گوناگون

معرفی DJI Neo: یک پهپاد قدرتمند و سبک وزن 200 دلاری

DJI اخیراً پهپاد 200 دلاری Neo را معرفی کرده که برای سازندگان محتوا و کاربران عمومی طراحی شده است. استفاده از آن به لطف ویژگی‌هایی مانند محافظ پروانه، برخاستن از کف دست و کنترل صوتی، بسیار ساده و آسان است. با این وجود، Neo صرفاً یک اسباب‌بازی نیست. این پهپاد دارای ویژگی‌های پیشرفته‌ای مانند ActiveTrack، Quick Shots، پشتیبانی از کنترلر FPV، کنترل توسط گوشی هوشمند و قابلیت ضبط با DJI Mic 2 است.

Neo با وزنی معادل 135 گرم، سبک‌ترین پهپاد DJI به شمار می‌رود و تقریباً به اندازه‌ای کوچک است که در جیب جای بگیرد. همچنین دارای ویژگی جدیدی است که پیش از این در پهپادهای این شرکت دیده نشده: یک دکمه دوم در کنار گیمبال دوربین که امکان انتخاب بین حالت‌های مختلف “Smart Shot” مانند Follow و Dronie را فراهم می‌کند.

این پهپاد مجهز به محافظ‌های قابل جابجایی برای پروانه‌ها است که امکان استفاده ایمن در داخل خانه و نزدیک افراد را می‌دهد. با این حال، در هنگام پرواز باید احتیاط کرد، زیرا به جز هوش مصنوعی دوربین اصلی و سنسور فرود IR، هیچ سیستم جلوگیری از برخورد وجود ندارد. گیمبال دوربین قادر است تا 60 درجه به سمت بالا و 90 درجه به سمت پایین حرکت کند، اما برای فیلم‌برداری عمودی قابل چرخش نیست. سنسور 12 مگاپیکسلی نیم اینچی آن دارای فاصله کانونی معادل 13 میلی‌متر با زاویه دید فوق عریض و دیافراگم f/2.8 است، که برای پهپادهای این رده قیمتی، مشخصات مناسبی به شمار می‌روند.

باتری لیتیوم یونی 1435 میلی‌آمپر ساعتی Neo بسیار سبک است و تا 17 دقیقه زمان پرواز، یا حدود 13 تا 14 دقیقه در شرایط واقعی را پشتیبانی می‌کند. اندازه کوچک آن به معنای شارژ سریع است، اما بیشتر کاربران به دو باتری اضافی و شارژر موجود در کیت Neo Combo نیاز دارند. برای شارژ باتری‌ها و انتقال فیلم، یک پورت USB-C در پشت دستگاه تعبیه شده است. با این حال، شما اسلات کارت microSD را پیدا نخواهید کرد، زیرا Neo به 22 گیگابایت حافظه داخلی متکی است که تا 40 دقیقه فیلم 4K 30p را ذخیره می‌کند.

Neo، با وجود اندازه کوچکش، ویژگی‌هایی را که در پهپادهای پیشرفته‌تر انتظار می‌رود را ارائه می‌دهد. برای کاربران مبتدی، می‌توانید Neo را به سادگی با قرار دادن آن در دست و فشار دادن دکمه حالت راه‌اندازی فعال کنید. سپس، همزمان با اجرای یکی از شش عکس هوشمند از پیش تعیین شده مانند Follow، Dronie، Circle، Rocket، Spotlight و Direction Track، به صورت خودکار ویدیو ضبط می‌کند. برای فرود آوردن پهپاد، کافی است دست خود را زیر آن قرار دهید.

تنظیمات می‌توانند از طریق برنامه جدید DJI Fly تغییر کنند که اکنون بدون نیاز به کنترلر کار می‌کند و به وسیله Wi-Fi به پهپاد متصل می‌شود. در حالت‌های هوشمند، می‌توانید تنظیماتی مانند فاصله و ارتفاع، شعاع و مسیر پرواز، و شعاع دایره را تغییر دهید. همچنین، تنظیم وضوح تصویر و عکس نیز امکان‌پذیر است. Neo اولین مدل DJI است که امکان استفاده از کنترل صوتی برای پرتاب پهپاد، انجام Smart Shots و دیگر عملیات را به شما می‌دهد.

اگر می‌خواهید بدون خرید کنترلر، خودتان پهپاد را هدایت کنید، این امکان اکنون وجود دارد. حالت دستی، کنترل‌های صفحه لمسی را برای تمام حرکات پهپاد نمایش می‌دهد، به همراه حالت‌های دوربین/فیلم‌برداری و دکمه بازگشت به خانه (RTH). برای دقت بیشتر، Neo از چندین کنترلر DJI پشتیبانی می‌کند، از جمله مدل RC N3 که در کیت Combo ارائه می‌شود. همچنین می‌توانید با اتصال به DJI’s RC Motion 3 و DJI Goggles 3، از آن به عنوان پهپاد FPV استفاده کنید.

حالت کنترلر ویژگی‌های مشابهی را به پهپادهایی مانند Mini 4 Pro ارائه می‌دهد، شامل حالت‌های سینمایی، معمولی و ورزشی، فیلم‌برداری دستی و خودکار، ویژگی‌های عکاسی سریع و غیره. استفاده از عینک FPV و کنترلر، تجربه‌ای مشابه با Avata 2 را فراهم می‌کند، از جمله حرکات آکروباتیک با فشار دادن یک دکمه – البته با کاهشی در عملکرد.

Neo در برابر بادهای تا 18 مایل در ساعت مقاومت می‌کند، در حالی که Mini 4 Pro تا 24 مایل در ساعت را تحمل می‌کند. با این حال، در عمل، تنها برای بادهای خفیف تا 10 مایل در ساعت مناسب است. همچنین این دستگاه قابل مانور و دقیق است، به ویژه با کنترلر اختیاری. این ویژگی‌ها آن را برای استفاده در رویدادها ایده‌آل می‌سازد، چرا که در اطراف افراد بسیار ایمن بوده و به اندازه کافی کوچک است تا در فضاهای محدود جای گیرد.

Neo همچنین یک پهپاد FPV فوق‌العاده است، به خصوص با توجه به قیمت مناسب 200 دلاری‌اش، که ترس از سقوط را کاهش می‌دهد. البته سرعت آن به اندازه Avata 2 نیست، اما استفاده از ریموت RC Motion 3 بسیار لذت‌بخش است. ActiveTrack، Spotlight و Point of Interest (POI) همانند دیگر پهپادهای DJI به خوبی برای ردیابی سوژه‌های متحرک کار می‌کنند. حالت دیگر، مسیر مسیر، به شما اجازه می‌دهد تا هنگام راه رفتن و صحبت کردن، خود را با پهپاد در مرکز توجه قرار دهید. با این حال، فاقد سنسور مانع در عقب است، بنابراین باید هنگام استفاده از این حالت احتیاط کنید.

هنگام کنترل Neo با Wi-Fi تلفن هوشمند، باید مراقب باشید که بیش از حد دور نشود، زیرا حداکثر برد آن تنها 165 فوت است. با استفاده از کنترلر و گیربکس O4 DJI، برد خط دید تا 6.2 مایل در ایالات متحده و حدود 3.7 مایل در اروپا است. Neo از ویدیوهای 4K 30p و 1080p با سرعت 60 فریم بر ثانیه پشتیبانی می‌کند، اما بدون D-LogM مانند Mini 4 Pro. همچنین می‌توانید عکس‌های 12 مگاپیکسلی برای اینستاگرام، فیس‌بوک و غیره بگیرید. کیفیت ویدیو با DJI Mini 4 Pro برابری نمی‌کند، اما از نظر وضوح و دقت رنگ بسیار بالاتر از آنچه انتظار می‌رود برای محصولی در این رده قیمتی است.

با این حال، به دلیل سنسور کوچک، در شرایط نور کم عملکرد خوبی ندارد. پایداری به لطف سیستم‌های RockSteady و HorizonBalancing شرکت DJI بسیار عالی است. آنها ثباتی مشابه با دوربین‌های اکشن کمرا دارند، در حالی که می‌توانند شیب را تا 45 درجه تصحیح کنند.  با ضربه زدن به دکمه ضبط صدا در برنامه DJI Fly، می‌توانید صدا را از طریق میکروفون تلفن هوشمند خود ضبط کنید. همچنین، با استفاده از DJI Mic 2 که به تلفن از طریق بلوتوث متصل می‌شود، می‌توانید کیفیت صدا را به طور قابل توجهی افزایش دهید.

با وجود اینکه پهپاد بسیار پر سر و صدا است، برنامه DJI تقریباً تمامی نویز را حذف می‌کند و صدای شما را با وضوح بالا و کمی اعوجاج ضبط می‌کند. DJI’s Neo یک پهپاد سبک وزن و بسیار کارآمد است که برای بسیاری از کاربران جذاب خواهد بود. به عنوان مثال، دوست خلبان و عکاس پهپاد من که یک خریدار بالقوه است، فکر می‌کند این پهپاد به عنوان یک پهپاد پشت صحنه ایده‌آل است، زیرا می‌تواند ویدیوهای با کیفیتی را بدون خطر آسیب به افراد فیلم‌برداری کند.

این پهپاد همچنین برای ولاگرها، تولیدکنندگان محتوا و کاربران تفریحی با بودجه مناسب است. عکس‌های جذابی را به صورت خودکار می‌گیرد و کیفیت تصویر آن در سطح یک گوشی هوشمند است که برای رسانه‌های اجتماعی کاملاً مناسب است. مشکل اصلی نویز است، اگرچه این مشکل در تمام پهپادها تا حدودی وجود دارد. جذاب‌ترین ویژگی Neo قیمت آن است. با قیمت 200 دلار یا 289 دلار برای کیت ترکیبی شامل سه باتری و یک شارژر، با توجه به ویژگی‌هایش، ارزش فوق‌العاده‌ای دارد. واقعاً رقیب جدی ندارد،

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا