گوناگون

Aqara محصولات جدید روشنایی هوشمند را معرفی کرد

بار دیگر آن زمان از سال فرا رسیده، نمایشگاه IFA، و این رویداد همچون گذشته پر ازدحام است، با اعلان‌های مربوط به خانه‌های هوشمند که در هر سویی به چشم می‌خورند. حالا Aqara، که بیشتر به خاطر محصولات IoT خود شناخته می‌شود، اعلام کرده است که محصولات جدید روشنایی هوشمند و کلیدهای دیواری را عرضه کرده و همچنین به صورت رسمی همکاری‌های خود را با Tesla و Home Assistant آغاز کرده است.

محصولات جدید روشنایی هوشمند

امروز Aqara مجموعه‌ای از محصولات جدید مرتبط با روشنایی هوشمند را که قرار است به بازار اتحادیه اروپا عرضه شوند، معرفی کرد. این محصولات شامل لامپ LED T2، سوئیچ نور H2 EU، سوئیچ دیمر H2 EU و سوئیچ شاتر H2 EU هستند.

لامپ LED T2 در دو نوع RBG و دمای رنگ همبسته (CCT) عرضه می‌شود. مدل RBG قادر است طیف گسترده‌ای از رنگ‌های سفید قابل تنظیم (2000-9000K) را فراهم کند و بنا به ادعای شرکت، 16 میلیون رنگ زنده دیگر را نیز ارائه می‌دهد. در مقابل، لامپ CCT برای فراهم کردن نور سفید با کیفیت بالا و طیفی از رنگ‌های آرامش‌بخش طراحی شده است. هر دو مدل از ارتباطات Thread و Zigbee پشتیبانی می‌کنند.

سوئیچ‌های دیواری H2 EU نیز با Thread و Zigbee سازگار هستند و از مزایای این سازگاری بهره‌مند می‌شوند، از جمله نظارت بر مصرف برق و قابلیت جداسازی سوئیچ از مدارهای نوری، که امکان استفاده از سوئیچ‌های هوشمند با چراغ‌های هوشمند را فراهم می‌کند. یکی از ویژگی‌های برجسته سوئیچ‌های خانواده H2 سادگی استفاده از آن‌ها است، به طوری که می‌توان آن‌ها را در خانه‌هایی با یا بدون سیم خنثی نصب کرد و نصب آن‌ها آسان است.

علاوه بر این، شرکت اعلام کرده است که محصولات امنیتی خانگی جدیدی را عرضه می‌کند که شامل Camera Hub G5 Pro، کیت کنترلر درب گاراژ T2، کنترلر شیر T1 و دتکتور دود Aqara می‌شود. همچنین، Aqara در حال معرفی Voice Mate H1، یک دستیار صوتی مبتنی بر هوش مصنوعی است. گرچه این محصولات در نمایشگاه IFA به نمایش گذاشته شده‌اند، اما هنوز تاریخ دقیقی برای عرضه آن‌ها اعلام نشده است و به نظر می‌رسد باید برای اطلاع از قیمت‌ها صبر کنیم.

ادغام تسلا و مشارکت Home Assistant

Aqara اعلام کرده که خودروهای برقی تسلا حالا می‌توانند با سیستم‌های خانه هوشمند Aqara یکپارچه شوند. این ادغام، امکان تلفیق وسایل نقلیه با روتین‌های خانه هوشمندتان را فراهم می‌آورد، به عنوان مثال شارژ خودروی برقی در زمان‌هایی که تقاضای برق پایین است یا فعال کردن سیستم تهویه مطبوع خودرو همزمان با کار کردن قهوه‌سازتان در روزهای خاصی از هفته.

Aqara اعلام کرده است که در برنامه “Work with Home Assistant” حضور دارد. اولین دستگاه‌هایی که گواهینامه “Work with Home Assistant” را دریافت کرده‌اند، Hub M3، Smart Lock U200 و Motion and Light Sensor P2 می‌باشند. انتظار می‌رود که در ماه‌های آینده، دستگاه‌های بیشتری این گواهینامه را دریافت دارند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا