسباتی بی‌نظیری را در یک شاسی فوق‌العاده باریک و سبک از آلیاژ منیزیم-آلومینیوم به کاربران ارائه می‌دهند، که تجربه‌ای روان و بی‌نظیر را به ارمغان می‌آورد.

در مقابل، مدل‌های +Summit A16 AI و +Prestige A16 AI نیز با پردازنده‌های AMD Ryzen AI 300 Series و نرم‌افزارهای اختصاصی هوش مصنوعی MSI، از جمله موتور هوش مصنوعی MSI و MSI AI Noise Cancellation Pro، به نمایش درمی‌آیند. طراحی دقیق و نرم‌افزار بهینه‌سازی شده بر اساس هوش مصنوعی، این لپ‌تاپ‌ها را برای استفاده در محیط‌های کسب‌وکار به گزینه‌ای ایده‌آل تبدیل می‌کند.

+Claw 8 AI

دستگاه بازی دستی MSI Claw در سال 2024 به عنوان یکی از برترین‌های بازار شناخته شد. MSI با استفاده از موفقیت‌های قبلی خود، نخستین دستگاه بازی دستی مجهز به ویندوز ۱۱ و پردازنده‌های اینتل Core Ultra (سری ۲)، مدل +Claw 8 AI را با افتخار در نمایشگاه IFA معرفی کرد و مجدداً توجه طرفداران بازی‌های دستی را در سراسر جهان به خود جلب نمود. این بار، گیمرها فرصت دارند تا به صورت حضوری در غرفه‌ها بازی را تجربه کنند.

MSI با گوش دادن به بازخوردهای کاربران، به طور فعال چندین ویژگی سخت‌افزاری را ارتقا داده است، از جمله اضافه کردن یک پورت USB-C اضافی با پشتیبانی از Thunderbolt 4، بهبود بافت لمسی دکمه‌های LB/RB، افزایش ظرفیت باتری و جایگزینی شارژر با نوعی سبک‌تر. انتظار می‌رود که +Claw 8 AI به عنوان پیشرفته‌ترین دستگاه بازی دستی ۸ اینچی در بازار شناخته شود. همراه با انتشار رسمی، یک ماه دسترسی رایگان به Xbox Game Pass ارائه خواهد شد، که به کاربران اجازه می‌دهد از بازی‌های AAA محبوب لذت ببرند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا