فناوری

بلوتوث 6.0 از راه رسید

بلوتوث به یکی از فناوری‌های همه‌گیر در دستگاه‌های ما تبدیل شده و امروزه به عنوان یک امر مسلم پذیرفته می‌شود. این فناوری در تلفن‌ها، لپ‌تاپ‌ها، هدفون‌ها، ردیاب‌های کالا و سایر لوازم جانبی ما یافت می‌شود. هر پیشرفتی در مشخصات بلوتوث می‌تواند تأثیر قابل توجهی بر صنعت تلفن همراه داشته باشد، اگرچه پذیرش استانداردهای جدید ممکن است زمان‌بر باشد.

استاندارد بلوتوث اخیراً به نسخه 6.0 به‌روزرسانی شده و شامل پیشرفت‌هایی مانند آگاهی دقیق از فاصله، کاهش تأخیر در موارد خاص و سایر ویژگی‌ها می‌باشد. Bluetooth SIG مشخصات هسته‌ای بلوتوث 6.0 را منتشر کرده که در آن ویژگی صدای کانال بلوتوث مورد توجه قرار گرفته است. این ویژگی آگاهی از فاصله واقعی را به مشخصات اضافه می‌کند که برای ردیاب‌های کالا بسیار مفید است.

Bluetooth Channel Sounding، محدوده‌ای ایمن و دقیق بین دستگاه‌ها را ممکن می‌سازد. این ویژگی به تولید محصولاتی کمک می‌کند که می‌توانند فاصله بین دو دستگاه بلوتوث را با دقت بیشتری نسبت به گذشته اندازه‌گیری کنند. Item trackers برای دستیابی به دقت مکانی بالاتر، از فناوری‌های اضافی مانند UWB استفاده کرده‌اند، اما Channel Sounding در بلوتوث 6.0 به عنوان یک جایگزین مناسب مطرح شده است، هرچند که عملکرد آن متفاوت است.

بنابراین، Item trackers که بخشی از راه‌حل‌های Find My Device هستند، با استفاده از بلوتوث 6.0 به طور سریع‌تر و آسان‌تری یافت می‌شوند. صدای کانال همچنین یک لایه امنیتی اضافی برای باز کردن قفل درها و دیگر مناطق امن فراهم می‌کند. علاوه بر Item trackers، بلوتوث 6.0 همچنین به بهبود ISOAL (لایه سازگاری هم زمان) کمک می‌کند.

ISOAL به انتقال فریم‌های داده بزرگتر در بسته‌های کوچکتر و بازسازی آن‌ها در بعداً کمک می‌کند. یک حالت فریمینگ جدید که در این مشخصات معرفی شده، تأخیر را کاهش داده و قابلیت اطمینان را افزایش می‌دهد. سایر تغییرات در بلوتوث 6.0 شامل فیلترینگ تبلیغات مبتنی بر تصمیم، مجموعه‌ای از ویژگی‌های توسعه یافته برای لایه پیوند، نظارت بر تبلیغ کننده و بهبود فضای قاب می‌باشد.

اگر به دنبال بهبودهایی در زمینه نرخ انتقال داده بالاتر برای صدای بدون تلفات هستید، این بهبودها در این اطلاعیه مشخصات یافت نمی‌شوند. در نهایت، بلوتوث 6.0 بیشتر به بهبود ردیاب‌های کالا کمک می‌کند تا هدفون‌ها. برای دیدن تأثیر کامل آن بر دستگاه‌ها، باید مدتی صبر کنیم.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا